Ik kan op internet alleen vinden van Holwerd - Ameland. En dat was het. Ik wil eigenlijk ook graag weer terug.

Iemand die mij zou willen helpen?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Depende schreef:Correct me if I'm wrong, maar volgens mij kan je alleen een plaats reserveren voor een voertuig niet voor personen. Tenminste ik ga nu al jaren naar Ameland en het is altijd nog geweest wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Wanneer ben je van plan te gaan? Buiten het hoogseizoen (en als er geen speciale evenementen zijn) kan je eigenlijk altijd wel mee met de boot.
Debbie schreef:Je hebt gewoon een kaartje met het zomer seizoen tarief. Je kunt hiermee de gehele periode wanneer je wilt de boot pakken, tijdens de heenreis maken ze gewoon een knipje in je kaartje zodat je hem niet nog eens kunt gebruiken.

Depende schreef:Ja je kunt je ticket kopen, maar je kan geen plaats reserveren op de boot. Net als een treinkaartje die koop je voor een dag of een weekend oid, maar niet voor een specifiek tijdstip.
echt het kan niet simpeler
je krijgt een stempel of knipje en hoppa op de boot

ijssnuiver schreef:Nou woon ik niet op Ameland, maar op SChiermonnikoog gaat het allemaal hetzelfde, zelfde maatschappij die het regelt.
Je ticket is inderdaad automatisch een retourtje, op de terugweg word niet gevraagd naar je ticket.
Klopt het dat je ticket een barcode heeft? Die kun je zelf scannen bij de toegangspoortjes en dan gaat het hekje open en loop je zo de boot op. Simpeler kan niet.
Susanne_ schreef:Sinds vorig jaar is er een nieuw systeem, je scant je barcode, het poortje gaat open en je kan zo naar de boot lopen. Deze barcode is uniek en dus maar 1 keer te gebruiken. Terug is er inderdaad geen controle, je koopt automatisch een retour.
(Behalve voor auto's, da's een iets ander verhaal, daar wordt wel gecontroleerd ivm tijden van reserveringen)
Leuk dat je naar Ameland komt, weet je al waar je gaat overnachten?