Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lianne86 schreef:Is toch ook wel een beetje logisch? Je krijgt al stufi, dan zou je ook nog eens een uitkering willen met de reden "ik kan niet rondkomen", dan zeggen ze gewoon "moet je niet op kamers gaan"....
zonnebloem18 schreef:Bij studiefinanciering heb je geen recht op een bijstandsuitkering, eventueel wel op een ww uitkering als je stopt met werken.
Jekunt wel bijlenen bij DUO of een bijbaan zoeken om extra geld te verdienen.
Winged schreef:Geloof dat minimum inkomen voor 20 jarige ligt volgens mij rond de 5.80. 5.80 x 20 = 116 per week. x4 = 464 per maand. Plus uitwonende basisbeurs (272,46) + zorgtoeslag 88,33 (daar heb je namelijk wel recht op) = 552.33
Tjah dan snap ik dat je net wel / net niet rondkomt (huur, eten, zorgverzekering, andere verzekeringen). Maar je hebt niet zomaar recht op bijstand. Je zal waarschijnlijk gewoon moeten bijlenen. Of een baantje zoeken wat beter verdient.
Horse_xx schreef:Winged schreef:Geloof dat minimum inkomen voor 20 jarige ligt volgens mij rond de 5.80. 5.80 x 20 = 116 per week. x4 = 464 per maand. Plus uitwonende basisbeurs (272,46) + zorgtoeslag 88,33 (daar heb je namelijk wel recht op) = 552.33
Tjah dan snap ik dat je net wel / net niet rondkomt (huur, eten, zorgverzekering, andere verzekeringen). Maar je hebt niet zomaar recht op bijstand. Je zal waarschijnlijk gewoon moeten bijlenen. Of een baantje zoeken wat beter verdient.
+ 77 euro stufi. Dat staat toch los van de uitwoonende beurs of heb ik dat verkeerd?

Depende schreef:Je bent de basisbeurs vergeten op te tellen bij het rijtje Winged, dan kom je op 824 en een beetje![]()
Zo lang je recht hebt op studiefinanciering en kunt lenen, is dat een voorliggende voorziening waar je aanspraak op kunt maken en zal je geen recht hebben op een uitkering.
Winged schreef:Depende schreef:Je bent de basisbeurs vergeten op te tellen bij het rijtje Winged, dan kom je op 824 en een beetje![]()
Zo lang je recht hebt op studiefinanciering en kunt lenen, is dat een voorliggende voorziening waar je aanspraak op kunt maken en zal je geen recht hebben op een uitkering.
Bij mijn weten heb ik de basisbeurs uitwonend gepakt? Zie de link.

Lienek schreef:Lianne86 schreef:Is toch ook wel een beetje logisch? Je krijgt al stufi, dan zou je ook nog eens een uitkering willen met de reden "ik kan niet rondkomen", dan zeggen ze gewoon "moet je niet op kamers gaan"....
Sorry hoor, ik heb er niet voor gekozen om op kamers te gaan... dit is omdat ik nergens anders terecht kan, vandaar dat ik hier ook een vraag stel omdat ik er zelf weinig vanaf weet en daardoor wat informatie wil inwinnen..
In je openingspost lijk je student nr 2398234 die op kamers wil maar twijfelt of ze het wel kan betalen...
dan valt het alweer mee toch?