Retourkaart voor boot Ameland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Retourkaart voor boot Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 20:00

Kan iemand mij misschien helpen met het bestellen van een retourkaart vanaf NL - Ameland, en weer terug?
Ik kan op internet alleen vinden van Holwerd - Ameland. En dat was het. Ik wil eigenlijk ook graag weer terug. :')
Iemand die mij zou willen helpen?

Kermis

Re: Retourkaart voor boot Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:01

Als je een kaartje bij de pond koopt op Holwert betaal je automatisch voor de terug reis :-)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:01

Haha ik zie het, wat stom :')

Ga nog even kijken of ik het zie.

Ik haal altijd gewoon daar bij de bali in holwert.
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 17-06-13 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:02

Voor zover ik weet wordt bij de terugreis niet naar je kaartje gekeken.. Je koopt 1 kaartje die is voor zowel de heen als terug reis ;)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 20:03

Ik wil graag een kaartje via internet kopen zodat ik zeker weet dat we met de boot kunnen.
Het is dus zo als ik een kaartje op internet koop voor Holwert - Ameland, dat ik dan automatisch ook terug kan met dit kaartje?

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:03

Klopt inderdaad, je vertrek tijd staat erop en vanaf welk punt je bent vertrokken, zo voorkom je dat mensen dubbel gaan reizen op een kaartje

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 20:06

Controleer uw bestelling
Klopt uw bestelling? Eventueel kunt u uw bestelling hier nog wijzigen.

DE INHOUD VAN UW WINKELMAND

Uw bestelling wijzigen

HOLWERD - AMELAND
Wijzig uw bootkaart
Periode
01-04-2013 t/m 30-09-2013
Aantal personen€ 28,00
Volwassene(n): 2 - € 28,00
TOTAAL € 28,00

Dit krijg ik nu te zien. Moet ik nergens invullen hoe laat ik met de boot wil?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:12

Je hebt gewoon een kaartje met het zomer seizoen tarief. Je kunt hiermee de gehele periode wanneer je wilt de boot pakken, tijdens de heenreis maken ze gewoon een knipje in je kaartje zodat je hem niet nog eens kunt gebruiken.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:12

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij kan je alleen een plaats reserveren voor een voertuig niet voor personen. Tenminste ik ga nu al jaren naar Ameland en het is altijd nog geweest wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Wanneer ben je van plan te gaan? Buiten het hoogseizoen (en als er geen speciale evenementen zijn) kan je eigenlijk altijd wel mee met de boot.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 20:14

Depende schreef:
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij kan je alleen een plaats reserveren voor een voertuig niet voor personen. Tenminste ik ga nu al jaren naar Ameland en het is altijd nog geweest wie het eerst komt wie het eerst maalt.

Wanneer ben je van plan te gaan? Buiten het hoogseizoen (en als er geen speciale evenementen zijn) kan je eigenlijk altijd wel mee met de boot.

Op deze site: http://www.wpd.nl/ameland/bestel-uw-e-ticket/
Staat duidelijk dat je voor personen een e-ticket kan boeken, dus denk dat dat wel klopt. Wij gaan rond 28 a 29 juni.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 20:15

Debbie schreef:
Je hebt gewoon een kaartje met het zomer seizoen tarief. Je kunt hiermee de gehele periode wanneer je wilt de boot pakken, tijdens de heenreis maken ze gewoon een knipje in je kaartje zodat je hem niet nog eens kunt gebruiken.

Oke, zodat je niet nog een keer heen naar Ameland kunt, maar wel terug.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:18

Ja je kunt je ticket kopen, maar je kan geen plaats reserveren op de boot. Net als een treinkaartje die koop je voor een dag of een weekend oid, maar niet voor een specifiek tijdstip.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 20:20

Depende schreef:
Ja je kunt je ticket kopen, maar je kan geen plaats reserveren op de boot. Net als een treinkaartje die koop je voor een dag of een weekend oid, maar niet voor een specifiek tijdstip.

Ja, het is niet erg om geen plekje op de boot hebben. Je hoeft dan niet hele tijd op je stoel te zitten, maar kan natuurlijk ook gewoon op het dek staan/zitten. Als er geen plek is kan je altijd nog op de bodem van het dek zitten. :))

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:43

Ivm veiligheid en calamiteitenplan mogen er echter wel maar een bepaald aantal aan boord. Gewoon zorgen dat je er op tijd bent, dan is er niks aan het handje

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 20:47

Ik heb mijn e-tickets besteld. Ik neem aan dat als ik naar de boot loop ze op de boot een gaatje maken in je e-ticket? Of moet je nog ergens je e-ticket laten scannen zodat je een normaal kaartje krijgt?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 07:55

Je gaat gewoon met je geprinte ticket door het controle poortje en dan is het klaar :) echt het kan niet simpeler ;) je krijgt een stempel of knipje en hoppa op de boot :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:54

Nou woon ik niet op Ameland, maar op SChiermonnikoog gaat het allemaal hetzelfde, zelfde maatschappij die het regelt.
Je ticket is inderdaad automatisch een retourtje, op de terugweg word niet gevraagd naar je ticket.

Klopt het dat je ticket een barcode heeft? Die kun je zelf scannen bij de toegangspoortjes en dan gaat het hekje open en loop je zo de boot op. Simpeler kan niet.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 10:02

ijssnuiver schreef:
Nou woon ik niet op Ameland, maar op SChiermonnikoog gaat het allemaal hetzelfde, zelfde maatschappij die het regelt.
Je ticket is inderdaad automatisch een retourtje, op de terugweg word niet gevraagd naar je ticket.

Klopt het dat je ticket een barcode heeft? Die kun je zelf scannen bij de toegangspoortjes en dan gaat het hekje open en loop je zo de boot op. Simpeler kan niet.

Het heeft inderdaad eeen barcode.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:39

Sinds vorig jaar is er een nieuw systeem, je scant je barcode, het poortje gaat open en je kan zo naar de boot lopen. Deze barcode is uniek en dus maar 1 keer te gebruiken. Terug is er inderdaad geen controle, je koopt automatisch een retour.
(Behalve voor auto's, da's een iets ander verhaal, daar wordt wel gecontroleerd ivm tijden van reserveringen)
Leuk dat je naar Ameland komt, weet je al waar je gaat overnachten?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 16:41

Susanne_ schreef:
Sinds vorig jaar is er een nieuw systeem, je scant je barcode, het poortje gaat open en je kan zo naar de boot lopen. Deze barcode is uniek en dus maar 1 keer te gebruiken. Terug is er inderdaad geen controle, je koopt automatisch een retour.
(Behalve voor auto's, da's een iets ander verhaal, daar wordt wel gecontroleerd ivm tijden van reserveringen)
Leuk dat je naar Ameland komt, weet je al waar je gaat overnachten?

Wij gaan 2 nachten overnachten in het Van Heeckeren hotel in Nes. :)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 22:47

Ik heb gewoon een A4 papier, en daar staat een barcode op en informatie. Die barcode kan ik dus scannen bij de boot?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 06:38

Klopt inderdaad!
Er staan poortjes waar je door moet en daar moet je de barcode scannen om door te kunnen lopen