goede, niet al te dure stofzuiger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

goede, niet al te dure stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 15:12

Wie heeft er tips voor een goede, niet al te dure stofzuiger?
ik heb geen groot huis, wel een hond en overal laminaat. Stofzuig zo'n 4 keer per week.

vorig jaar een Dirtdevil bij de Lidl gekocht. Helaas zuigt het ding sinds enige tijd voor geen meter meer. nuets geks mee gedaan, de bon natuurlijk al weggegooid... sinds kort ook een 'brand'lucht dus is het helaas echt tijd voor een nieuwe!

kom maar op met aanraders;-) wil maximaal tussen de 70 en 100 euro uitgeven

simodi

Re: goede, niet al te dure stofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:14

Ik heb wel een 'afrader' voor je: Philips zakloze stofzuiger. Waardeloos als je intensief wil zuigen in een huis met kattenharen, zo verstopt, nauwelijks zuigkracht ....

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:18

Mijn ervaring met goedkope stofzuigers is dat ze idd na een jaartje het begeven, gaan stinken en niet meer zuigen...
Heb nu al bijna 7 jaar een dyson, oke duur, was toen 350 euro maar....als je ieder jaar 100 uitgeeft heb je hem er na 3 jaar ook uit!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:23

Hier nog een dyson fan.

Zakloos....Makkelijk, 5 jaar garantie geloof ik.
Referenties genoeg gelezen die ouder zijn geworden dan 8.
Winkel waar we hem gekocht hebben, ook al 8 en een half jaar oud. En die gebruikte hem voor de gekste dingen.
Je kan er alleen geen water mee opzuigen.
We hebben er een anti allergie ding in zitten, en de gewone filter moet elke 6 maanden worden gewassen.

299 kwijt, met speciale hond/kattenhaar borstel en super makkelijke opzetstukken.
Simpele stofzuiger. Misschien wat duur. Maar deze verliest zijn zuigkracht dus niet!
1300 watt, maar de wattage blijft het zelfde zelfs als de stofzuiger vol zit.
Terwijl een zak stofzuiger met 1600 watt zijn kracht verliest al na 1 zuigbeurt.
Dus dan gaan de wattages (zuigkracht) enorm achteruit.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:25

Juist! Die heb ik ook met HEPA filter, super ding!
Water.. ahum.. heb het per ongeluk weleens gedaan... hij doet t nog prima!!

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:26

Ik heb zeer goede ervaringen met mijn AEG stofzuiger. Hij is dan wel zeer luid, maar hij heeft al twee verbouwingen overleefd, en is supersterk. Hij heeft stofzakken met hepafilter.
Ik kan dezelfde niet vinden op internet maar deze is vergelijkbaar. Die van mij heeft 1800 W geloof ik (of 2000?) Naja hier een linkje: http://www.bol.com/nl/p/aeg-stofzuiger- ... 011035850/
Ik ben er iig zeer blij mee!
O en de zuigkracht gaat alleen achteruit als de zak ongeveer helemaal vol zit... (om even een idee te krijgen, ik gebruik met een halflangharige hond max 5 zakken per jaar)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:29

Wij hebben een dirt devil galileo en die werkt prima! Alleen wij wonen maar heel klein en heb hem ook nog niet mega lang (een jaar nu). Thuis hebben we een miele (ja wel duurder maar gaat wel lang mee) en daar zijn mijn ouders en schoonouders al jaren tevreden mee!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:29

Lady...hahaha ow hahah okeey :D

Ja hepa filter inderdaad :D

Wij hebben ook een monsterlijk grote hond van 80 kilo waar je 5 kussenslopen per jaar mee kunt vullen.
Met die borstel krijgen we zelfs de haren van het tapijt af. Met onze Maya (geel oud dingetje ook 8 geworden met 1250 watt) kregen we dat niet voor elkaar.

Amorosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:33

maralyn schreef:
Hier nog een dyson fan.

Zakloos....Makkelijk, 5 jaar garantie geloof ik.
Referenties genoeg gelezen die ouder zijn geworden dan 8.
Winkel waar we hem gekocht hebben, ook al 8 en een half jaar oud. En die gebruikte hem voor de gekste dingen.
Je kan er alleen geen water mee opzuigen.
We hebben er een anti allergie ding in zitten, en de gewone filter moet elke 6 maanden worden gewassen.

299 kwijt, met speciale hond/kattenhaar borstel en super makkelijke opzetstukken.
Simpele stofzuiger. Misschien wat duur. Maar deze verliest zijn zuigkracht dus niet!
1300 watt, maar de wattage blijft het zelfde zelfs als de stofzuiger vol zit.
Terwijl een zak stofzuiger met 1600 watt zijn kracht verliest al na 1 zuigbeurt.
Dus dan gaan de wattages (zuigkracht) enorm achteruit.

Die heb ik dus ook :) De Animal Pro. Alleen de platte borstel voor vlakke vloeren maar ook de opzetborstel met roterende haren er in, vind ik niet heel erg goed zuigen?! Alleen als je je hand er voor houdt, voel je zuigkracht. Maar ik moet wel zeggen dat ik deze Dyson ideaal vind om mijn (stoffen) bank en vloerbedekking haarvrij te krijgen.

Verder vind ik bepaalde Phillips stofzuigers ook wel goed, wel met zak. Mijn schoonmoeder heeft zo'n ding en die heeft meer zuigkracht als je je hand er voorhoudt dan mijn Dyson.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 16:44

Dank voor alle aan en afraders.. De Dyson, vast een pracht ding, maar zoals gezegd, wil ik er max 100 euro aan uitgeven. 350 euro voor een stofzuiger heb ik even niet (en er niet voor over ;))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:48

Ik heb er een van numatic. Geweldig ding. Volgens mij was hij niet eens zo duur. Hij heeft een extra lang snoer, kan bijna het hele huis met een stopcontact en hij gaat al heel lang mee.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:49

simodi schreef:
Ik heb wel een 'afrader' voor je: Philips zakloze stofzuiger. Waardeloos als je intensief wil zuigen in een huis met kattenharen, zo verstopt, nauwelijks zuigkracht ....

Idd, vreselijk ding. Reservoir is erg snel vol en verliest heel snel z'n zuigkracht.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:50

Ik heb ook een dirt devil maar als je regelmatig de filter schoonmaakt met de compressor dan blijft hij goed zuigen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 17:07

dankjullie wel! ga eens even googlen!
joyce..dit heb ik allemaal al vabaf het begin gedaan, maar helaas..

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:08

Dan is hij idd snel stuk, heb wel dat de onderdelen snel stuk gaan. Slang is al een stuk korter en stofzuigermond is ook al een ander op gezet.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:41

Dirt devil schijnt ook goed te zijn....Maar zou niet zo heel lang mee gaan...

Maar dat heb ik gehoord hoor....

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:41

Onze hond doet het altijd.. Misschien een idee om het die van jou ook aan te leren? :)*

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 18:56

Berber geef je ook cursussen in 'leer de hond stofzuigen'? Aan kruimels opzuigen doet ze nml al... haar eigen haren en hooitjes die uit kleding vallen doet ze niet aan