Split level woning en kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzzzz

Split level woning en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 15:31

Werkt dat?

Mijn vriend en ik wonen in een split level woning. Aangezien hij dit huis al had voordat wij wat kregen, heb ik hier niet zelf voor gekozen :D
Onze schoonzus wilt haar 2 jarige dochter niet bij ons laten logeren vanwege alle trapjes in huis, haar oudste van 4 overigens wel.

Nu vroeg ik me af, hoe doen splitlevel-bokkers dat nou met jonge kinderen? Overal traphekjes plaatsen?

Pluttersput

Re: Split level woning en kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 15:56

Ik woon ook split level :)
Voor nu nog geen kinderen, maar over een paar jaar hopelijk wel. En als we dan nog hier wonen, komen er inderdaad zowel bovenaan en onderaan de trappen traphekjes :)

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 15:58

Ik vind het trappenhuis nu al zo smal.. Laat staan als er straks overal hekjes staan haha

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:00

Ja breed en groot is het niet, maar liever smal en mijn kids veilig, dan af ze van de trappen af donderen :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:00

Niet helemaal split level, maar drive-in. Keuken en study beneden, woonkamer op de 1e verdieping en slaapkamers op de tweede. Wij hadden ook overal traphekjes toen onze kids klein waren. Nu zijn ze groot, maar hebben we nog steeds een plank onderaan de benedentrap en bovenaan de bovenste trap, maar dan voor de hond van 16 die denkt dat hij nog wel zelf de trap op en af kan, om vervolgens naar beneden te donderen.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 16:03

Tja, is ook zo hoor.. Onze buren wonen hun hele leven al deze straat. Met 2 meiden, het kan wel. Maar vind dit zo onhandig, nu zelfs al zonder kinderen ;-) (Vergeet namelijk nonstop dingen ghehe)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:03

Als mijn broer kinderen zou hebben en zijn kinderen willen bij mij komen logeren dan heb ik ook gewoon traphekjes aangeschaft want hij is toch een familie van mij. :D

Als je hem niet nodig hebt dan laat je toch open?

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 16:05

Samoth, naa daar is niet op alle verdiepingen ruimte voor ;-)

Ga niet voor de kinderen van een ander allemaal traphekjes neerzetten. Dan komt ze maar niet logeren. ;-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 16:05

het is graag of niet toch? :)

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-13 16:06

Precies ;-) Maar met dit soort 'meningsverschilletjes' ga ik toch eens nadenken hoe het zit als wij kinderen zouden hebben...

Al denk ik overigens ook niet dat het grietje bij ons wil komen logeren ;-) Haha zit in de verlegenfase.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:05

Mijn vader woont ook splitlevel. Alleen is de woonkamer (boven) open naar de eetkamer (beneden). Er is dus een trappetje en geen hek/balustrade/muur die de twee ruimtes scheidt.
Nou heeft hij twee kleine kinderen die vanaf baby opgroeien in dit huis. Voor zover ik weet zijn ze nog nooit gevallen. Kwestie van iets meer opletten en duidelijk maken dat ze absoluut niet mogen spelen bij de rand of op de trap. Overigens renden ze al door het hele huis voordat ze 2 waren. Dat gaat dus prima.