ik zie mijn leven niet meer zitten nu

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

samira_baco

ik zie mijn leven niet meer zitten nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 08:15

Hallo, ik moet echt even iets van mij afschrijven
Gisteren is mijn vader totaal uit het niets ineens woest geworden en reageerde hij het op mij af, hij deed dat wel eens vaker maar gisteren is het totaal uit de hand gelopen, hij heeft hij me met spullen en al en mijn rat buiten op straat gezet, hij heeft wel nog mijn hand tas met de belangrijkste spullen erin, dus me bril, bankpasjes, id kaart enz
die moest ik zeker wel hebben maar ik mocht niet meer naar binnen en dus ook die tas niet pakken.
Ik was helemaal overstuur en wist geen kant op te gaan dus heb toen een vriend met auto gebeld en hem gevraagd of hij me op wilde vangen, gelukkig wilde hij dat en heeft hij me opgehaald.
Maar het probleem is dat ik niet al te lang kan blijven hier en ik dus snel iets anders moet vinden maar ik zou echt niet weten waar of bij wie, ik ben nu erg overstuur, depressief, zwak en zie het allemaal echt niet meer zitten.
Ik heb al een heel zwaar verleden achter de rug en sinds mijn moeders dood is mijn leven echt een hel geworden en gaat alles achter elkaar alleen maar mis, ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen, ik ben zelfs net pas uit een hele zware depressie maar nu komt die dus terug en weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen.
Ik moet sowieso mijn belangrijkste tas te pakken zien te krijgen want mijn ogen gaan ook slecht achteruit, en ik moet gewoon mijn geld hebben.
ik ben nu echt in van alles in staat en weet niet hoelang ik het nog vol houd, heb vaker moordneigingen gehad en dat lag precies nog op het randje, maar dit is de druppel die de emmer deed overlopen, en nu zie ik echt geen uit weg meer,
ik moest dit echt even van me afschrijven mis dat iemand mij kan helpen of wat

luuntje

Re: ik zie mijn leven niet meer zitten nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:18

Och jeetje.
Er is niet te praten met je vader? Eventueel met bemiddeling van een familielid of vrienden?

Ik zou de huisarts bellen, die kan je doorverwijzen naar maatschappelijk werk of crisisopvang.

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:20

is er geen instantie die je kan helpen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:20

Heb je tantes, ooms, vrienden of andere familie leden waar je nog contact mee hebt?

Ontzettend poedersuiker voor je meid, maar je bent het waard om voor te vechten, en nu moet je weer even keihard gaan vechten. Ik weet hoe het voelt om echt niet meer te willen, maar je moet niet opgeven. Je hebt zo vel nog om te doen en te leren!

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 08:23

luuntje schreef:
Och jeetje.
Er is niet te praten met je vader? Eventueel met bemiddeling van een familielid of vrienden?

Ik zou de huisarts bellen, die kan je doorverwijzen naar maatschappelijk werk of crisisopvang.

praten als hij woest is heeft echt geen zin hij heeft soort van borderline, en heb weinig contact nog met mijn familie, en mijn huis arts is er niet vandaag, en de crisis opvangen zitten dus gewoon vol

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 08:23

rixke schreef:

ee helaas niet

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:25

Kop op meid, je bent het waard +:)+
Wanneer werkt jouwn vader en wanneer is hij misschien niet thuis. Probeer dan de tas te pakken te krijgen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:26

samira_baco schreef:
rixke schreef:

ee helaas niet

Heb je wel al eens gevraagd of weet je gewoon niet wie je kan helpen? Ik ken de sociale kaart niet van Nederland maar naar je huisarts kan je altijd en die kunnen je ook doorverwijzen naar een crisisopvang oid.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:27

Geen broers of zussen die je jouw tas kunnen geven ?
Eventueel met een vriend(in) langs gaan, dan sta je er iniedergeval niet alleen voor en kan die je moeilijker iets aan doen.

Als het heel erg uit de hand loopt, want jij hebt gewoon je spullen nodig dan moet je toch de politie bellen om je te assisteren.
Ik weet niet hoe oud je bent?

Zelfmoord lost niks op, wees sterk meid!

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 08:27

xx_Horsiex schreef:
Heb je tantes, ooms, vrienden of andere familie leden waar je nog contact mee hebt?

Ontzettend poedersuiker voor je meid, maar je bent het waard om voor te vechten, en nu moet je weer even keihard gaan vechten. Ik weet hoe het voelt om echt niet meer te willen, maar je moet niet opgeven. Je hebt zo vel nog om te doen en te leren!

nee heb weinig contact met familie sinds me moeders dood

ja maar weetje wat het is van af mijn 16e jaar (toen overleed me moeder) moet ik al knokken en gaat alles achter elkaar mis, dan weer een tijdje goed maar dan toch moet er weer iets mis gaan, ik heb daarom ook pas een hele zware depressie aanval gehad waardoor ik mijn vriend kwijt ben geraakt waar ik 1 jaar en 3 maanden mee had en die mij echt erdoor heen sleepte op de goede manier, en daar heb ik tot op de dag van vandaag nog steeds last van (ris inmiddels half jaartje terug, ik mis hem nog steeds alles en dan gebeurt er nu dit weer, en mijn gevoel zegt dat het derest van mijn leven zo gaat lopen en dat wil ik zeker niet, dus val ik weer in die zware depressie en is het gebeurd

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 08:28

eclair98 schreef:
Kop op meid, je bent het waard +:)+
Wanneer werkt jouwn vader en wanneer is hij misschien niet thuis. Probeer dan de tas te pakken te krijgen.

hij is elke dag thuis helaas en heb de sleutel ook niet meer

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:29

Ga naar je huisarts, die zal je misschien verder kunnen helpen. Weet niethoe oud je bent maar er is vast een adres vor je waar je hulp krijgt. Probeer kalm te blijven, het is een vervelende sitatiemaar er is echt wel een oplossing. Geen gekke dingen doen, het leven is daar veel te waardevol voor.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 08:29

Kwanyin schreef:
Heb je wel al eens gevraagd of weet je gewoon niet wie je kan helpen? Ik ken de sociale kaart niet van Nederland maar naar je huisarts kan je altijd en die kunnen je ook doorverwijzen naar een crisisopvang oid.

ja heb vaker die instanties gevraagd, maar mijn huisarts is vandaag afwezig en de instanties zeggen dat ze vol zijn

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 08:30

DNIEZE schreef:
Geen broers of zussen die je jouw tas kunnen geven ?
Eventueel met een vriend(in) langs gaan, dan sta je er iniedergeval niet alleen voor en kan die je moeilijker iets aan doen.

Als het heel erg uit de hand loopt, want jij hebt gewoon je spullen nodig dan moet je toch de politie bellen om je te assisteren.
Ik weet niet hoe oud je bent?

Zelfmoord lost niks op, wees sterk meid!

nee me zus woont ver weg dus sta er alleen voor, tja zelfs neem ik een vriendin mee dan kan hij tekeer gaan tegen ons beide,

en ik ben 18

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 08:31

leoenpat schreef:
Ga naar je huisarts, die zal je misschien verder kunnen helpen. Weet niethoe oud je bent maar er is vast een adres vor je waar je hulp krijgt. Probeer kalm te blijven, het is een vervelende sitatiemaar er is echt wel een oplossing. Geen gekke dingen doen, het leven is daar veel te waardevol voor.

mijn huis arts is dus helaas afwezig
en ik ben 18 jaar en heb sinds mijn 16e al depressie want toen overleed me moeder

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:31

Waar ben je dan nu?
Het is natuurlijk onzin dat je niet je huisarts kan bellen, er is ongetwijfeld vervanging of zij kunnen je doorverwijzen.
Bel in elk geval naar de praktijk aldaar dat je hulp nodig hebt en wellicht kunnen zij de crisisopvang voor je regelen.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 08:34

Kriel schreef:
Waar ben je dan nu?
Het is natuurlijk onzin dat je niet je huisarts kan bellen, er is ongetwijfeld vervanging of zij kunnen je doorverwijzen.
Bel in elk geval naar de praktijk aldaar dat je hulp nodig hebt en wellicht kunnen zij de crisisopvang voor je regelen.

ik ben nu bij een vriend van me die kan me sws tot zondag in huis houden
en ja ik probeer continu te bellen, maar of de lijnen zijn bezet, of ze blijven zeggen je ha is niet aanwezig probeer het morgen nog eens, tis net of ze niet willen luisteren naar me

Kriel

Re: ik zie mijn leven niet meer zitten nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:35

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:35

Er is toch wel een andere huisarts waar je bij terecht kan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:36

samira_baco schreef:
Kwanyin schreef:

ja heb vaker die instanties gevraagd, maar mijn huisarts is vandaag afwezig en de instanties zeggen dat ze vol zijn

Maar meldt je aan en zeg dat je echt op elk moment kan worden buitengzet door de opvang die je nu hebt. Ik weet niet hoe het in Nederland werkt, maar in België heb je een crisisopvang en daar blijf je totdat ze een andere oplossing voor je hebben dus die doorstroom gaat heel snel. Als het vandaag vol is, kan er over een uur al eentje vertrekken en dan is er weer een bed vrij. Elke dag blijven bellen is hierbij de boodschap.

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:37

Heb je een pb gestuurd met diverse crisisopvang mogelijkheden binnen je regio. Je kunt je daar zelf melden zonder verwijsbrief van de huisarts. Eventueel kun je je ook melden bij het WMO loket van de gemeente waar je ingeschreven bent. De gemeentes binnen Nederland hebben vaak een nauw samenwerkingsverband met de hulpverlenersinstanties binnen de regio middels een zo genoemd sociaal team. Zij hebben als het goed is een duidelijk overzicht van de sociale kaart in je regio.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:38

Ik heb nog nooit met zoiets van doen gehad, maar kan de politie niet helpen jou spullen uit het huis te halen?

Als een huisarts afwezig is dan heeft hij altijd een vervanger. Misschien kan je die bellen? Lijkt me dat dit zsm opgelost moet worden en je niet kan wachten tot je eigen huisarts weer terug is. De vervangende huisarts kan net zo goed op weg helpen.

samira_baco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 08:39

9jinte9 schreef:
Heb je een pb gestuurd met diverse crisisopvang mogelijkheden binnen je regio. Je kunt je daar zelf melden zonder verwijsbrief van de huisarts. Eventueel kun je je ook melden bij het WMO loket van de gemeente waar je ingeschreven bent. De gemeentes binnen Nederland hebben vaak een nauw samenwerkingsverband met de hulpverlenersinstanties binnen de regio middels een zo genoemd sociaal team. Zij hebben als het goed is een duidelijk overzicht van de sociale kaart in je regio.

dank je wel

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:39

Dat is niet niets...
Maar als hij jou spullen heeft en ze niet terug wil geven dan kan je toch naar de politie toe stappen?
Wellicht kunnen hun je ook helpen met onderdak. Of misschien maatschappelijk werk opbellen of hun je kunnen helpen?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:39

Meid nu je huisartsenpraktijk bellen. Is de ha er niet. Vraag om zijn vervanger. En regel een afspraak voor vandaag. En er is altijd plek bij crisisopvang. Misschien niet in jou buurt maar ze zijn er zeker wel.