iPhone (NIEUW) trilt niet.. Laten maken? Hoelang kwijt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

iPhone (NIEUW) trilt niet.. Laten maken? Hoelang kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 16:47

Halloo lieve bokkers! Ik gok zomaar dat mijn topic hier moet!
Ik heb dus een gloednieuwe IPhone.. Gebruik hem sinds zondag. Nu heb ik mijn klasgenootjes gevraagd hem goed in te stellen dat hij gaat trillen als ik het knopje aan de zijkant omlaag doe. (Op stil zetten dus)
Maar nu alles juist staat ingesteld trilt hij dus niet.. Heel soms als ik het knopje omhoog gehad heb en doe hem weer omlaag dan trilt hij, maar net als nu (moest het natuurlijk weer ff proberen) doet hij dit niet.
Instellingen staan dus juist, en soms trilt hij wel en soms niet. Gelukkig staat er in de bon dat ik er een jaar garantie op heb dus mag het me niks kosten. Vanaf dag 1 al een hoedje er omheen en nooit gevallen..
Wss is mijn trildingetje dus kapot. Hier baal ik heel erg van aangezien ik nu gewoon geen andere telefoon kan gebruiken (door de kleinere simkaart) en ik dus onbereikbaar ben. (En uiteraard word er dan gezegd dat dit mijn eigen probleem is terwijl ik een gloednieuwe telefoon koop en ervanuit ga dat deze goed is! Is dan toch niet MIJN probleem?)

Mijn vraag is: heeft iemand dit ook gehad en de telefoon weg gebracht om te laten maken? En hoelang was je hem kwijt? Hier is wss sprake van 'een fabrieksfout' waardoor ik LATER een nieuwe krijg.. Maar wil dit graag weten...

Alvast bedankt! (Kan er persoonlijk erg kwaad om worden als ik geen 'vervangende' telefoon krijg terwijl dit niet mijn probleem mag zijn, dus om hier alvast op in te gaan, wat dat betreft ben ik koppig! Sorry daarvoor)

Ibbel

Re: iPhone (NIEUW) trilt niet.. Laten maken? Hoelang kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:49

En je telefoon staat ook niet op 'niet storen'? Want dan trilt-ie ook niet...
Kun je in instellingen aanzetten.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:50

Waar heb je je telefoon gekocht als ik vragen mag? En icm een abbo of niet? :)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:51

Die van mij trilt ook niet. Als je het knopje omzet naar geluid uit, hoort hij ook niet te trillen. Teminste, iedereen die ik ken met een iphone hebben dat niet. Mijn mobiel heeft geen wifiknop meer en is ook weg gestuurd. Volgens apple hebben wij hem zelf stuk gemaakt en kost het 530 euro om hem te maken. Geen sprake van. Ik leef nunop mijn abonnement. Ik was hem ietsmeer als een maand kwijt. Ik ben echt zeker niet tevreden over apple! Ik had hem net een maand.
Laatst bijgewerkt door Eline_S_S op 13-06-13 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:51

Een gebrek binnen 7 dagen moet omgeruild worden voor een nieuwe telefoon, niks opsturen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:53

Handigste is om naar Apple Store Amsterdam te gaan, wordt ie zo omgeruild voor een nieuwe :)

Eline, als je bij Geluid uit trillen aan hebt staan hoort hij wel te trillen als je hem op stil zet :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 16:59

Choii, dat dacht ik idd ook. Bij mijn klasgenoten (grafisch lyceum dus een groot deel met iPhone), trilt ie ook bij iedereen. Weet jij toevallig of die vanavond open is? Ga toevlieg naar de decatlon in Amsterdam dus miss dat ik dan meteen langs kan..

Zo niet ga ik morgen langs T-mobile, waar ik mijn abbo heb (inclusief telefoon dus) als dat klopt van doe 7 dagen heb ik daar dit weekeid nog recht op.

Telefoon heb ik alleen 's nachts op niet storen staan.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:00

Apple Store is tot 21.00u open :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 17:07

Bedankt! Hopen dat ik nog langs kan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:05

Eline_S_S schreef:
Die van mij trilt ook niet. Als je het knopje omzet naar geluid uit, hoort hij ook niet te trillen. Teminste, iedereen die ik ken met een iphone hebben dat niet. Mijn mobiel heeft geen wifiknop meer en is ook weg gestuurd. Volgens apple hebben wij hem zelf stuk gemaakt en kost het 530 euro om hem te maken. Geen sprake van. Ik leef nunop mijn abonnement. Ik was hem ietsmeer als een maand kwijt. Ik ben echt zeker niet tevreden over apple! Ik had hem net een maand.

En je bent naar de applestore gegaan? Kan het me haast niet voorstellen, die service is zo goed, dat zou echt geen 530 euro mogen kosten...

Ts gewoon idd even naar de applestore gaan ;)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:07

Al geprobeerd om hem op de fabrieksinstellingen terug te zetten?
Ik kan mijn iPhone namelijk niet op een andere instelling dan die zetten, anders werkt het trillen ook niet meer.. Heel raar maarja..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:11

Eline_S_S schreef:
Die van mij trilt ook niet. Als je het knopje omzet naar geluid uit, hoort hij ook niet te trillen. Teminste, iedereen die ik ken met een iphone hebben dat niet.

Die van mij trilt wel als ik dat knopje om zet. Altijd al gedaan ook, niks aan de instellingen verandert om dat voor elkaar te krijgen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:31

Welke hebben jullie dan? Ik heb het nu over de 4s

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:37

Ik heb ook een 4S

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:38

Misschien een stom antwoord en heb je het al geprobeerd maar....

Ik heb de Iphone 4
Als ik naar instellingen ga, dan naar geluiden zie ik staan "trillen".
Trillen bij belsignaal heb ik aan staan en trillen bij geluid uit heb ik ook aan staan.
Heb jij dat ook?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 21:27

WilmaW schreef:
Misschien een stom antwoord en heb je het al geprobeerd maar....

Ik heb de Iphone 4
Als ik naar instellingen ga, dan naar geluiden zie ik staan "trillen".
Trillen bij belsignaal heb ik aan staan en trillen bij geluid uit heb ik ook aan staan.
Heb jij dat ook?

Ik heb precies dezelfde telefoon, Iphone 4.
Heb dezelfde instellingen :j, maar trillen doet ie maar heel af en toe.
Idd zoals jij zegt, trillen bij belsignaal, en trillen bij geluid uit, heb ik beiden aan staan..

Vandaag helaas niet gelukt naar de apple store te gaan. Was voor ons nog zeker 20 min/ half uur langer rijden, en dat had mijn paps er niet voor over.. Dus morgen gelijk uit school maar even langs de T-Mobile winkel.

Iemand ervaring met een I-Centre?
Mijn school zit in Rotterdam, en daar is een I-Centre in de bijenkorf.
Op de site staat het volgende:
iCentre Rotterdam Bijenkorf is een Apple Authorised Service Provider. Je kunt jouw Apple-product hier aanbieden voor een upgrade, installatie of reparatie. Apparaten worden vervolgens naar het dichtstbijzijnde iCentre Repair Centre gestuurd. Na afloop kun je jouw Apple-product weer bij iCentre Rotterdam Bijenkorf ophalen

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:35

Wat je trouwens ook kunt proberen is een harde reset.

Mijn broertje zijn homebutton deed het niet (goed) meer en na de harde reset werkte hij weer perfect.

Wat je moet doen is alleen de homebutton en de powerbutton voor ongeveer 10 seconden ingedrukt houden tot het Apple logo verschijnt. Niets wordt verwijderd, geen apps etc. Dus het is het proberen waard :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 21:36

Oke! Ik ga het proberen!
Zo leer je nog eens wat. Hij is nu aan t resetten dan denk ik.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 21:38

Dat doet ie niet.. Althans, geen verandering, laat ik het zo zeggen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:39

Ik zou zeker naar de Apple Center gaan.. Onwijs goede service...

Vriendlief z'n iPhone 5 had ook opeens kuren.... Kreeg per direct een nieuwe waar alles op over werd gezet... Hij stond met 30 minuten weer buiten met een nieuwe iPhone.... :)

De iCenters doen dit NIET, die sturen hem op naar Apple alwaar daar wordt bepaald wat er gebeurd.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:41

En wat ik net lees kun je ook nog proberen. Het is blijkbaar een veel voorkomend probleem :+

Een app downloaden: iBrate. Dat is dus een vibreer-app. Die aanzetten en dan als hij niet trilt, op de achterkant "kloppen" met je knokkels. Daar zit je vibreersysteem en bij sommige deed hij het weer na een paar keer/tijdje kloppen.

Heb het net uitgeprobeerd, die van mij staat op stil en trilt als een malle, dus hij zou het moeten doen als alles tóch goed zit.
Laatst bijgewerkt door NatassJa op 13-06-13 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:43

Pff Apple.. :+

Ik heb toen ipad 2 net uit was er een gekocht a la 700 euro.
Die ipad deed na een jaar opeens van de ene op de andere dag niks meer. Na opsturen en 3/4 weken verder, 'nieuwe' ipad nr 2 gekregen.
Ipad nr 2 maakte al vanaf het begin een raar zoemend geluid inclusief lucht blazen uit het ventilatortje. Dus weer opsturen, 3/4 weken later ipad nr 3 gekregen.
Ipad nr 3 reageerde direct heel raar op aanraking van het scherm, dus weer terug naar de winkel. Toen heel boos geworden, ipad weer opgestuurd.
Toen ipad nr 4 (+ 100 euro tegoedbon) gekregen en deze doet het eindelijk zoals hij het zou moeten doen :)

Zolang alles werkt zijn Apple spullen super, maar als er iets stuk is.. |o

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:45

Je kunt zeggen wat je wilt, maar een super service heeft Apple wel! ;)

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:49

Wat apple ook zegt of beweerd in europa heb je gewoon 2 jaar garantie hoor!
Dat staat in de wet.

verder ben ik ook niet te spreken over de service van apple, toen ik eens een probleem had met mijn ipod en ermee naar de applestore terug ging kreeg ik doodleuk te horen dat ik maar moest bellen naar de technische dienst, wat een duur betaalnr was.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:50

Dit is een probleem wat gewoon onder de garantie valt, dus gewoon mee terug gaan. Mijn iPhone 5 trilt namelijk wel gewoon als ik het knopje omlaag doe. Mijn vriend heeft overigens 3x een iPhone 4s gehad, iedere keer hetzelfde probleem (belvolume viel weg), daarna met de iPhone 5 ook geen problemen meer. Mijn led scherm was overigens één dag nadat de garantie af was gelopen kapot, maar omdat we twee ipads en een ipod hebben gekocht bij die winkel hebben ze hem toch nog onder de garantie laten vallen. Wat Dispar_Vulgo zegt is dus wel waar. Apple is super, totdat het kapot gaat, dan word het opeens heel erg duur. Maar zelf zo weinig problemen ermee gehad én fijne ervaring met de verkooppunten dat ik trouwe klant blijf. 2 jaar garantie, ja, als je blij Apple koopt, anders geldt volgens mij de garantie van het de desbetreffende winkel of mobileshop ofzo.