Volgens omwonenden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Volgens omwonenden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 01:24

Zo begint vaak een nieuwsbericht dat over mijn buurt gaat. Ik woon tussen de Achterdam (prostitutiegebied) en de coffeeshop in. En volgens de krant hebben de omwonenden veel overlast van de Achterdam. Nu vroeg ik me af, wie gaat daarover? Mij is namelijk nog nooit iets gevraagd, ik heb totaal geen last van de meiden, ik vind ze alleen maar aardig en de mannen die hen bezoeken lopen nog net niet gebukt in hun capuchon. Niets aan de hand.

Ik stoor me voornamelijk aan de coffeeshop, mensen compleet in coma voor mijn voordeur, opdringerige jongens die meelopen. Ik ben niet bang en ik wist dat toen ik hier kwam wonen, het went. Maar als ze toch iets willen opdoeken hier heb ik liever dat die shop dichtgaat dan de Achterdam.

Maar moet ik dan iedere keer als ik me stoor aan stoners de politie bellen ofzo? Dat vind ik stom en overdreven. Maar telkens als ik 'volgens de omwonenden' lees voel ik me buitengesloten :')

Hoe werkt dit?

Anoniem

Re: Volgens omwonenden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 01:26

Telepathie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 01:27

Dit topic kan dicht, bedankt voor je antwoord! :)

trut. :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 01:27

Betreffende krant bellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 01:28

:')

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 01:28

Je wordt inderdaad buitengesloten. Ze gaan met lange enquete lijsten langs de deuren, maar niet bij jou.

Nee, ik zet bij zoiets sowieso mijn vraagtekens. Waarschijnlijk woont er ergens een ouwe zeur in de straat, die constant de politie belt bij de geringste klacht, en hij staat dan garant voor alle omwonenden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 01:38

Hartstikke stom, want de dam krijgt echt een slechte naam zo. Terwijl ik mij er nooit onveilig heb gevoeld, er geen herrie vandaan komt en gewoon geen overlast is.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 01:46

RusselNuwell schreef:
Je wordt inderdaad buitengesloten. Ze gaan met lange enquete lijsten langs de deuren, maar niet bij jou.

Nee, ik zet bij zoiets sowieso mijn vraagtekens. Waarschijnlijk woont er ergens een ouwe zeur in de straat, die constant de politie belt bij de geringste klacht, en hij staat dan garant voor alle omwonenden.

Ja als je in zo'n omgeving gaat wonen dan weet je dat toch dat er bepaald volk rondloopt en het geen heilige straat is? Of ben ik nou gek :')...
Ik zou me er persoonlijk niets van aantrekken maar je kunt natuurlijk de krant bellen of mailen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 02:10

Ja dat lijkt mij ook. Ik ben er nog voor gewaarschuwd toen ik het appartement accepteerde :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 05:22

Ik denk dat er idd mensen klagen bij de wijkagent ofzo.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 06:52

ai dat is jammer, zal wrs echt zijn omdat er 2 mensen redelijk vaak klagen zien ze dat gelijk al als de halve buurt. Misschien kun je een mailtje sturen naar de krant of de wijkagent eens vragen hoe het zit. Een wijkagent is vaak op de hoogte kan ook bekijken hoevaak er gebeld is etc. Kan me heel goed voorstellen dat je meer last hebt van de coffeeshop vergeleken met de achterdam

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:19

Misschien eens een brief schrijven naar de krant met jouw kant van het verhaal, die dan bij 'Ingezonden brieven' of iets wordt geplaatst? Als ze zo'n sectie hebben in ieder geval. ;) Eigenlijk best raar dat dan zo in de krant komt ja, en al die omwonenden wisten het toch al voor ze er kwamen wonen lijkt me?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 07:26

diana is me voor, dat zou ik idd doen. Ingezonden brief sturen.

Heb ooit eens in een hotel in amsterdam geslapen ook daar. Idd totaal geen last van de dames gehad. Eens een agente tegen gekomen die daar werkt, zei ook dat het bij de dames veiliger is dan in sommige andere wijken. Dit is dus echt een geval van spreken voor de buurt, maar niet even echt opdragen....

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:01

Lee, je hoort er gewoon niet bij :') je woont er ook nieto mheen, zoals jij beschrijft woon jij er midden tussenin :') dus tja, dan ben je geen OMwonende, maar Middeninwonende.. Je telt gewoon niet!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:49

Ik woon zelf tegenover een coffeeshop en wij krijgen geloof ik 4 of 2 keer per jaar een brief of we een enquete willen invullen over of we overlast ontvangen van de coffeeshop. Ik vind dit een goed initiatief.
Misschien kun je eens naar de gemeente bellen of er bij jullie ook zo'n enquete is en dan vragen welke gebieden die ontvangen/ waarom jij deze niet ontvangt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 10:46

Ja dat ga ik doen, ik wil ook een enquête invullen! Ik kan er wel grappig over doen maar ergens is het best wel meh dat je het gevoel hebt dat jij geen inspraak hebt ofzo. Als middenwonende :=

Moest er overigens aan denken vannacht omdat er een stel meiden voor mijn deur hing met een joint. Die dachten dat ik er langs moest en gingen al een beetje breed staan en dreigend kijken, maakten opmerkingen over mijn haar. Nou, en toen stopte ik bij mijn voordeur die zich voor hen bevond en werden ze allemaal heel gefrustreerd en ging er eentje schelden. := Ik ben nog nooit eerder krullesnol genoemd maar ik vind hem origineel.

En vorige week lag er dus een man met zijn hoofd op de stoep. Een aantal dagen ervoor ook een man en daar durfde ik toen niet de ambulance voor te bellen omdat er louche gasten omheen stonden dus vanuit dat schuldgevoel de ambulance gebeld. En terwijl ik aan het bellen was kwamen er jochies uit de shop die de man zo meesleepten. 'Waarom bel je de ambulance, hij komt uit Heerhugowaard, hij is zo stoned als een garnaal!'. Nu heb ik ook heus wel geblowd toen ik jonger was maar ik ben nog nooit knock-out op straat gegaan := Die man reageerde werkelijk nergens meer op!

Dus ja, never a dull moment aan die kant van de straat...

edit: Hoe kom ik erachter wie mijn wijkagent is?

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:48

Kun je zien op de site van de politie.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:53

of je emergency party dress aan trekken en buiten paraderen, dan komt de wijkagent vanzelf wel naar je toe :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:55

Lieveli, eigenlijk vind ik dat best al wel enge verhalen om regelmatig mee te maken. Maar goed, ik ben dan ook de laatste persoon die in een dergelijk "gebied" zou gaan wonen. Ben nogal gesteld op normaalheid en rust. :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:00

Of stuur een brief naar de krant met jouw kant. Vaak plaatsen ze die wel :j

edit: zag dat er meer mensen met dit grandioze idee me voor waren :Y)
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 21-06-13 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:02

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 11:03

Ik heb de wijkagent gemaild, ik ben benieuwd. Hij ziet er in ieder geval vrolijk uit!

Emergency party dress bewaar ik voor als ik écht niets meer heb om aan te trekken :')

Gini schreef:
Lieveli, eigenlijk vind ik dat best al wel enge verhalen om regelmatig mee te maken. Maar goed, ik ben dan ook de laatste persoon die in een dergelijk "gebied" zou gaan wonen. Ben nogal gesteld op normaalheid en rust. :D

Nee het valt mee, ze doen in principe niets. Hoewel ik die meiden gister wel vervelend vond, over het algemeen word ik niet bedreigd maar nagefloten :=

Ladybird schreef:

Je bent een kanjer!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:10

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 11:55

Ik ga even mijn eigen topic omhoog schoppen. Mijn wijkagent heeft nooit gereageerd op mijn mailtjes, dus zojuist even het bureau gebeld.

Omwonenden klagen dat de auto's van de Achterdambezoekers te hard wegrijden. Nu zit daar een algemeen parkeerterrein waar ook de stoners parkeren en een parkeergarage, dus ik vraag me af hoe men kan zien dat een chauffeur net naar de prostituees is geweest. De agent aan de telefoon kon mij geen antwoord geven.

Ik heb van de agent veel tips gehad waar ik niets aan heb. Onder andere meer 112 bellen als ik iets zie dat niet in de haak is, meer de politie bellen om te klagen over de overlast en meer klagen in het algemeen.

De laatste keer dat ik belde werd er een zwerver in elkaar geslagen, Pikoe. Pikoe is heel bekend en zwierf al toen ik nog klein was, men zegt dat hij miljonair is en het eeuwige leven heeft. Als ik bel dat hij geslagen wordt en een agent reageert met 'wie is Pikoe en waarom moeten we haasten voor een zwerver, het is vast een afrekening' geeft mij dat niet veel vertrouwen in de arm der wet. Pikoe wordt meer gewaardeerd dan die kaasmarkt elke vrijdagochtend.

Dus ik ben alsnog niet opgeschoten, ik weet niet eens of er nu een aantekening is gemaakt dat ik heb gevraagd of meer agenten hun rondje willen lopen hier. De enige agent die ik hier ooit heb gezien was een jongeman die zichzelf ten doel had gesteld om mij te versieren. Fijn professioneel gedrag, 'nee oom agent, ik kan mezelf wel in bed leggen, fijne nacht nog'. Waarna mijn beste dinnetje een kwartier later belde om te vertellen dat diezelfde agent had aangeboden haar naar huis te brengen op de fiets.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:06

Sorry maar: krullesnol :') :') wat een woord.

Ontopic: vaak belt gewoon 1 persoon de politie en vertegenwoordigt deze alle omwonenden haha. Ik zou er nooit durven wonen maar ik ben echt een watje.