ik heb dringend hulp nodig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

z3rTjuhH

ik heb dringend hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 06:16

(Hoop dat ik het goed heb neergezet, sorry als dat niet zo is)

Hoi bokkers, zoals de titel al zegt heb ik dringend jullie hulp nodig.

Mijn telefoon is een tijdje geleden stuk gegaan (Samsung galaxy s3). Nu kan ik het geld terug krijgen via de verzekering maar dan moet ik bewijzen dat de telefoon van mij is, helaas heb ik door een verhuizing per ongeluk alles weggegooid. Daarom vraag jullie hulp, heeft er iemand een s3 en ook nog een bon, zou ik daar een kopie van mogen alleen voor me verzekering, smeek het echt want anders kan ik geen nieuwe kopen.

Groetjes

Deri

Re: ik heb dringend hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 06:22

Dat is fraude, denk niet dat er bokkers zijn die hun bon gaan geven zodat je bewijs hebt. (+ als de telefoon van desbetreffende bokker kapot gaat ze niks meer met de verzekering kunnen)

Als je met een pinpas hebt betaald kan je via internet bankieren de betaling van je toestel terug vinden. gaat het te ver terug kan je het opvragen bij je bank. Als je er een abonnement mee hebt gekregen kan je ook je telefoon maatschappij opbellen en de situatie uitleggen.

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 06:28

Ik weet niet hoeveel een s3 kost maar als het evenveel is als de iPhone ligt dit al gauw boven de 500 euro. Ik neem aan dat je zo een bedrag hebt gepind? Dan kun je dit toch terug zien op je rekeningafschrift?:)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 06:50

ik hoop maar voor je dat de fraude-afdeling van je verzekering je berichten niet gaat nalezen, dan kan je het helemaal wel schudden.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 06:55

Je kan beter even naar de betreffende winkel gaan. Als het goed is heb je dectelefoon op jou naam gekocht. Ze kunnen het vaak terug halen bij die grote bedragen.
Snap wat je bedoelt met een bon van een ander. Vroeger werd dat veel gedaan hoor maar daar heeft de verzekering ook wel van geleerd en dat zal je nu zo snel niet meer lukken.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:00

Nou, het is wel echt dringend hè :')

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:36

Polly schreef:
ik hoop maar voor je dat de fraude-afdeling van je verzekering je berichten niet gaat nalezen, dan kan je het helemaal wel schudden.

Inderdaad. Recent nog meegemaakt bij iets nog wel wat duurders (auto) waarvan de motor stuk ging. Er stonden helaas voor die jongen allerlei filmpjes op Youtube van zijn auto (waarop het kenteken duidelijk zichtbaar was) waarop hij zeg maar niet zo netjes met z'n auto om ging... Dat heeft het betreffende bedrijf gezien en dus niks uitgekeerd...

Beetje gek om op deze manier aan je spullen te komen, vind je niet ;)?

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 07:42

Het is geen fraude want er is water overheen gevallen bij een kennis en doe het dus via hun verzekering, telefoon moet ik meesturen en dan ook de kosten van de reparatie, hij is niet meer te maken vandaar dat ik het geld heel graag terug wil

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:43

Het is wel fraude, want je vraagt om een kopie van de bon van een ander. Laat ik je uit de droom helpen, een kopie wordt niet geaccepteerd, en een ander zal jou z'n origineel niet geven.

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 07:47

Kopie word wel geaccepteerd want je moet nooit de echte opsturen, ze zeiden zelf een kopie

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:49

heb je geen bankafschrift waar het bedrag van je telefoon op staat en waar je hem gekocht hebt?

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:54

ja dat is waar.....
ik geef ook ff mensen de tip bik je garantiebewijs (en dan het bonnetje) altijd kppie van makem wamt dat is een bepaald doort papier en dat gaat in de loop van de jaren vervagen
verder nog succes

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 07:56

Nee telefoon is van abonnement, provider wil niet een factuur of contract opsturen want dat heb ik niet meer.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 07:56

Bon van iemand anders heeft geen zin. Staat waarschijnlijk een imei nummer op, die anders is dan die in jouw telefoon.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:16

19marjo90 schreef:
Bon van iemand anders heeft geen zin. Staat waarschijnlijk een imei nummer op, die anders is dan die in jouw telefoon.

Inderdaad. Daarnaast is het wél fraude als jij iets wil gaan proberen met andersmans bon. Daarnaast: Die bon krijg je niet want een ander heeft dan zelf geen garantie meer.

Jij moet contact opnemen met je provider, het hele verhaal uitleggen en hopen dat je de factuur opgestuurd kan krijgen.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:28

Goh als iedereen die zich hier als ´heilige´zou opstellen zou de wereld er een stuk beter uitzien.
Heeft er nooit iemand zo zijn verzekeringsgeld terug gekregen...hmmm lijkt me sterk maar goed ..ik kan TS niet helpen dus kan ik haar enkel zeggen..joh rot voor je telefoon en suc6 met je verzekering

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:28

Anthea schreef:
Nou, het is wel echt dringend hè :')

mijn gedachte :') verwachte op zijn minst iets als "ik heb een auto ongeluk zien gebeuren waarbij iemand om het leven is gekomen, ik heb al hulp ingeschakeld bij de psychiater maar ik kan niet slapen door alle nachtmerries en beelden die ik dan weer te zien krijg" ofzo... niet een mobiel wat stuk gegaan is en een bonnetje kwijt is :")

no offence TS, dat waren mijn eerste gedachte van de titel :+ een titel als "mobiel stuk maar bon kwijt, wat nu?" was al voldoende geweest :)
verder heb ik geen ervaring ermee. Mijn mobieltjes gaan stuk dan koop ik gewoon weer een nieuwe :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:32

jaime_andrea schreef:
Goh als iedereen die zich hier als ´heilige´zou opstellen zou de wereld er een stuk beter uitzien.
Heeft er nooit iemand zo zijn verzekeringsgeld terug gekregen...hmmm lijkt me sterk maar goed

Genoeg mensen die dat inderdaad hebben gedaan maar TS is vanuit haar profiel nogal herkenbaar en het is alles behalve verstandig om dit doodleuk op internet te zetten :D Verzekeraars hebben ook internet, weet je.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:31

jaime_andrea schreef:
Heeft er nooit iemand zo zijn verzekeringsgeld terug gekregen...hmmm lijkt me sterk maar goed ..ik kan TS niet helpen dus kan ik haar enkel zeggen..joh rot voor je telefoon en suc6 met je verzekering

Nee dat heb ik inderdaad nog nooit gedaan. Beetje jammer dat half nederland de dupe is qua hoge verzekeringspremies, van de andere helft die blijkbaar geen enkel probleem heeft met dit soort fraudes...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:38

Ik weet niet wat ik erger vind, dat je de verzekering wilt oplichten of dat je niet begrijpt dat dit fraude is. :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:41

jaime_andrea schreef:

mee eens...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:45

Wat doet iedereen hier overdreven zeg. Tuurlijk is het niet helemaal netjes, maar frauderen vind ik wat ver gaan. Ze heeft die mobiel toch netjes gekocht en hij is echt kapot. Het is niet zo dat ze de verzekering probeert te flessen met iets dat niet kapot is :')

Ik zou het idd nog eens proberen via je provider of winkel. Kun je online je contract niet inkijken? Zouden ze daar geen genoegen meenemen? Je kunt dan toch aantonen wanneer je de telefoon hebt gekregen etc? Ik heb dit toen allemaal via de mail gekregen

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:47

jaime_andrea schreef:

Nee zoiets heb ik nog nooit gedaan en zal ik ook nooit doen. Beetje apart dat je een heilige bent als je geen fraude wil plegen...

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:49

imd schreef:
jaime_andrea schreef:

Nee dat heb ik inderdaad nog nooit gedaan. Beetje jammer dat half nederland de dupe is qua hoge verzekeringspremies, van de andere helft die blijkbaar geen enkel probleem heeft met dit soort fraudes...

Helemaal eens met imd.
Vind de topic titel ook nogal hysterisch...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:50

capopjekop schreef:
Wat doet iedereen hier overdreven zeg. Tuurlijk is het niet helemaal netjes, maar frauderen vind ik wat ver gaan. Ze heeft die mobiel toch netjes gekocht en hij is echt kapot. Het is niet zo dat ze de verzekering probeert te flessen met iets dat niet kapot is :')

Ik zou het idd nog eens proberen via je provider of winkel. Kun je online je contract niet inkijken? Zouden ze daar geen genoegen meenemen? Je kunt dan toch aantonen wanneer je de telefoon hebt gekregen etc? Ik heb dit toen allemaal via de mail gekregen

Punt is dat stel dat mijn S3 (als ik een S3 zou hebben, ik heb de mini :') ) kapot zou gaan ik dan ook geen garantie meer heb. Want die heb je dan namelijk al gebruikt.