Ik ben zelf Nederlandse en ook woonachtig in Nederland, maar krijg op dit moment rijles van mijn Belgische vriend (die al ruim 8 jaar zijn rijbewijs heeft).
Tot dusver hebben we alleen nog in de avond op een verlaten parkeerplaats geoefend, maar omdat dit goed gaat willen we binnenkort toch eens voorzichtig de echte weg op. Nu zit ik eigenlijk met 2 vragen:
1: is dit toegestaan ondanks dat ik Nederlandse ben? Hij heeft wel lang genoeg zijn rijbewijs en we gaan dan sowieso zo'n grote L op de auto plakken natuurlijk.
2: is het mogelijk om als Nederlandse examen af te leggen in Belgie en dat dan in Nederland om te laten zetten (is dat überhaupt verplicht of geldt een belgisch rijbewijs ook als inwoner van Nederland?).
Als arm studentje is het nu eenmaal véél aanlokkelijker om mijn rijbewijs in Belgie te halen.

Alvast bedankt!

zkeer betreft rijbewijs. Ik heb erge faalangst en ben nu 3 x gezakt, heb 49 uur lessen er op zitten (45 euro per uur!) en ik kan gewoon netjes rijden... Het is zo vreselijk duur terwijl dat helemaal niet zo moet zijn in mijn ogen... Ik wou dat wij ook die manier van Belgie hier zouden invoeren. Het CBR én de rijscholen verdienen goud aan ons...