Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)
Blarhiminn schreef:Ik ben nu bezig met autorijlessen en ik ben ook heel erg van het doemdenken..
Ik moet nu harder gaan rijden van mijn instructeur want ik blijf heel erg in mijn comfort zone, maar steeds als ik harder rij stop ik niet op tijd genoeg en rij ik bijna iemand aan..
Heeeel eerlijk? Ik heb nu 2 keer mijn rijles afgezegd omdat ik eigenlijk niet zo goed meer durf..
Vrijdag heb ik weer rijles maar ik ben de hele week al zenuwachtig, terwijl ik toch echt al zo'n 24 lessen heb gehad!
Ik ga nu wel gewoon en ik ga mijn angst iig uitleggen en hopen dat we er iets mee kunnen, want zo wordt het ook niks..

lonneke_ schreef:Jeetje dat is ook schrikken hoor Depende! Op zich een goeie tip van je rij instructeur, maar als je dit soort dingen ziet gebeuren, dan kan je er nogal in doorslaan. Je kan niet elke auto op de weg in de gaten houden, het zijn er gewoon te veel...
Die plekken blijven je nog wel even zweet handjes bezorgen. Ik heb het een jaar later nog steeds.
Depende schreef:Het is maar een idee, maar als je wel door blijft rijden en echt scherp blijft ook al ben je bang is het misschien een idee om eens ergens naartoe te rijden waar je echt nog nooit bent geweest, dat je helemaal op jezelf moet vertrouwen en niet weet wat je kunt verwachten. Ook om uit je comfort zone te komen, maar misschien vind je dat wel helemaal niet spannend, dan heeft het weinig nut denk ik.
bigone schreef:Heb ooit als beginnende bestuurder een fietsend kind onder de auto gehad, ondanks dat het goed is afgelopen en ik er totaal geen schuld aan had heeft het wel drie jaar geduurd voor ik me niet meer fixeerde op fietsende kinderen, mensen met extreme angst zou ik toch aanraden eens met een persoon die verkeersslachtoffers begeleid te gaan praten. Als je erge ongelukken hebt gezien kan dat zeker zijn weerslag hebben op je rijstijl en juist daardoor kun je zelf bij ongevallen betrokken worden.
Hoe ben jij van die fixatie afgekomen? Heb jij zelf hulp gezocht bij iemand of ben je er vanzelf over heen gekomen?
)
jorika1986 schreef:Zet heel vrolijke muziek op, het helpt echt.
Liedjes van de efteling ofzo... Carnaval festival is fantastisch, je wordt er blij van en je bent even je doemscenario's kwijt.
Kindjes die plots de weg oplopen komen het meest voor in de 30 km zone's, rijdt gewoon 20 km/h dan kun je altijd op tijd stoppen! Jammer voor die automobilist achter je die zich zit te ergeren...hij wacht maar.
Heb het al een aantal keer gehad dat er kindjes plots overrennen, of dat moeders de deur van de auto open deed en dat het kindje naar buiten stormde zo de weg op.
Moet je langs een basisschool als hij net uit is? vermijden...absoluut! tis er stervens druk met moeders die niet kunnen parkeren en hem dubbel zetten, en heel veel te blije kinderen die oversteken zonder kijken omdat mama/papa er staat!
Zorg er voor dat je altijd een redelijk overzicht heb op het overige verkeer, en zoek de ruimte op als je de mogelijkheid hebt.
(niet te dicht langs geparkeerde auto's rijden als er geen tegenliggers zijn, niet achter vrachtwagens/bussen blijven plakken ga er voorbij als het kan.)
En vooral Relax... geen haast maken, haastige spoed is zelden goed!