Laptop dilemma, teveel keus?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

michelle___

Laptop dilemma, teveel keus?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:05

In september ga ik weer beginnen met een nieuwe opleiding, en mijn oude laptopje gaat dat niet meer kunnen handelen dus tijd voor een nieuwe. :)

Dus ik sta vandaag in de Dixons en de Mediamarkt met papa, en krijg een vloedgolf van alle soorten en maten laptops met geheugens als olifanten en de andere als een mug. Met Retina schermen, of hoe het ook heten mag...

Nu had ik wel een lijstje eisen:
Veel geheugen,
Goed scherm,
Niet te zwaar om de hele dag te tillen,
En een beetje lange levensduur.

Maar er waren zoveel laptops die dat hadden dat ik niet direct een keuze kon maken.
Een budget heb ik niet echt, dus schakel ik even bokt in met de vraag welke laptop jullie voor thuis en studie hebben? :)

Dieselpaard

Re: Laptop dilemma, teveel keus?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:09

Ik ga in september ook studeren en ben ook aan het kijken voor een nieuwe laptop.
Nou kwam ik op mijn pad de ultrabook tegen. Een lichtgewicht book met de functies van een laptop. Ideaal dus! Alleen....vraag ik me af hoe de ervaringen met die dingen zijn. Je hebt ze met en zonder touchscreen...hierdoor verschillen ze ook in prijzen.
Ik koop overigens bij Norrod (internet). Huidige laptop komt daar ook vandaan...is inmiddels al 7 jaar oud, dus die winkel vind ik wel betrouwbaar :)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:09

Ik wil nog maar 1 laptop, dat is een Macbook,
Zelf heb ik de pro heb hem nu 1 jaar. En heb 1 keer de help desk moeten bellen omdat hij een dingetje niet meer deed. Was binnen 5 min opgelost en draait als een trein.

hiervoor had ik een HP was een PIEP laptop, vreselijk, heb hem half jaar gehad en hij is 5 keer opgestuurd geweest. Uiteindelijk kreeg ik mijn geld terug en heb ik de mac book gekocht.
ben inmiddels afgestuurd maar nog altijd veel plezier van mijn laptop

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:11

MediaMarktvis sowieso erg duur en de adviezen die je krijgt van personeel veelal matig.
Wat voor opleiding ga je doen? En wat ga je nog meer met je laptop doen?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:12

Ik geloof dat de ultrabook de tegenhanger van Macbook is, maar dan een stuk betaalbaarder. Ik ben van mening dat je voor apple alleen maar voor de naam al veel meer betaald. Bovendien kun je windows-dingen niet zomaar op apple-dingen draaien....daar heb je dan weer een speciaal programaatje voor nodig, toch? Dat vind ik allemaal te veel werk :)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:16

gabyfedde schreef:
MediaMarktvis sowieso erg duur en de adviezen die je krijgt van personeel veelal matig.
Wat voor opleiding ga je doen? En wat ga je nog meer met je laptop doen?

Ik sta bij twee opleiding ingeschreven, voor de een heb ik hem meer nodig als bij de ander.
De een is in de welzijnssector de ander economie.

Verder wil ik nog wel eens in een opwelling Sims op m'n laptop gooien. En dat is een GB-eter. :')

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:17

Marjo89 schreef:
Ik wil nog maar 1 laptop, dat is een Macbook,
Zelf heb ik de pro heb hem nu 1 jaar. En heb 1 keer de help desk moeten bellen omdat hij een dingetje niet meer deed. Was binnen 5 min opgelost en draait als een trein.

hiervoor had ik een HP was een PIEP laptop, vreselijk, heb hem half jaar gehad en hij is 5 keer opgestuurd geweest. Uiteindelijk kreeg ik mijn geld terug en heb ik de mac book gekocht.
ben inmiddels afgestuurd maar nog altijd veel plezier van mijn laptop

Dit dus... Heb ook al bijna 2 jaar macbook pro.. voor m'n studies, alhoewel ik nog niet in de unif zit. Hij heeft nog maar 1 keer vastgelopen, naar de winkel en voila het was alweer opgelost. Hij draait inderdaad als een trein. Veel geld ja,.. Maar ik ben van mening dat zich dat helemaal terugbetaald. zeer goede kwaliteit van scherm, toetsenbord etc. Mooie kleuren en heel scherp. Ja het is zich volledig waard en betaald zich ook op termijn terug.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 20:24

Als je budget het toelaat zou ik zeker een macbook pro nemen. Geweldig ding. Zelf heb ik een packard bell laptop met windows 8. Heel fijn besturingssysteem en hij was geloof ik rond de 500€ of minder. Mocht je interesse hebben kan ik het model wel even opzoeken. Hij heeft een 17" scherm wat ik super fijn vind als ik bezig ben met zaakjes voor school, je kan namelijk 2 dingen tegelijk aan hebben staan (email en desktop bijvoorbeeld). Verder niks op aan te merken. Hij is niet zeker niet zwaar maar ook niet heel licht. Batterij gaat ook lekker lang mee. Succes! :D

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 20:29

Ik zit even te snuffelen naar al die macbooks en reviews.
17" is wel een beetje groot scherm. :)) Alhoewel ik voor thuis altijd een 19" heb, haha.

Die ultrabooks zijn leuk, maar ik heb al een iPad dus een laptop met touch word wel een beetje te denk ik. :))

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:15

ik heb de 13 inch scherm. Persoonlijk vind ik dat MEER als voldoende.
Al die grote schermen, ik vind het nergens goed voor.

mijn vader heeft een acer, wou perse een groot scherm, nu vind hij het 100 x niks.
Het maakt gewoon niet uit,
En de macbook is makkelijk mee te nemen, ik heb een fijne tas erbij.
En belangrijker nog wel de batterij gaat ruim 7 tot 8 uur mee, ideaal voor reizen,
En hij is zo weer opgeladen. En het besturing systeem van de apple is even wennen, maar je raakt eraan verslaafd.
En wil niks anders mee.

dat zijn genoeg en"en achter elkaar haha

succes met je keuze

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:16

Dieselpaard schreef:
Ik geloof dat de ultrabook de tegenhanger van Macbook is, maar dan een stuk betaalbaarder. Ik ben van mening dat je voor apple alleen maar voor de naam al veel meer betaald. Bovendien kun je windows-dingen niet zomaar op apple-dingen draaien....daar heb je dan weer een speciaal programaatje voor nodig, toch? Dat vind ik allemaal te veel werk :)

tot zover ik weet draait eigenlijk alles op de apple.

ik heb ook gewoon een office pakket, met word/exel etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:25

Ik heb een 17 inch toshiba , na 2 jaar heeft hij 3 nieuwe hardeschijven , een nieuwe ventilator en een nieuwe oplader en de batterij staat op punt van doodgaan. Goede service dat wel! , Hij was 700 euro maar geen cent waard...

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:33

Hier ook een macbook fan, hebben nu een macbook pro hij staat hier nu denk al 5 jaar en gaat sinds 2 jaar mee naar school voor studie,
en hier kan hij nog steeds prima meedraaien met de nieuwste macbooks.
Op die van mij staat ook een behoorlijke sims collectie en de gehele adobe collectie met nog wat dj programma's.
Staat dus pittig vol, maar merk hier niks van.

Had hiervoor een VAIO (ook een fijne laptop overigens) en een toshiba (die wat minder was :') ) maar de apple staat er ruimschoots boven.
Als er een nieuwe komt word het ook gewoon weer een mac.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 21:34

Ik ga me even verdiepen in de macbooks :))

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:37

Ik heb een jaar of 2-3 geleden een HP gekocht, in de 900 euro. En nu is hij nogal kapot, wordt voor het minste heel warm en maakt soms héél veel lawaai.
Als ik toen had geweten wat ik nu weet, was ik zeker voor een Apple gegaan...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:41

Laat je eens goed informeren!!
En dan bedoel ik geen MM en Dixons, maar een zaak zoals Paradigit. Daar zitten de echte 'computernerds' en die weten er 10x meer over.
Ikzelf ben geen MAC fan.

Op dit moment heb ik een Toshiba, zal hem zo ff in een link erbij zetten. Veel gb, niet alleen harde schijf maar ook 8gb intern. Doe hier van alles mee: muziek luisteren, films/series downloaden/afspelen, sims 3 spelen( jaa alle uitbreidingen en trekt die makkelijk!), skyrim spelen( staat er dus ook nog eens op), etc etc etc.
15,6" scherm, lange accu, fijn toetsenbord. Enige waar ik aan moest wennen was Windows 8 maar dat ontkom je niet tenzij je MAC neemt. Ben er nu aan gewend en vind t zelfs erg fijn!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 21:44

Mag ik vragen waarom je geen macfan bent? :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:46

Ik vind t niet fijn werken en vind t oa eel vervelend om alles (als je nog een gewone computer heb staan ook) en te downloaden/kopen voor Mac en voor Windows ;)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:47

Ikzelf ben ook geen Mac van.. Sowieso vind ik het een te hoge prijs voor wat je krijgt. Dezelfde kwaliteiten vind je, met goed zoeken, nu ook wel in andere laptops, voor honderden euro's minder.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:47

Persoonlijk vind ik Mac niets. Puur omdat je te veel betaald voor alleen het 'Apple' label. Daarnaast draait niet alles op Mac. Bepaalde programma's die ik nodig heb voor mijn opleiding zijn er gewoon niet voor Mac, wel voor Windows en Linux.

Verder kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat de huidige pc's en laptops geen sims kunnen draaien en geen programma's nodig voor Economie of de welzijnssector.

Mocht je perse een idee hebben wat je in je laptop wil hebben, kijk dan eens bij Dell of Sony. Bij beide kun je de inhoud helemaal zelf samenstellen. De Sony (sony vaio heeft dan mijn voorkeur) is zeer netjes, en voor een redelijke goede prijs/kwaliteit verhouding (hetzelfde als in een Apple maar dan voor minder).

Succes met je keuze

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:38

Celiien schreef:
Ik vind t niet fijn werken en vind t oa eel vervelend om alles (als je nog een gewone computer heb staan ook) en te downloaden/kopen voor Mac en voor Windows ;)

als je geen keus hebt went het vanzelf.
Ik erger me nu mateloos kapot aan de windows gedoe. op mijn werk hebben we het nog wel.
Het is traag, en niks werkt zoals ik dat wil. En dan nog maar niet hebben over virussen en het vastlopen.

en met omweg kan alles op de apple.
Je kan zelfs een 2e windows account maken op je macbook, dan heb je dus 2 dingen erop. 1 draait op safari (de apple internet etc..) en de andere is windows. Persoonlijk zou ik dit niet doen, belediging voor apple.
Ik vind apple wel het geld waar, zowel de iphone, ipad, ipad mini, macbook (pro) en zo kan ik nog wel ff doorgaan :o
Ik ben ook mega zuinig met mijn spullen, dat scheelt misschien ook

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:48

Heb je een lijst gekregen met eisen van je opleiding? Bij mijn opleiding worden ze er bijv. Niet echt blij van als aan komt met een apple omdat het toekomstige tentamen programma daar niet op zou werken.
Als je nog geen lijst met eisen hebt gekregen is het misschien handig om contact op te nemen met je toekomstige opleiding om te zien of ze speciale eisen aan je laptop stellen.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 22:50

pluklief schreef:
Heb je een lijst gekregen met eisen van je opleiding? Bij mijn opleiding worden ze er bijv. Niet echt blij van als aan komt met een apple omdat het toekomstige tentamen programma daar niet op zou werken.
Als je nog geen lijst met eisen hebt gekregen is het misschien handig om contact op te nemen met je toekomstige opleiding om te zien of ze speciale eisen aan je laptop stellen.

Het moet wifi en word hebben. :') that's all!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:54

Ik heb een HP nogwat, op advies van de ICTers gekocht bij mijn vader op de zaak. Ik kan er van alles tegelijk op doen, neem hem fluitend mee naar mijn opleiding én ik heb Sims3 PLUS alle uitbreidingspakketten en hij doet het vloeiend.

:=