Ideen gezocht voor familiespel!

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

anneliesdj

Ideen gezocht voor familiespel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-13 13:11

Voor een familieweekend zoek ik een paar leuke spel-ideen.
Mijn ouders, mijn broer en zussen met aanhang en mijn man en ik met onze 2 kinderen zijn van de partij.
Totaal zijn we met 12 volwassenen geloof ik.
Omdat mijn 2 zusjes en broer nog niet zo lang een vriend/vriendin hebben, lijkt het me leuk een spel te doen waarbij we elkaar wat beter leren kennen maar het moet vooral heel leuk zijn.
Mijn kinderen zullen niet overal bij zijn ivm bedtijd maar één spel wat ook geschikt is voor hele kleintjes is wel leuk.
Ik hoop dat jullie wat leuke ideeën hebben!

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

Winged

Re: Ideen gezocht voor familiespel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:21

MarcoBorsato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 13:55

Hij staat er 3 keer :=

Het is de waarheid

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:03

It’s okay to dislike someone, or even to dislike someone for no reason. But it’s not okay to disrespect, degrade, and humiliate that person.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:04

Je hebt ook van die wie is de mol achtige spellen in steden. Dan moet je samenwerken om de opdrachten te voltooien.

Hanafubuki
Lid Nieuwsredactie
Zeg maar Hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:05

Of hints? Dat iedereen iets over zichzelf moet uitbeelden?

"So magic is real," I said. "Which makes you a...what?" "A wizard." "Like Harry Potter?"
Nightingale sighed. "No," he said. "Not like Harry Potter." "In what way?" "I'm not a fictional character," said Nightingale.”

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:17

Wie Ben Ik?

Dan moet je een briefje met een -voor jou onbekend- woord (een persoon of voorwerp) op je voorhoofd plakken en door middel van vragen die alleen met 'ja' of 'nee' beantwoord worden raden wat of wie je bent.

Al·win; (m) - Edele Vriend - 09.05.2004 ~ 27.09.2013.

Diesel; Ever thine, ever mine, ever ours.

01.08.2017 <3 [o] verwacht 01.07.2019

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:17

capopjekop schreef:
Je hebt ook van die wie is de mol achtige spellen in steden. Dan moet je samenwerken om de opdrachten te voltooien.

Of Weerwolven van Wakkerdam :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-13 14:23

Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-13 14:25

Weerwolven ben ik wel bekend mee, vind ik geen drol aan :P
Graag iets met wat meer actie en persoonlijke touch, alleen het moet wel in de huiskamer of tuin te spelen zijn.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:29

Wat misschien ook een leuk spel is:
Je maakt twee teams. Per onderdeel gaan er twee mensen tegen elkaar 'strijden' wie de beste is in iets. Wie tegen wie, kun je of van tevoren vaststellen of ter plekke bepalen.
Bijvoorbeeld: wie is de beste puzzelaar? En dan twee mensen een sudoku laten maken. Of wie kan het snelst een appel schillen (of cryptisch wie is er goed/snel met z'n handen) en dan een appel laten schillen. Of wie is het slimst, en dan maak je een mini quiz oid.
Hier kan je dan zelf allemaal variaties op bedenken. Ook dingen die leuk zijn voor kinderen.

Ik heb het zelf nooit gedaan, maar eens van iemand gehoord en het scheen erg leuk te zijn :)

Woonruimte gezocht: +/- 10km van Veenendaal, 1 persoon + kat, zelfstandig of gedeeld(geen studentenhuis), max €850 incl. Tips of vragen? Stuur me een pb :)
Door wie jij bent, door wat je doet. Ben ik bij jou, is alles goed.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:18

Meisjes tegen de jongens? Maakt dus 2 teams (duh :+ ) en stelt vragen aan elkaar of doen opdrachten. Het is een tv programma, misschien kan je wat terug kijken voor inspiratie?

<3 26 april 2011 <3

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-13 23:53

Dat is wel een goed idee idd, de verdeling is precies 50/50 nu iedereen aan de man/vrouw is.
Nu nog even zien hoe ik dat praktisch kan maken, lastig.

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 00:13

Oh leuk, hier aanstaande zondag een familiedag!
Daarvoor heb ik een bingospel gemaakt met foto's van alle familieleden. Zo kan iedereen mee doen. Deze keer eronder wel de namen (en nummers, want dat trekt het makkelijkst) gezet. De vorige keer deed ik dat niet, en dat was ook zeer geslaagd. Wat meer uitdaging, zeg maar.
Ook gaan wij (nou ja, de kinderen dan) zondag schatgraven. Schatkaart gemaakt, wat kleine zooi gekocht en zoeken maar!

Andere keren deden we oud Hollandse spelletjes, uiteraard bbq-en, en babyfoto's raden in een soort estafettespel.
Ook hilarisch vind ik altijd het grote hebberigeheidsspel. Iedereen neemt een aantal cadeaus mee, van max 1 euro per stuk en liever nog iets gevonden uit je eigen kast. Om de beurt wordt er een kaartje gepakt en moet er een opdracht gedaan worden, bv 'scheur allemaal binnen een minuut een olifant uit een krant. Degene met de mooiste olifant mag een cadeau pakken'. De cadeaus mogen niet uitgepakt worden en soms kom je kaartjes tegen waarop staat 'verschuif allemaal 5 plaatsen naar links, de cadeaus blijven liggen!". Hi-la-risch! Iedereen wil het grootste, het mooiste cadeau bemachtigen. En laat daar nu bijvoorbeeld net een pak toiletpapier in zitten... :D

Nou ja, zo kan ik nog wel even door gaan...
Have fun!

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 00:19

Waar ik me tijdens de laatste vrienden en familieweekenden mee heb vermaakt was het Koningsspel. Is een spel dat je wel moet kopen, met houten pilonnen, werpstokken en een koning. Eerste potje moet je een keer spelen om de regels door te krijgen en te zien dat er wel degelijk tactiek bij komt kijken, maar daarna voor mij echt verslaven. Het is een soort levend bordspel, voor het veld heb je 12m bij, ong 6m nodig.

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 00:26

Dat is het kubb spel :-)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:34

Het 30 seconden spel. Let op, zeer verslavend en kan agressie opwekken. :=

Ricky [L]
    † 20.02.2001 - 10.05.2011 ♥
      Me? A stalker?! No, I just observe.... behind a tree.... at night.... in the rain.
      † 23.06.1995 - 19.11.2014 ♥
Leren Passier dressuurzadel te koop!

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 15:52

DRESSAGEFAN schreef:
Dat is het kubb spel :-)

Ah, dat wist ik niet. Dank!

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:20

Saskiaatje schreef:
Het 30 seconden spel. Let op, zeer verslavend en kan agressie opwekken. :=

Wat is dat?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:30

Een bordspel. :D Stel, je speelt met zes personen, dan heb je drie teams van twee personen. Elk team krijgt een loper in een bepaalde kleur, dus bijvoorbeeld rood, blauw en groen. Het bord bestaat uit 25 vakjes ofzo, om en om geel en blauw. Dan heb je een dobbelsteen met 0, 1 en 2 erop. Team 1 begint met gooien en gooit 0. Dat betekent dat er bij hun beurt geen punten afgaan. Zij beginnen op kleur blauw, dus moeten een kaartje van de stapel pakken. Dit kaartje heeft een blauwe en een gele kant, zij staan op blauw, dus moeten de blauwe kant hebben. Eén van de twee personen uit dit team heeft het kaartje en de ander moet raden. Op dit kaartje staat een rijtje met 5 woorden, bijvoorbeeld:

Michael Jackson
De Noordzee
ABN Amro
De Kerstman
APK

Degene met het kaartje gaat vervolgens de woorden omschrijven voor de andere persoon uit zijn team, maar bovenstaande woorden mogen niet genoemd worden. Op het moment dat hij begint met omschrijven begint een zandloper te lopen, je hebt 30 seconden en voor elk geraden woord krijgt het team 1 punt. Hij zegt bijvoorbeeld "Keuring voor je auto!" en de ander zegt dan "APK!". Da's 1 punt. Vervolgens gaat dit bij elk woord zo (en bij De Noordzee moet dus ook 'de' gezegd worden en 'zee' is dan dus een verboden woord). Hij mag dus ook niet zeggen 'Die man die langskomt met Kerst' want 'Kerst' en 'man' zit in het woord. Na die 30 seconden heeft dit team bijvoorbeeld 3 woorden geraden, dus 3 punten. Ze hebben 0 gegooid, dus er gaan geen punten af, dit team mag 3 plekken naar voren. Vervolgens mag team 2 gooien, zij gooien bijvoorbeeld 2. Vervolgens spelen zij dit spel in 30 seconden en raden ze 4 woorden. 4-2 = 2 stappen vooruit. Maar soms gooit een team 2 en raadt geen enkel woord, dan moet je 2 plekken terug. :D

En elke ronde wissel je binnen je team van omschrijver en rader. :)) En op een gegeven moment wil je zo graag woorden raden dat je bij jouw beurt gaat staan en begint te schreeuwen en mensen geven domme reacties waar je heel hard om moet lachen, zoals bij mijn vriendin (Een provincie in het oosten van het land! -> Twente!) :))

Hilarisch. :D

Ricky [L]
    † 20.02.2001 - 10.05.2011 ♥
      Me? A stalker?! No, I just observe.... behind a tree.... at night.... in the rain.
      † 23.06.1995 - 19.11.2014 ♥
Leren Passier dressuurzadel te koop!

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:43

Klinkt als net zo hilarisch als het hebberigheidsspel! Bedankt voor je uitleg!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie