Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_lautje_

Berichten: 9267
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:23

Ik heb vorig jaar mijn vader verloren (was 25) aan een hartstilstand. Mijn moeder en ik waren naar springles geweest en toen wij thuis kwamen zagen we dat hij toch niet naar kantoor was gegaan zoals hij wel van plan was. Wij hebben heb toen dood in bed gevonden.

Die ochtend is mijn vader nog naar mij toegekomen dat hij dacht dood te gaan omdat hij zich niet lekker voelde. Ik was chagrijnig en had dag ervoor ruzie met hem gehad. En hij was wel vaker melodramatisch als hij bijvoorbeeld verkouden was (dan zei hij ik voel mij zooo ellendig lijkt wel alsof ik doodga, typisch man..). Maar achteraf was het toen echt anders, maar heb het afgewimpeld en gezegd dat zeg je vaker en je bent nooit eerder dood gegaan, dusw nu ook echt niet hoor.
Dat is het laatste wat ik tegen hem heb gezegd.
Voel mij vreselijk schuldig en daar moet ik dus mee leven.

In het begin ging alles redelijk door en door en zet je de schouders er onder. Afgelopen winter een flinke dip gehad en ook de laatste weken mis ik hem zo vreselijk.

Nickytje

Berichten: 4032
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Tielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:29

Ik was 23 jaar toen mijn moeder overleed op 57-jarige leeftijd, zij heeft 4 jaar gevochten tegen kanker.
Nu ben ik 29. Twee jaar geleden is mijn broer (toen 40 jaar) verongelukt tijdens een arbeidsongeval.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:29

Mijn vader is september 2012 overleden... Had er sinds mn achtiende geen contact meer mee... Mocht uberhaupt nog niet eens weten dat hij overleden was.... Zijn er via facebook achtergekomen. Wel na z'n begravenis gegaan, al werd dat niet in alle dank afgenomen...

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:42

Toen ik 11 was is mijn vader (32) aan kanker overleden (euthanasie). Hij was al 7 jaar ziek, en werd steeds slechter door de medicijnen (chemo). Ik ken mijn vader dus alleen als ziek, het was ziekenhuis in en ziekenhuis uit. Ik was echt een vaders kind, trok meer naar mijn vader als naar mijn moeder. Wij (mijn zusje, die is 3 jaar jonger dan ik) werden overal bij betrokken en alles werd besproken over de zieke van mijn vader. Dat heeft heel erg geholpen bij de verwerking.....omdat je gewoon meemaakt hoe zwaar het leven voor iemand kan zijn, en dat de dood dan als een verlossing komt. Ik heb afscheid van mijn vader kunnen nemen, en dat is een fijn gevoel....

(Ik ben nu 42)

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:51

Jemig wat een verhalen hier zeg. Besef ik me maar des te meer dat ik in mijn handjes mag knijpen..

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:52

Ik heb 19 april j.l mijn vader verloren aan een plotselinge hartstilstand,ik ben 24 en hij was pas 52 jaar.


-O-

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:53

Aranel schreef:
Jemig wat een verhalen hier zeg. Besef ik me maar des te meer dat ik in mijn handjes mag knijpen..

dat mag je zeker,ik merk ook een soort jaloezie ofzo als ik zie dat iemand beide ouders nog heeft,ik sta nu ook wakkerder in het leven,dat het zo gebeurt is met je.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:56

Mijn moeder is overleden toen ik 14 was.
Ik ben nu 19.
Het is een beetje een apart verhaal wat er met mijn moeder is gebeurd.
Hier het verhaal als iemand geintresseerd is

[LZP] Even van mij afschrijven..
Laatst bijgewerkt door Bommeltje_ op 13-06-13 10:57, in het totaal 2 keer bewerkt

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:57

_Annemiek schreef:
Aranel schreef:
Jemig wat een verhalen hier zeg. Besef ik me maar des te meer dat ik in mijn handjes mag knijpen..

dat mag je zeker,ik merk ook een soort jaloezie ofzo als ik zie dat iemand beide ouders nog heeft,ik sta nu ook wakkerder in het leven,dat het zo gebeurt is met je.


Bij mij geen jaloezie maar wel totale onbegrip als iemand zegt z'n ouders te haten. Nu zullen er best mensen zijn die redene hebben om hun ouders te haten (misbruik, mishandeling) maar doorgaans begrijp ik het niet.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 13-06-13 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:58

Ja dat heb ik ook hoor!
Ik word vaak boos op mijn vriend als hij onredelijk is tegen zijn moeder.

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:58

Allereerst, ontzettend veel sterkte aan iedereen in dit topic. Hopelijk vind iedereen hier ook een beetje steun..
Ik ben mijn moeder nu bijna 3 maanden geleden verloren, ik ben 26 en mijn broertje is 20.
Ze had longkanker en ze is 11 maanden ziek geweest. Ik heb het er (uiteraard) nog heel erg moeilijk mee en op de meeste momenten voelt het nog steeds heel onwerkelijk, maar dat zal wel zo blijven denk ik?

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:58

ik heb nu idd ook een stuk meer hekel aan ruzie!

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:01

Iemand heeft mij ooit een keer recht in mijn gezicht gezegd dat het overlijden van een ouder minder erg is dan een ouder(s) in een faillissement. Met stomheid geslagen was ik!

_lautje_

Berichten: 9267
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:02

De onwerkelijkheid blijft.
Het is gewoon niet te bevatten. Merk wel dat het rauwe er van af gaat, maar het gemis steeds groter wordt.

Ik heb overigens geen jaloezie. Merk wel dat ik bang ben dat er wat met mijn moeder gebeurd en mijn schoonouders heel erg koester. Ik heb heel veel aan ze en ben heel blij dat zij er zijn. Toch een soort ouder figuren extra.

Marjan1984

Berichten: 1067
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: Grubbenvorst

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:04

Dat heb ik ook met mijn schoonouders ja.

En het gemis blijft gewoon.
Gebeuren zoveel dingen waarvan ik wilde dat pap er bij was of wat ik hem wil vertellen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:04

F_Orumster schreef:
Iemand heeft mij ooit een keer recht in mijn gezicht gezegd dat het overlijden van een ouder minder erg is dan een ouder(s) in een faillissement. Met stomheid geslagen was ik!


*kloink*


Dat was mijn kluts....die viel zojuist op het dek...

Ik heb een hele leuke jeugd gehad. ik heb alles gekregen wat mijn hartje verlangde en nog meer....heb zielsveel van mijn grootouders gehouden(en zij van mij)...

Maar ik had het allemaal graag laten staan om gewoon maar bij mijn moeder te kunnen zijn...

Avalon87

Berichten: 1153
Geregistreerd: 24-06-11
Woonplaats: Nuenen

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:33

Jeetje.. wat kunnen sommige mensen er bizarre ideeën op nahouden!

Ik merk ook wel dat ik soms een steek van jaloezie voel als mensen naar hun moeder gaan, of iets leuks met hun moeder gaan doen.. hoewel ik weet dat het nergens op slaan.

helaas gaat de gezondheid van mijn vader ook met de dag achteruit ( hij heeft een degeneratieve zenuwaandoening, waardoor ook zijn geheugen is aangetast en hij steeds meer dingen vergeet) en mijn schoonouders zijn prima mensen, maar absoluut geen surogaat-ouder materiaal.. Ik voel me met tijden heel erg ouderloos dus.

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:43

Pfff F_Orumster wat een opmerking.. Ik merk zelf vaak dat mensen niet weten hoe ze moeten reageren als ik iets over mijn overleden vader vertel. Je krijgt de meest rare/banketstaaf opmerkingen naar je hoofd geslingerd. Zeg dan maar niks..

Zo heb ik geld ge-erft en daar o.a. mijn rijbewijs van gehaald en een autootje van gekocht. Wat een roddels kwamen er toen omdat ik op mijn 18e al een auto had, ik was verwend enzovoorts.. Je bent pas verwend als je gewoon je beide ouders nog hebt. ;)

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:49

Zo heb ik ook geld ge-erft van mijn opa en oma (vader en moeder van mijn vader).

Ik heb daar bewust een paardje (Haflinger) van gekocht. Komt ook omdat we vroeger altijd pony's hadden, en mij dit een fijn gevoel geeft als in de tijd van toen...... Dit paardje blijft ook voor altijd bij me, (tot de dood ons scheid zeg maar) gewoon omdat het dubbel speciaal is voor mij. Zo heb ik voor mij gevoel, nog iets tastbaars van me vader bij me.

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:52

F_Orumster schreef:
Iemand heeft mij ooit een keer recht in mijn gezicht gezegd dat het overlijden van een ouder minder erg is dan een ouder(s) in een faillissement. Met stomheid geslagen was ik!



Ik heb ooit de vraag gehad of ik voor kerst ook gezellig ging winkelen met mijn moeder, en dat meisje wist heeeel erg goed dat mijn moeder niet meer leefde..

Heel gemeen dat mensen je zo'n steek geven.. Ik ben van zulke opmerkingen dagen van slag..

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 11:57

manumol schreef:
Zo heb ik ook geld ge-erft van mijn opa en oma (vader en moeder van mijn vader).

Ik heb daar bewust een paardje (Haflinger) van gekocht. Komt ook omdat we vroeger altijd pony's hadden, en mij dit een fijn gevoel geeft als in de tijd van toen...... Dit paardje blijft ook voor altijd bij me, (tot de dood ons scheid zeg maar) gewoon omdat het dubbel speciaal is voor mij. Zo heb ik voor mij gevoel, nog iets tastbaars van me vader bij me.


Snap ik heel goed. Mijn vader was gitarist en ik heb er dus ook een gitaar van gekocht. Ik weet ook zeker dat mijn vader graag had gewild dat ik er nuttige dingen van had gedaan zoals mijn rijbewijs halen en een auto, waarmee ik weer naar vele stages ben gereden en meer kans heb op werk. Maar mensen oordelen gewoon direct terwijl ze geen idee hebben waar ik dat geld vandaan heb.

00peetje00
Berichten: 2326
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:00

Mijn vader is 23-06-2011 overleden op 59 jarige leeftijd. we vonden hem s.avonds dood op de bank. hartstilstand. ik was die dag precies 20 wk zwanger.

LisaD

Berichten: 2278
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:05

Ik heb op mijn 18de mijn moeder verloren aan een hartinfarct. Ze is nog gereanimeerd door een voorbij lopende man die zo'n curus heeft gedaan. Ben hem nog altijd dankbaar daarvoor, ookal heeft het niet meer kunnen baten. Ze had al een paar dagen last, maar de dokter heeft de symptomen niet herkend. Ze is nog gedotterd en na een week in het ziekenhuis hebben haar organen het opgegeven..

In het begin was alles een waas.. het besef blijft steeds groter worden. Ook door meerdere overlijdens gevallen in de familie in de 2 jaren erna..

Ik mis haar nog steeds vreselijk..

Sharona95

Berichten: 787
Geregistreerd: 08-04-11
Woonplaats: Hoevelaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:11

Ongelofelijk dat er zoveel mensen zijn die een ouder hebben verloren..
Ook ik heb mijn moeder anderhalf jaar geleden verloren, in mijn ogen ook door de laksheid van de dokter. Mijn moeder had vaak kwaaltjes, kleine waar ze gauw weer vanaf was. Hij vond het maar onzin dat ze elke keer terug kwam, ik zou willen dat hij die ene keer wat sneller had gereageerd toen ze zei dat het niet goed was..

Mijn moeder is overleden aan longkanker, waar ze eerst 'clean' van was. Helaas is het toch teruggekomen en volledig uitgezaaid. Ook wij hebben het erover gehad dat ze geen chemokuren meer zou krijgen, zodat ze de laatste tijd van haar leven nog redelijk normaal kon leven. Uiteindelijk is deze keuze bijgesteld en is ze toch voor die kuren gegaan, mijn sterke mama..

Helaas mocht het niet zo zijn en is ze in november 2011 overleden. In het begin ben ik enorm sterk geweest, maar ik kan jullie echt adviseren al je verdriet eruit te gooien wanneer het bij iemand hier kort geleden is of gaat gebeuren.. Ik ben nog jong, 18 jaar pas, ik heb nog een heel leven voor me waarin ik me sterk kon houden. Ik merk dat ik nu gigantische instortmomenten heb, waarbij ik me nog steeds sterk probeer te houden. Ooit komt het er toch uit.

Maar een grote mond en een big smile doet al veel, zoals een vriendinnetje van mij gisteren zei!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:17

Pascal schreef:
F_Orumster schreef:
Iemand heeft mij ooit een keer recht in mijn gezicht gezegd dat het overlijden van een ouder minder erg is dan een ouder(s) in een faillissement. Met stomheid geslagen was ik!



Ik heb ooit de vraag gehad of ik voor kerst ook gezellig ging winkelen met mijn moeder, en dat meisje wist heeeel erg goed dat mijn moeder niet meer leefde..

Heel gemeen dat mensen je zo'n steek geven.. Ik ben van zulke opmerkingen dagen van slag..


Ik heb wel eens ruzie gehad met een meisje dat meende dat God mijn moeder gestraft had. Dat ze wel slecht moest zijn anders had God haar niet gestraft door haar op jonge leeftijd te laten overlijden.
Ik ben serieus compleet uit mijn dak gegaan toen.