Afstuderen USA?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miekel92

Afstuderen USA?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 11:06

Hoi allemaal,

Ik had vanochtend een gesprek met mijn SLB'er en heel misschien ga ik volgend jaar afstuderen.. in de USA.
Misschien kan het ook op afstand maar ze zei dat het wel leuker zou zijn om er heen te gaan.
Nou vraag ik me af of mensen hier daar ervaring mee hebben?
De kosten, moeilijkheden met visum, evt. beurzen (zijn die er als je geen perfecte cijfers haalt?), etc.
Ik heb al gegoogled maar ik kom er niet helemaal uit..

Groetjes,
Mieke

Marieke_K

Re: Afstuderen USA?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:10

Heeft je school geen international office? Hier kunnen ze veel vragen beantwoorden :) En contact opnemen met de ambassade in Amsterdam? Er zijn tig visa's voor Amerika, zij kunnen je adviseren welke je nodig hebt.

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 11:14

Marieke_K schreef:
Heeft je school geen international office? Hier kunnen ze veel vragen beantwoorden :) En contact opnemen met de ambassade in Amsterdam? Er zijn tig visa's voor Amerika, zij kunnen je adviseren welke je nodig hebt.

School zelf houdt er niet zo van als studenten naar Amerika gaan, te veel gedoe :+
Ik kreeg het onderwijsbureau hier alleen te horen over de erasmusbeurs.
Maar mijn SLB'er zei: 'waar een wil is is een weg' dus ik moest maar naar andere opties gaan kijken..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:28

Haha nee school is niet zo happig op afstuderen of zelfs een projectstage in het buitenland nee, ik heb het gemerkt :+

Ik vind zelf http://www.wilweg.nl/ een hele fijne site met veel info en mensen die je graag helpen, wie weet kun je daar meer vinden. Ik heb zelf met Amerika geen ervaring. Succes en ik hoop dat het lukt!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:13

Hmm.. hier wel hoor :) Wij hebben een international office etc. Het kan dus wel ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:23

Kan wel idd, maar ik heb op dezelfde school gezeten. Vandaar de ervaring, andere scholen zullen het wellicht een stuk beter geregeld hebben (mag ik hopen!). Volgensmij hebben ze het hier op de RUG ook een stuk beter voor elkaar.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:18

Heb zelf in de VS stage gelopen en hierna ook een jaar gewerkt.

De kosten zijn deels afhankelijk van waar in de VS je wilt gaat wonen. Qua visum is het belangrijk of je alleen stage gaat doen of ook vakken gaat volgen. De Erasmusbeurs is niet geldig buiten de EU. Er zijn verschillende andere mogelijkheden, op beursopener.nl zou je eens kunnen kijken.