Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
troi schreef:Ligt wel aan hoe ambitieus je bent en wat je naast die sporten nog wilt doen. Een actief sociaal leven, gezin, fulltime werken en 2 sporten gaat niet samen vrees ik..
capopjekop schreef:troi schreef:Ligt wel aan hoe ambitieus je bent en wat je naast die sporten nog wilt doen. Een actief sociaal leven, gezin, fulltime werken en 2 sporten gaat niet samen vrees ik..
Wel joh, je krijgt er juist een sociaal leven bij. Na het trainen/wedstrijd duik je vaak nog even met je team de kantine in voor een gezellig drankje. Plus in het weekend heb je toch tijd om je vrienden te zien? Wij trainen bijvoorbeeld van half 8 tot 9. Dan kun je daarna nog wel wat doen op vrijdag.
Momenteel werk ik thuis. Maar tijd geleden werkte ik 32 uur (plus ruim 2 uur reistijd iedere dag) en op zaterdag nog mijn bijbaantje. Vrijdags en zondags was ik dus vrij. Maar als je goed plant kan het wel. Heb toen alleen de sportschool op een laag pitje gezet, want dat deed ik er toen ook nog bij.

Maar mijn ervaring is dat je als scholier/student veel meer vrije tijd hebt dan als je fulltime werkt. Het is dan allemaal makkelijker in te plannen. Ik ging bijvoorbeeld in de winter makkelijk tot 11 uur 's avonds leren als dat moest, maar om nou om die tijd je paard nog te gaan rijden vond ik niet te doen.
Overigens haalde ik uit het volleybal niet veel sociaal leven, omdat we van half negen tot tien trainden, en dan gaat iedereen snel naar huis om genoeg slaap te krijgen... Volgende dag toch weer vroeg op voor werk.
) En je kan natuurlijk met je beachpartner gewoon zelf je toernooien plannen, ipv in reguliere volleybal.