Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
cherell0 schreef:en dan vinden ze het hier nog steeds raar dat ik niks met (rot) kinderen heb .
ik kan er ook zo slecht tegen , en ze gooien alles maar overal neer , ga niet fatsoenlijk aan de kant etc. etc.![]()
![]()
![]()
![]()
DaniBanani schreef:Het is lontje.Detail.
Vervelend dat het is gebeurd, kan me ook goed voorstellen dat het je bang/boos maakt na het vorige incident waarbij je in elkaar werd geslagen. Maar je moet het ook niet overdrijven - dat 12-jarigen (flink) schelden betekent niet dat ze later ook effectief gewelddadig of zelfs moordzuchtig zullen worden.
Kinderen doen wat kinderen doen. Klieren, geintjes uithalen. Sommigen gaan daar verder in dan anderen. De één komt nooit verder dan belletje trekken, anderen gooien harde sneewballen naar auto's, en weer anderen gooien water over fietsers/scooterrijders en gaan dan schelden als je stopt. Volgende keer ze die lol niet gunnen en gewoon doorrijden. Of er daadwerkelijk op af stappen en ze goed de wacht aanzeggen, vaak is die grote bek dan spontaan verdwenen. Je hebt er altijd rotkinderen tussen zitten; vandaag, over 20 jaar, en 50 jaar geleden ook al. Het is irritant, het is vervelend en frustrerend als je er regelmatig last van hebt, maar probeer het van je af te zetten.
Geryon schreef:Kinderen zijn kinderen inderdaad, die geintjes uithalen. Máár een kind weet wat hij niet mag doen, als het een normale opvoeding heeft gehad. Als het zulke 'erge' asociale dingen zijn ook nog eens
Courses schreef:Het gebeurt helaas steeds vaker, ze denken dat ze 't allemaal wel kunnen flikken en als je er wat van zegt kan je een hele preek aan scheldwoorden verwachten.
xBella schreef:Argh, dat denk ik ook altijd, dat ze geen opvoeding hebben gehad.
Ik ben zelf 12 dus als ik iets verkeerd zeg, sorry.![]()
Ik vind het zelf niet kunnen, ik word ook vaak uitgescholden als ik aan het fietsen ben, ik fiets gewoon door, ik vind het maar eng.
Geryon schreef:DaniBanani schreef:Het is lontje.Detail.
Vervelend dat het is gebeurd, kan me ook goed voorstellen dat het je bang/boos maakt na het vorige incident waarbij je in elkaar werd geslagen. Maar je moet het ook niet overdrijven - dat 12-jarigen (flink) schelden betekent niet dat ze later ook effectief gewelddadig of zelfs moordzuchtig zullen worden.
Kinderen doen wat kinderen doen. Klieren, geintjes uithalen. Sommigen gaan daar verder in dan anderen. De één komt nooit verder dan belletje trekken, anderen gooien harde sneewballen naar auto's, en weer anderen gooien water over fietsers/scooterrijders en gaan dan schelden als je stopt. Volgende keer ze die lol niet gunnen en gewoon doorrijden. Of er daadwerkelijk op af stappen en ze goed de wacht aanzeggen, vaak is die grote bek dan spontaan verdwenen. Je hebt er altijd rotkinderen tussen zitten; vandaag, over 20 jaar, en 50 jaar geleden ook al. Het is irritant, het is vervelend en frustrerend als je er regelmatig last van hebt, maar probeer het van je af te zetten.
Kinderen zijn kinderen inderdaad, die geintjes uithalen. Máár een kind weet wat hij niet mag doen, als het een normale opvoeding heeft gehad. Als het zulke 'erge' asociale dingen zijn ook nog eens