Relatie over.. wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Relatie over.. wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 21:49

Hallo lieve bokkertjes,

Waar moet ik beginnen? Ik moet het echt even van mij af schrijven..
Sinds vanmiddag is mijn relatie van meer dan een jaar met mijn vriendin voorbij.
Ik voel me echt helemaal gevoelloos, lamgeslagen en kan alleen maar huilen, ook al heb ik er voor gekozen om een punt achter onze relatie te zetten.
Mijn (ex)vriendin is Islamitisch opgevoed en we hebben dus altijd in het geheim onze relatie voortgezet, want 2 vrouwen die een relatie samen hebben kan echt niet als moslim.. Samen hebben we erg veel meegemaakt (van super leuke en mooie momenten tot mindere momenten). Maar al een poosje had ik het gevoel dat ik haar niet hetgene kan bieden daar waar zij zo naar verlangt, omdat ik zelf ook nog eens een chronische ziekte heb (ME-CVS), heb ik om deze redenen de knoop doorgehakt tussen ons..
Ik trek het gewoon niet meer om in een leugen te leven, ook al houden we enorm veel van elkaar..
Mijn energie is momenteel op, ik ben leeg van al het denken over onze relatie en dat gaat zo niet..

Ik weet ook niet waarom ik dit op bokt zet, maar ik wil mijn verhaal echt eventjes kwijt..

Tabaluga12

Re: Relatie over.. wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:51

Jeetje... heftig verhaal. Heel veel sterkte hoor.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:52

Ik weet er niet goed op te reageren, maar een dikke knuf :(:) en ik hoop dat het snel wat beter gaat!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:52

Is het niet aan haar of jij haar kunt bieden waar ze naar verlangt??? Ben je onzeker over je ziekte? Dat maakt je toch geen mindere partner?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:54

Pfoe, trek een fles wijn en een reep chocolade uit de kast en ga lekker een humoristische film kijken.
Het leven gaat verder, kijk wat je echt wil en leef daar naar.
Ik kan me goed indenken dat alsmaar geheim doen echt niet te doen is.

Diaz

Ik heb ook ME-CVS.. en snap dat geheimhouden belachelijk veel energie van je kan kosten, en het je teveel sloopt. Je moet echt voor jezelf kiezen, en als dit helaas de enige optie is, dan is het uiteindelijk wellicht het beste voor je!

Sterkte!

itsmi

Jeetje, allereerst veel sterkte!

Maar dan rijzen er bij mij toch wel vragen op..
Heb je het met je vriendin besproken? Nu vul je voor haar in dat jij haar niet kunt bieden waar zij zo naar verlangt.. Maar verlangt zij ook daadwerkelijk naar datgene wat jij denkt dat ze naar verlangt? Misschien denkt zij er wel heel anders over?
Vervelend dat je een chronische ziekte hebt. Ook erg vervelend dat dat nu het struikelpunt blijkt te zijn.
En anders.... Was dt de beste oplossing voor jouw gezondheid..
Sterkte!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:55

Oei, dat is een contrast met je berichtje van vanmorgen... Sorry als ik je kwets, maar weet je het wel zeker?
Hoe dan ook heel veel sterkte! :(:)

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:56

als je al een jaar een relatie in het geheim had, kan ik me goed voorstellen dat het veel energie kost. ik wens je heel veel sterkte en probeer om er nu niet te veel over in te zitten en om 'oplossingen' te zoeken.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 21:59

itsmi schreef:
Jeetje, allereerst veel sterkte!

Maar dan rijzen er bij mij toch wel vragen op..
Heb je het met je vriendin besproken? Nu vul je voor haar in dat jij haar niet kunt bieden waar zij zo naar verlangt.. Maar verlangt zij ook daadwerkelijk naar datgene wat jij denkt dat ze naar verlangt? Misschien denkt zij er wel heel anders over?
Vervelend dat je een chronische ziekte hebt. Ook erg vervelend dat dat nu het struikelpunt blijkt te zijn. Ik hoop dat jullie er nog over kunnen praten misschien..

Ik heb veel met haar gepraat ook, maar vanwege haar opvoeding is ze ook anders dan mij opgevoed..
Ik heb ook daardoor het gevoel, dat ik minder mijn eigen ding kan doen.. ik ben erg vrij opgevoed en zij niet..

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 22:00

Blue_Eyes schreef:
Oei, dat is een contrast met je berichtje van vanmorgen... Sorry als ik je kwets, maar weet je het wel zeker?
Hoe dan ook heel veel sterkte! :(:)

Klopt, ik houd nog steeds erg veel van haar hoor, maar ik ben er al wel een tijdje erachter gekomen, dat ik meer naar mijn gevoel moet luisteren...

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:01

Hoe bedoel je minder je eigen ding doen? Ten opzichte van haar familie?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:11

Oei lastig.. Als ik je verhaal en reacties zo lees denk ik dat je een verstandige beslissing hebt genomen, voor je eigen (geestelijke) gezondheid..

Wie weet wat de toekomst brengt? En ik denk altijd, als het zo moet zijn dan komen jullie weer bij elkaar. Veel sterkte in ieder geval.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:12

Huh? waar is je berichtje nou ?!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:12

Sterkte!

Ik denk dat je ziekte hier weinig mee te maken had, maar dat de verschillen te groot waren en dat stiekeme gedoe maakte het absoluut niet makkelijk...
Lijkt mij ook enorm zwaar om alles maar geheim te houden, je bent trots op je partner en wilt dat graag zien zonder angst voor ontdekking.

Soms gaat het niet, dan is dit het beste om weer vooruit te kunnen. Hoe zwaar ook.

Zet maar goede muziek op en bombardeer morgen tot een 'Ik' dag :(:)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 22:12

Als Nederlander ben ik erg vrij opgevoed en heb zelf ook geen geloof, ik mag van mijn ouders eigenlijk alles doen, wat ik maar wil.. Maar de meeste mensen met een islamitische opvoeding zijn anders daarin opgevoed..

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 22:13

vuurneon schreef:
Sterkte!

Ik denk dat je ziekte hier weinig mee te maken had, maar dat de verschillen te groot waren en dat stiekeme gedoe maakte het absoluut niet makkelijk...
Lijkt mij ook enorm zwaar om alles maar geheim te houden, je bent trots op je partner en wilt dat graag zien zonder angst voor ontdekking.

Soms gaat het niet, dan is dit het beste om weer vooruit te kunnen. Hoe zwaar ook.

Zet maar goede muziek op en bombardeer morgen tot een 'Ik' dag :(:)

Je zegt het precies zoals het zit! En ik hoop gauw dat ik mezelf weer kan vinden!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:15

Ik snap je precies, ik heb ook een partner met een islamitische achtergrond. Alleen vind ik dat juist fijn, en vind ik het juist jammer dat ik zo vrij ben opgevoed. Het heel me vaak op m'n neus doen vallen. Tussen ons is het geen issue eigenlijk.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 22:22

Tabaluga12 schreef:
Ik snap je precies, ik heb ook een partner met een islamitische achtergrond. Alleen vind ik dat juist fijn, en vind ik het juist jammer dat ik zo vrij ben opgevoed. Het heel me vaak op m'n neus doen vallen. Tussen ons is het geen issue eigenlijk.

Ik vond het ook vaak fijn hoor, maar soms was het voor mij net iets te..

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:28

Kan ik me voorstellen. Ik hoop ook dat jezelf snel weer kunt vinden want dat kan niet de bedoeling van een relatie zijn.

Veel sterkte.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:33

Sterkte meid :(:)

Je hebt een moeilijke keuze gemaakt, maar als dit zoveel van je vergt dan is het waarschijnlijk een goede beslissing geweest :(:)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:38

veel eten en allemaal komedie films gaan kijken! ;) ijs helpt :j
Sterkte! :(:)
Soms zijn de moeilijke keuzes de beste... :(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:38

knetterhard schreef:
Tabaluga12 schreef:

Ik vond het ook vaak fijn hoor, maar soms was het voor mij net iets te..

Weet zij dat ook? Het komt een beetje over alsof je zelf ook nog twijfelt of dit de juiste keuze is.

Verder: Veel dingen doen, dingen die je wil zeggen opschrijven etc etc etc. zit helaas zelf ook in dezelfde situatie, alleen dan was hij diegene die ermee wilde stoppen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:43

Jeetje meid, ik zag gisteren nog je berichtje in het topic over schoonouders. Toen dacht ik ook al
bij mezelf dat jou situatie niet makkelijk kon zijn -O-

Ookal heb ik hier geen ervaring mee, ik wil je wel even sterkte wensen, kan nooit makkelijk zijn geweest.. :(:)
Gewoon lekker een tijdje aan jezelf denken nu, dat geheimhouden moet je erg veel energie hebben gekost.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 15:46

Klopt, het kost mij heel veel energie en ook zijn dingen niet heel eerlijk gegaan naar mij toe..
Natuurlijk houd ik nog steeds van haar, het is ook niet niks, al het lief en leed wat je met elkaar deelt!