Het avontuur van Femke en Clint Eastmeeuw.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het avontuur van Femke en Clint Eastmeeuw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:21

Katwijk - 14 juni 2013

Ik liep vrolijk de bakkerij uit. Met een heerlijke appelflap en een italiaanse bol.
Even lekker een momentje voor mezelf in het zonnetje bij de zee. *\o/*

Plots viel er een grote, duistere schaduw over me heen.
Was het een voorbijganger? Een wapperende vlag in het appartement boven me, van een geslaagde scholier?
Nog voordat ik die vraag kon beantwoorden, suisde er een vreemd geluid dichterbij. Een klap op mijn hoofd volgde. En nog één... Daarna voelde ik een beet in mijn hand en trok er iets heel hard aan mijn heerlijke appelflap.
Er klapperde nog wat in het rond, bij mijn enkel (die nu blauw is), en daarna was het stil. #)

Van de schrik dook ik ineen en hield ik mijn ogen dicht.
Toch besloot ik mijn ogen weer te openen en aanschouwde een bizar tafereel.
Een enorme zilvermeeuw stond recht tegenover me op de grond! Een groot, brutaal beest. Hij keek me recht in mijn ogen, met een bijna Clint Eastwood-achtige blik. We begrepen het toen allebei: slechts één van ons zou de appelflap als trofee kunnen opeisen.

Ik aarzelde geen moment, dook naar beneden en griste de uit elkaar gereten appelflap nét voor Mister Clint Zilvermeeuw weg. Rende naar de dichtstbijzijnde vuilnisbak en gooide de restjes gedemonteerde appelflap naar binnen.
De meeuw keek me vuil aan. Hij had zijn trofee graag willen opeisen om hem op een rustig plekje te verorberen.
Blijkbaar was hij niet gewend dat "toeristen" hem na zo'n verrassingsaanval vanaf achteren nog te vlug af zijn.

Ik wilde hem niet belonen voor zijn gedrag. Hij zou dit trucje immers vaker kunnen toepassen en iedere overwinning voor hem, zou een nieuw menselijk slachtoffer betekenen.

Gelukkig had ik mijn Italiaanse bol nog.
Ik liet (even verontwaardigd als de meeuw) het beest achter me en liep de straat uit. Mijn Italiaanse bol heb ik opgegeten toen ik weer veilig in de auto zat.

Wat een avontuur!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:42

Hier heb ik al eens eerder over gehoord, lijkt mee eerlijk gezegd een heel griezelige ervaring, die beesten zijn best groot!

Goeie reactie dat je hem z'n appelflap niet gunde. Helaas zouden de meeste mensen het gewoon opgeven tegen zo'n groot beest (mezelf incluis vrees ik :') )

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:46

Leuk geschreven _O-

Heb het met een dikke lach gelezen. :))

Alleen vind ik het "jammer" dat je die appelflap niet gewoon aan dat beest hebt gegeven, hijs niet slim genoeg om hieruit een les te trekken hoor :+

Kinke

Re: Het avontuur van Femke en Clint Eastmeeuw.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 17:58

De volgende keer zeg je gewoon: "go ahead......make my day....". Wedden dat hij niets meer durft te jatten? :)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:19

cooper schreef:
Leuk geschreven _O-

Alleen vind ik het "jammer" dat je die appelflap niet gewoon aan dat beest hebt gegeven, hijs niet slim genoeg om hieruit een les te trekken hoor :+

Nou ja, kennelijk zijn ze dat dus wel en is het bijv. in sommige badplaatsen 's zomers al een echte plaag aan het worden dat ze mensen de vis + frietjes stelen.... :')

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:31

Hanmar schreef:
Nou ja, kennelijk zijn ze dat dus wel en is het bijv. in sommige badplaatsen 's zomers al een echte plaag aan het worden dat ze mensen de vis + frietjes stelen.... :')

Lijkt me wel erg vervelend natuurlijk, zou me ook doodschrikken en ook wel 'boos' zijn omdat ie het lef heeft.

Meeuwen, wat moet je ermee? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:47

Echt hè, ik ben al zo bang voor vogels.. Grote kans dat ik de komende weken alleen nog maar binnen eet. :')

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:53

Oeps... Bij mij is in zulke gevallen aanval is de beste verdediging... Krengen zijn t.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:03

Rotbeesten, die meeuwen.
Ze leren er helaas écht van.. Hier ook, als je op de markt iets eetbaars meekrijgt, gaat er een servetje over. Anders is het weg zodra je naar buiten stapt. En brutaal dat die beesten zijn.. En dan nog voeren sommige mensen ze.. _-:(

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:05

Kinke schreef:
De volgende keer zeg je gewoon: "go ahead......make my day....". Wedden dat hij niets meer durft te jatten? :)

_/-\o_

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:33

Hahaha geweldig geschreven! Moest er hard om lachen, herkenbaar ook, mijn vriend had datzelfde vandaag met een van de kippen :') Invasie van de Hungry Birds!

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 07:36

Dioxide schreef:
Hahaha geweldig geschreven! Moest er hard om lachen, herkenbaar ook, mijn vriend had datzelfde vandaag met een van de kippen :') Invasie van de Hungry Birds!

hahaha _O-

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 07:44

Buiten dat ik het toch wel erg grappig vind, had ik hem toch ook de appelflap gegund. Ik heb nu eenmaal een hekel aan eten weggooien. En ze leren er helemaal niets van, het zit helemaal in de aard van het dier, ze doen dit ook bij elkaar. Dat heet nu eenmaal 'overleven'. Dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen. Als wij meeuwen waren deden we hetzelfde

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 07:55

Hanmar schreef:
cooper schreef:
Leuk geschreven _O-

Klopt, hier zijn ze héél vervelend. Wordt alleen maar erger, aangezien er ook mensen (toeristen) die het leuk vinden om ze te voeren. Ze randen bij strandtenten op het hoofd van serverend personeel om het eten van de borden te jatten. En een patatje of visje op de boulevard is ook niet veilig voor ze.
Buiten dat: het worden er steeds meer. Ze geven samen met 'kraaien' (vaak bij elkaar in de buurt) veel geluids- en poepoverlast (auto's dagelijks onder). Vuilniszakken op straat trekken ze finaal uit elkaar, we hebben hier nu ondergrondse containers gelukkig en in sommige gemeenten (bv Leiden) kan je extra sterke vuilniszakken kopen (snavel erin pikken kan wel, maar uit elkaar trekken niet meer.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 08:13

Toen ik nog bij de marine zat hadden we ook altijd problemen met die vieze meeuwen.. Als we het vuilnis na een reis van boord afhaalden stonden die krengen al in de aanval bij de grote containers en vielen ze je gewoon aan als je het vuilnis er in wou gooien. Krengen waren ook nog huge :wow:

Heb het met een kamergenoot ook eens gehad op onze kamer op de haven in Den Helder dat we het raam waren vergeten dicht te doen en we 's middags terug kwamen van werk en er een enorme zeemeeuw aantroffen. Ik die doodsbenauwd is voor vogels ben gillend naar beneden gerend en heb de gebouwbeheerder aan z'n lurven naar boven getrokken. Was nog een hels karwei om dat kreng weer naar buiten te krijgen.

Nee die vieze lawaaierige zeekippen kunnen mij gestolen worden

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 08:18

ik snap echt niet dat mensen die vogels voeren , hoe is het met u enkel

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 08:46

lovelady1 schreef:
ik snap echt niet dat mensen die vogels voeren , hoe is het met u enkel

Vooral kinderen vinden dat prachtig. 10 Van die grote meeuwen die op een patatje afduiken. En ouders die het lachend bekijken (kijk mijn kind eens...) en op de foto zetten. Aan het eind van de dag gaan zij weer terug naar het platteland en zitten andere met de gevolgen.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 08:55

Niet alleen kinderen..
Sorry voor het generaliseren, maar het zijn toch vaak Japanners/Chinezen die het doen..
In elk geval bij ons. Staan ook borden in 5 talen met 'verboden de vogels te voeren'. Helpt niet :(
Hoe gaat 't TS met je enkel nu dan?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:27

LoveBodin schreef:
Niet alleen kinderen..
Sorry voor het generaliseren, maar het zijn toch vaak Japanners/Chinezen die het doen..
In elk geval bij ons. Staan ook borden in 5 talen met 'verboden de vogels te voeren'. Helpt niet :(

Hier zijn het Nederlanders en Duitsers, ook wel volwassenen maar toch voornamelijk kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:36

Bedankt voor alle reacties :)

De zwelling op m'n enkel is weer wat minder. Maar hij is nog wel wat beurs en pijnlijk.
Gaat met 'n paar daagjes wel weer over :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:42

Achgos...had hem die appelflap gegund joh, nu moet dat dier weer iemand anders overvallen om aan zijn maaltje te komen, dat had niet nodig geweest als jouw appelflap erin zat :P

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 09:49

gabyfedde schreef:
LoveBodin schreef:
Niet alleen kinderen..

Hier zijn het Nederlanders en Duitsers, ook wel volwassenen maar toch voornamelijk kinderen.

komen hier geen Nederlanders en Duitsers :D
En het is hier niet voor een dagje uit gelukkig (Helsinki). Anders denk ik ook wel meer kinderen. Nu ook trouwens nog redelijk veel kinderen, maar helaas ook volwassenen.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 10:51

pmarena schreef:
Achgos...had hem die appelflap gegund joh, nu moet dat dier weer iemand anders overvallen om aan zijn maaltje te komen, dat had niet nodig geweest als jouw appelflap erin zat :P

Nou die had z'n buik nog niet vol gehad na die appelflap hoor.. De volgende die er gaat zitten met z'n lekkere hapje die word ook weer door die brutale zeemeeuw afgejat...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 11:14

Had vast 1 slachtoffer kunnen schelen, zeker als er een appelsteeltje dwars was gaan zitten :P

(echt irritant altijd, die "vieze" stukjes waar je vaak op bijt in zo'n flap :D )

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 11:48

Het recht heeft gezegevierd }> Mn man voerde ze nog wel eens broodje sambal, waren ze not amused...