Ik lust geen alcohol en ik vind het best vervelend...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Ik lust geen alcohol en ik vind het best vervelend...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 13:37

Het klinkt heel dom... maar ik vind het best vervelend dat ik geen alcohol lust.

Als ik met een paar vriendinnen op een terrasje zit en iedereen een glaasje wijn besteld zit ik aan de ice tea :+
Of als we op een feestje zijn en ik telkens moet afwijzen als iemand me wat wil inschenken.

Toen ik 15 was en een klein slokje bij mn moeder had geprobeerd en het zo super vies vond zei ze: "Als je ouder bent lust je dat wel"

Nou ben nu 17 jaar en vind het tot op de dag van vandaag nog steeds super vies hoor :')

Wie herkent het nog meer :) ?

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:39

Je moet gewoon verschillende dingen proberen... Je heb ook mixjes of drankjes wat je weg drink als limonade :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:40

Ik neem aan dat je niet alles hebt geproefd aan alcoholische drankjes? :P Probeer gewoon van alles en er zal vast wel iets tussen zitten wat je lekker vind. Tot mijn 18e luste ik ook geen wijn :') alleen sterke drank...

Anoniem

Ik zie het probleem niet :?

Martine123

Je bent nog maar 17 hè ;)

Leffroi

Een wijntje ofzo, of bier lust ik ook absoluut niet en in het begin vond ik pessoa jus ook niet zo geweldig. De pessoa en vooral de wat zoetere dranken vind ik best lekker, maar dan heb ik aan 1 glaasje (bodempje dus) meer dan genoeg.

En ach, who cares? Als ze je gaan veroordelen omdat je geen alcohol wil, moet je je af gaan vragen of het de juiste vrienden zijn. Niemand zal voor mij kunnen bepalen of ik wel of geen alcohol wil drinken..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:41

Ik kan het wél drinken in vorm van shotjes, één slok en een fles cola, fanta of ice tea er achter aan.
Goor spul, ben niet vies van (soft)drugs, maar alcohol vind ik gewoon niet smaken dus houd ik het bij colatjes en af en toe een Malibu wat ik dan wél weer kan drinken in mixdranken, dan wel in kleine maten (of grote, en snel slokken).

Niks mis mee, alleen maar goed voor je hersentjes en beurs.

_Cathalijne

hee, ik ben 21 en drink nog steeds geen alcohol (nooit gehad ook). Vind het niet lekker, maar heb ook andere redenen dat ik het niet drink. Mijn vrienden weten ervan af, dus het ongemak van telkens wat inschenken hebben we ook niet meer. En ach jah, op het terasje is een ijsthee net zo lekker... Toen we jonger waren was het wel eens onhandig, nu is men er blij mee... "Tenminste iemand die ons naar huis kan rijden ;-)"

Nayomie

Sonja schreef:
Ik zie het probleem niet :?

Dat punt snap ik idd even niet.
Je kunt toch prima feest vieren zonder alcohol? Je bent toch niet verplicht om het te drinken?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:42

Ik lust ook geen alcohol en ik vind er helemaal niets vervelend aan :D . Ik ben nu 25 en ik weiger nog altijd resoluut. Ook bij een speciale gelegenheid ofzo. Als iedereen champagne drinkt, drink ik wel een glas fruitsap. Ik heb wel eens geproefd hoor (meer dan eens zelfs) maar ik vond het altijd echt walgelijk, waarom zou ik het dan moeten drinken omdat de rest het ook doet :? . Mensen moeten het maar accepteren dat ik niet drink, ik word er geen minder persoon om.

W0PPY

Jep.. Alcohol moeten de meeste mensen "leren" drinken.
Maar meid, écht dat komt vanzelf! Ik zou me er vooral niet te druk om maken.
Waarom is het erg, dat jij aan de IJsthee zit en niet aan de wijn? Scheelt een heleboel hoofdpijn, de volgende ochtend ;)
Als je van mening bent dat je er écht héél veel last van hebt, zou je van die zoete troep kunnen proberen zoals Jillz oid. Dat smaakt naar limonade ;)

Aria_zz

Goh, wees blij, dan heb je al die neven effecten niet :+
Ik heb het ook wel, daarom drink ik alleen sterke drank die veel smaak heeft, bv porto of champagne of bepaalde wijnen, jenever etc.
Bier vind ik echt niet lekker, op heel specifieke biertjes na.
Maar meestal drink ik dat niet.
Ik hou het meestal op mijn portotje als ik op cafe ga, en soms eens een uitspatting om toch maar iets te vinden dat ik lekker vind. Veel cocktails gaan er dan wel weer in, maar die zijn duur.

Dus ik zou zeggen: ga wat uitproberen! Je zult wel merken welk type je beter smaakt dan andere. Zo niet, tja geen alcohol he :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 13:42

Uiteraard heb ik echt niet alle soorten alcohol gehad. Maar ook mixdrankjes en dergelijke vind ik niet zo lekker...

Het is echt niet alsof ik persee wil drinken en ik zie het ook niet echt als probleem.. maar ik voel me altijd zo dom als ik als enigste met mn frisje erbij zit terwijl mn vriendinnen dan wijn drinken.

Of dat ze over hun leuke verhalen vertellen terwijl ze dronken waren :') ja uhmm haha kan ik niet echt over meepraten :D

Doubtless

Gewoon zorgen dat jij altijd een camera bij je hebt, bezorgd ook een hoop lol ;) En als je staks je rijbewijs hebt kan je mooi de Bob zijn!
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 15-06-13 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelyne79

maakt toch helemaal niks, het meerendeel heeft er moeite mee om het niet te drinken dan wel. als je het niet lust hoef je het toch ook niet te drinken.
Je vriendinnen vinden het vast niet erg als jij straks 18 bent en je rijbewijs hebt :P ;)

imd

Is echt geen probleem hoor. Ik ben zelf 22, heb tot m'n 20e ook nooit wat van alcohol moeten hebben en nu nog steeds drink ik niet veel. Heb verschillende vriendinnen die helemaal niet drinken en niemand die zich er aan stoort..

lenaa_tje

Niks mis mee toch? Ik heb alcohol ook nooit echt lekker gevonden maar heb het nooit een gemis gevonden als ik cola dronk ipv. Wijn. Vinden m'n vriendinmen ook niet raar, ik drink nu (ben 22) wel eens een wijntje maar dat zijn nog uitzonderingen.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:43

De mixdrankjes en zoete rommel als breezer vind je waarschijnlijk wel lekker, maar let op, je hebt niet eens door dat er alcohol inzit. En je wordt er heel dik van :+

Maar bier en wijn, ik vond het eerst ook niets, maar hoe meer ik nu af en toe een glas drink, hoe lekkerder het wordt. Goede kwaliteit wijn scheelt vaak al een hele boel.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 13:43

Doubtless schreef:
Gewoon zorgen dat jij altijd een camera bij je hebt, bezorgd ook een hoop lol ;) En als je staks je rijbewijs hebt kan je mooi de Bob zijn!

Haha check :D

canela

xSlvna schreef:
Ik kan het wél drinken in vorm van shotjes, één slok en een fles cola, fanta of ice tea er achter aan.
Goor spul, ben niet vies van (soft)drugs, maar alcohol vind ik gewoon niet smaken dus houd ik het bij colatjes en af en toe een Malibu wat ik dan wél weer kan drinken in mixdranken, dan wel in kleine maten (of grote, en snel slokken).

Niks mis mee, alleen maar goed voor je hersentjes en beurs.

drugs is dus ook echt een totaal ander ding dan drank he, je bent pas 17 dus ik zie het hele probleem niet :S

vuurneon

Ik zie het probleem ook niet :+

Ik drink ook cola als de rest aan de wijn zit; het zou mij werkelijk aan mijn achterwerk oxideren wat iemand er ook maar over zou denken of zeggen :')

Heb het zelfvertrouwen en wees blij met je glaasje prik :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:44

Jette schreef:
De mixdrankjes en zoete rommel als breezer vind je waarschijnlijk wel lekker, maar let op, je hebt niet eens door dat er alcohol inzit. En je wordt er heel dik van :+

Maar bier en wijn, ik vond het eerst ook niets, maar hoe meer ik nu af en toe een glas drink, hoe lekkerder het wordt. Goede kwaliteit wijn scheelt vaak al een hele boel.

Ben ik het mee eens ik vind de wijn uit sommige kroegen hier echt niet te drinken.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:45

Ik lust het ook niet hoor.
Ik lust geen prik, dus al die mixdrankjes vallen al af en wijn vind ik ook echt niet lekker.

Ik ga trouwens ook nooit uit ofzo.
Zo bespaar je trouwens wel geld ha,ha.

Undefined

Ik snap het wel hoor, het is toch gezellig als je vriendinnen een wijntje nemen dat jij er ook een kan nemen. Daarbij is het soms best leuk om een keer aangeschoten te zijn zonder dat je hiervoor je neus dicht moet doen om iets weg te krijgen :D

Ik vind zelf wijn ook echt niet lekker. Mensen zeggen wel eens dat je het moet leren drinken, maar waarom zou ik iets gaan drinken wat ik niet lekker vind? Ik drink op het terras ook altijd ice tea. Drank zoals malibu cola vind ik wel lekker maar is vaak weer erg duur met stappen. Als ik het toch leuk vind om een beetje aangeschoten te zijn haal ik een paar shotjes of drink ik toch maar wijn.
Verder als we met vriendinnen bij elkaar gaan zitten haal ik gewoon een variant van el picu. Is een stuk goedkoper maar smaakt vaak redelijk naar de echte drankjes zoals Malibu.

imd

lenaa_tje schreef:
Jette schreef:

Ben ik het mee eens ik vind de wijn uit sommige kroegen hier echt niet te drinken.

Echt he, er zit ongelofelijk veel verschil tussen soms! Bij de ene kroeg is het prima te drinken, bij de andere kun je beter al een hele fles achterover geslagen hebben, zodat je 't toch niet proeft :=