Toekomstige studenten WO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Toekomstige studenten WO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 19:29

Ik zag dat er al een topic voor toekomstige studenten van het HBO is, misschien ook wel leuk om er eentje te hebben voor WO studenten?
Ik ga in September Psychologie studeren, al ik ben er nog niet over uit of het Tilburg of Nijmegen wordt.
Wat en waar gaan jullie studeren? :D

Abracadabra9

Re: Toekomstige studenten WO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:51

Ik meld me! Ik ga Bestuurs- en Organisatiewetenschappen of Pedagogische wetenschappen studeren in Utrecht! Voor B&O >200 aanmeldingen en worden maar +- 90 studenten toegelaten, volgende week moet ik op gesprek dus ik hoop het zo! Was vorig jaar (ben gezakt toen) ook al.mijn eerste keuze :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:39

Ja, ik ga ook psychologie doen! :D
In Rotterdam! :)
Maar je moet loten toch? Dan had je nu toch al moeten kiezen, of niet?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 15:56

Leuk, nog een aankomend Psychologie studente! :D Ik heb mij voor zowel Nijmegen als Tilburg ingeschreven, Tilburg kan ik sowieso terecht omdat er 500 plaatsen zijn en meestal 300/350 aanmeldingen. Nijmegen is iets lastiger, maar ik ga naar allebei graag dus dat is geen punt. Maar jij moet ook loten toch, wat is jouw back-up plan?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:06

Oo oke!
Ja klopt. Rotterdam zit meestal ook niet vol. Tilburg is tweede keus. En anders ga ik pedagogische wetenschappen doen :)

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:31

Hoi! Ik ga als ik ingeloot word criminologie doen in leiden! Studeer nu al wat anders aan de universiteit in leiden maar dat is het toch niet helemaal.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 19:35

Ik weet niet of het telt maar; ik begin in september in het tweede jaar Psychologie in Nijmegen! Heb een aantal jaar noodgedwongen een break moeten nemen van het studeren maar nu is dan eindelijk het moment daar dat ik weer verder kan *\o/*

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 20:37

Ach of het telt... je bent iig welkom! :D (Psychologie in) Nijmegen beviel dus wel, ondanks dat je er even tussenuit geweest bent?

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:59

:wave: Hier nog een toekomstig studente!
Ik begin in september met Engelse Taal en Cultuur in Utrecht.

Grappig dat er hier al meerdere zijn die psychologie gaan doen, er waren er ook een aantal in mijn klas die psychologie wilden gaan doen. Wist niet dat het zo populair was!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 13:04

Oeh dat klinkt ook gaaf Niki! Weet je al wat je ermee wil gaan doen?
En Psychologie is echt verschrikkelijk populair, vooral onder vrouwen... Heel slecht toekomstperspectief daardoor ook, maar na 1x gekozen te hebben voor de 'slimme' optie met baankans, ga ik nu toch mijn hart volgen.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:04

Je hart volgen is sowieso het beste wat je kan doen denk ik! Anders word je ook niet gelukkig.. Niki ken ik jou niet van vroeger toevallig? Je hebt/had die kleine bonte pony toch, Pogo of zoiets? :)

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:50

Haha ja klopt Amber, dat ben ik idd! Pony heb ik nog steeds :)

Ik heb echt nog geen flauw idee wat ik ermee wil, voor de klas wil ik het liefst ontwijken voor zo ver dat kan maar of dat realistisch is is nog maar de vraag :')
Dat snap ik heel goed dat je een studie gaat doen die je leuk vind! Je weet toch nooit waar je terecht komt en hoe de banenkansen zich ontwikkelen, beter dan dat je aan een studie begint waar je gegarandeerd een baan mee krijgt maar wat je eigenlijk helemaal niet leuk vind.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:00

Ik ga rechten studeren in Rotterdam volgend jaar!
Als alles nu volgens plan gaat tenminste :')

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:09

@Niki Dat van die baankansen heb ik ook met criminologie. Ik studeer nu ook de veilige versie namelijk International Studies. Daarmee kan je zo ongeveer alles op international gebied, maar daar ligt ook mijn hart niet.
Ik denk altijd maar zo: De ideale baan moet je zelf creeeren.

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:20

RianC schreef:
@Niki Dat van die baankansen heb ik ook met criminologie. Ik studeer nu ook de veilige versie namelijk International Studies. Daarmee kan je zo ongeveer alles op international gebied, maar daar ligt ook mijn hart niet.

Ben ik het mee eens :j
Mijn nicht heeft trouwens ook Criminologie gedaan, is een jaar of 5 geleden afgestudeerd en heeft sindsdien nooit zonder baan gezeten. Je moet natuurlijk ook geluk hebben maar zeg nou zelf, dat klinkt best positief toch :D

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:20

Niki_ schreef:
RianC schreef:

Ben ik het mee eens :j
Mijn nicht heeft trouwens ook Criminologie gedaan, is een jaar of 5 geleden afgestudeerd en heeft sindsdien nooit zonder baan gezeten. Je moet natuurlijk ook geluk hebben maar zeg nou zelf, dat klinkt best positief toch :D

Dat klinkt inderdaad positief! Voorlopig eerst maar eens studeren. :+

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:01

Ik meld me!

In september begin ik met biomedische technologie in Enschede. Ik ben nog op zoek naar een kamer. Er staat genoeg vrij, maar er zijn gruwels bij... :P
Ik kijk er erg naar uit! Eerlijk gezegd ben ik wel eens klaar met de middelbare.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:57

Ik meld me ook! Ik ga in September beginnen met de studie Duitse taal en cultuur in Nijmegen.

Gaan jullie ook allemaal op kamers of kunnen/willen/blijven jullie thuis wonen?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 13:58

Ja! Ik meld me! Ik begin in september aan de studie Rechtsgeleerdheid in Leiden!

@Jetske het liefst ga ik wel op kamers. Hoeft niet meteen in september, maar december/januari zou wel fijn zijn.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 21:32

@Jetske
Hé, dat doet een vriendin van me (zit ook op bokt)! :D
Ik wil eerst even thuis blijven wonen, ofja afwisselen tussen thuis en mijn vriend in Eindhoven. Kijken wanneer ik het zat wordt en dan inderdaad wel op kamers.

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:26

Leuk Jetske! Met Duits heb ik ook nog een tijdje in mijn hoofd gezeten, was mijn tweede keus!

Ik blijf het eerste jaar nog thuis wonen, sowieso omdat ik al in Utrecht woon en hier dus ook ga studeren. Eerste jaar komen er al heel wat indrukken op je af, dus ik denk dat ik het wel fijn vind om het eerste jaar nog thuis als vast onveranderd plekje te hebben zeg maar. :)

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 22:27

MyHorseGirl schreef:
Ja! Ik meld me! Ik begin in september aan de studie Rechtsgeleerdheid in Leiden!

@Jetske het liefst ga ik wel op kamers. Hoeft niet meteen in september, maar december/januari zou wel fijn zijn.

Leuk! Ik criminologie doen! Dan hebben we samen college! Met nog 700 andere. :')

Ik woon trouwens samen met mijn vriend in een appartementje. Ik ga dus niet op kamers. :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:20

RianC schreef:
MyHorseGirl schreef:

Leuk! Ik criminologie doen! Dan hebben we samen college! Met nog 700 andere. :')

Ik woon trouwens samen met mijn vriend in een appartementje. Ik ga dus niet op kamers. :)

Hebben we dan samen college?? Wist niet dat dat voor een deel gelijk liep? :) Gezellig!

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 03:22

Duitse taal en cultuur in nijmegen? Ik ook! Alleen nu met die veranderingen in de stufi ben ik toch aan het besluiten om nog een jaar te blijven reizen, ik vind het nog te leuk om op pad te zijn haha. Ik weet het echt nog niet.... Inschrijving staat al, maar gelukkig nog niet betaald :+ Volgend jaar ga ik hoe dan ook beginnen, ik wil de mogelijkheid op stufi niet laten lopen. :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:14

Scheelt wel als je al in de buurt woont natuurlijk of als de reisafstand beetje te doen is. Als ik in Leiden (daar woon ik nu) zou blijven, had ik heel waarschijnlijk ook thuis blijven wonen.
Maar nu zou ik, elke dag van Leiden naar Nijmegen op en neer moeten, dat lijkt me niet echt ideaal :D Ondertussen heb ik een Kamer gevonden in Nijmegen gelukkig.

Niki, grappig dat te horen. Ik hoor het van meer mensen die een taal gaan studeren/hebben gestudeerd, dat ze twijfelden welke taal ze nou daadwerkelijk zouden gaan doen.

Dus dat duurt nog een jaartje Mar_fay? Reizen is ook heel tof natuurlijk!

Eleandra, wat grappig! Jij hebt overigens al wat mooie reizen gemaakt zeg, als ik zo je profiel bekijk :) !