Meer mensen met eigen paard en teamsport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Meer mensen met eigen paard en teamsport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 10:01

Hoi Bokkers,

Ik hoop dat dit topic goed staat, wist niet zo goed waar ik hem het beste kan plaatsen.
Ik ben dus in het bezit van 2 paarden, wat aardig wat van je tijd vergt(zeker naast een fulltime baan).
Nu is het zo, dat 1 paard niet meer bereden word en ik in werkelijkheid maar 1 paard heb om te trainen.

Nu wil ik graag weer op een teamsport(hockey,korfbal,voetbal) ik heb voordat ik met de paarden begon altijd een teamsport uitgevoerd.
Ik vond dit erg leuk, en wil dit graag weer gaan doen.
Het is natuurlijk zo, dat je 1x in de week traint en in het weekend een competitie speelt.

Zijn er misschien meer bokkers die deze 2 ‘’sporten’’ combineren?

capopjekop

Re: Meer mensen met eigen paard en teamsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:08

Ja hoor, het is goed plannen, maar het is te doen. Ik heb op dinsdag en vrijdag training van voetbal en op zondag wedstrijd. De overige dagen heb je nog best tijd om wat met je paard te doen. Die van mij worden niet echt gereden, maar zo nu en dan wel gelongeerd. Maar toen ik nog wel reed was dat ook best te combineren.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:08

Wel gedaan ooit. Voetbal en paardrijden. Maar uiteindelijk was dit niet te combineren en zal dat ook nooit meer gaan doen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 10:39

Ja hoe ik er nu over denk , moet het wel te combineren zijn.

Op je trainingsavond van je teamsport, paard alleen mesten en paard heeft dagje vrij.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:41

Ligt wel aan hoe ambitieus je bent en wat je naast die sporten nog wilt doen. Een actief sociaal leven, gezin, fulltime werken en 2 sporten gaat niet samen vrees ik..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:44

Ik heb geen eigen paard, wel een lease paard.
En ik speel korfbal. Ik train woensdagavond en speel zondagen.
Ik ben op woensdagen voor de training bij mijn paard, vrijdagavond en zondagen voor of na de wedstrijden.

Als ik woensdag vrij ben kan ik langer rijden (dan ga ik in de middag al), anders een uurtje oid.
Zondagen heb ik tijd zat om een lange buitenrit te maken.

Ik werk overigens 5-6 dagen in de week.
En ja, ik heb nog een sociaal leven erbij :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:48

troi schreef:
Ligt wel aan hoe ambitieus je bent en wat je naast die sporten nog wilt doen. Een actief sociaal leven, gezin, fulltime werken en 2 sporten gaat niet samen vrees ik..

Wel joh, je krijgt er juist een sociaal leven bij. Na het trainen/wedstrijd duik je vaak nog even met je team de kantine in voor een gezellig drankje. Plus in het weekend heb je toch tijd om je vrienden te zien? Wij trainen bijvoorbeeld van half 8 tot 9. Dan kun je daarna nog wel wat doen op vrijdag.

Momenteel werk ik thuis. Maar tijd geleden werkte ik 32 uur (plus ruim 2 uur reistijd iedere dag) en op zaterdag nog mijn bijbaantje. Vrijdags en zondags was ik dus vrij. Maar als je goed plant kan het wel. Heb toen alleen de sportschool op een laag pitje gezet, want dat deed ik er toen ook nog bij.

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:51

Ja hoor! Is te plannen! Ik heb zelf een paard en hockey op redelijk hoog niveau, dat betekent 3-4 x per week trainen + wedstrijd... Maar vaak is 1 x in de week trainen goed te combineren :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:56

capopjekop schreef:
troi schreef:

Wel joh, je krijgt er juist een sociaal leven bij. Na het trainen/wedstrijd duik je vaak nog even met je team de kantine in voor een gezellig drankje. Plus in het weekend heb je toch tijd om je vrienden te zien? Wij trainen bijvoorbeeld van half 8 tot 9. Dan kun je daarna nog wel wat doen op vrijdag.

Momenteel werk ik thuis. Maar tijd geleden werkte ik 32 uur (plus ruim 2 uur reistijd iedere dag) en op zaterdag nog mijn bijbaantje. Vrijdags en zondags was ik dus vrij. Maar als je goed plant kan het wel. Heb toen alleen de sportschool op een laag pitje gezet, want dat deed ik er toen ook nog bij.

ALs je je sociaal leven samenvoegd met het sporten dan ben je idd efficient bezig. Maar als ik naar mijn schema kijk: dan heb ik overdags werken door de week behalve de vrijdag (dan schoonmaken/met zoon spelen), maandag avond schoonmaken/met zoon spelen, dinsdag avond werken, woensdagavond rijden, donderdagavond schoonmaken/zoon spelen, vrijdagavond verplicht niksen ('kijk nou, er woont ook nog een echtgenoot in huis, ff zwaaien'), zaterdagochtend werken, zaterdagmiddag rijden/met zoon spelen, zaterdag avond poetsen/naar man zwaaien en dan houdt ik de zondag over voor sociale dingen en poetsen/zoon spelen. Dat is een pittig schema hoor, en dan rijdt ik niet zo bijster veel... Wel aardig wat overwerken maar goed dat gaat er over een half jaar uit (yippie). Maw ik vind het heel knap als er mensen zijn die nog meer activiteiten in een week weten te plannen..

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:57

Ik heb het jarenlang gecombineerd, voetbal op hoog niveau (2/3 x in de week trainen en 1 x in de week wedstrijd), en twee eigen paarden. (en ook nog middelbare school)
Ik was gerust de hele dag bezig, maar als je ervan houd om bezig te zijn, dan is het zeker te doen, zolang je maar wil. :)

Gezien jij maar 1 x in de week traint moet het makkelijk te doen zijn!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 10:58

Nee met een kind kan ik me voorstellen dat het een stuk lastiger is. Maar ik heb nog geen kids, dus dat scheelt aanzienlijk in de tijd.

Overigens heb ik ook vrienden buiten het voetballen. Met vriendinnen gaan we iedere vrijdag lunchen zodat we elkaar toch regelmatig zien. Eten moet je toch.

@ Borisje: Met school is het toch anders dan een fulltime baan. Met school ben je nog eens een keer vroeg thuis en kun je overdag al wat doen met je paarden als je 's avonds moet trainen.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:00

Capopjekop: Dat is waar, maar vergeet niet het huiswerk, leren, lange dagen en alle verplichtingen die aan school zitten. Daarnaast deed ik het ook in mijn examenjaar en had ik het altijd vrij zwaar op school.
Je werk kun je na 5 uur (of wanneer je klaar bent) gewoon naast je neerleggen en de volgende dag verder gaan. :P

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:02

Ja weet ik, heb ook gestudeerd :P Maar mijn ervaring is dat je als scholier/student veel meer vrije tijd hebt dan als je fulltime werkt. Het is dan allemaal makkelijker in te plannen. Ik ging bijvoorbeeld in de winter makkelijk tot 11 uur 's avonds leren als dat moest, maar om nou om die tijd je paard nog te gaan rijden vond ik niet te doen.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:03

Het kan inderdaad prima als je je sociale leven ook uit je sporten haalt. Ik heb afgelopen jaar naast mijn eigen paard gevolleybald. Alleen 1x per week trainen, wedstrijden erbij kon (ook door een blessure) niet omdat mijn vriend me ook graag af en toe ziet... Ik had op woensdagen volleybaltraining, dat was ook de dag dat paard vrij had, of even snel gelongeerd werd, en de rest van de week reed ik mijn paard. Af en toe een dagje vrij in het weekend wordt ook sterk gewaardeerd ;) Overigens haalde ik uit het volleybal niet veel sociaal leven, omdat we van half negen tot tien trainden, en dan gaat iedereen snel naar huis om genoeg slaap te krijgen... Volgende dag toch weer vroeg op voor werk.
Naast een volle baan vond ik het wel veel, heb nu ook besloten er komend jaar niet mee door te gaan. Nu ga ik gewoon af en toe beachvolleyballen met mooi weer, een veel flexibelere sport (en ook groter sociaal aspect ;) ) En je kan natuurlijk met je beachpartner gewoon zelf je toernooien plannen, ipv in reguliere volleybal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:11

Ikzelf niet,
mijn beste vriendin doet dit wel al, haar hele leven. Eerst korfbal en nu met hockey. Zij hebben zelf altijd 3/4 paarden gehad, nu nog 3, en daarvan reed zij er 1/2. Daarnaast deed zij ook nog aan pianoles, deed ze het VWO, ging op wedstrijd met haar paarden en met teamsport, 2x hockeytraining in de week dus, had ze óók nog tijd om met ons af te spreken en om soms mee uit te gaan en te winkelen (en nu heeft ze óók nog een baantje).. Ik weet niet hoe ze het voor elkaar kreeg, maar het lukte haar wel in elk geval. :))