Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Assen♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 23:28

Darah3 schreef:
Sterkte allemaal :(:)

Hier ook eerste Moederdag zonder moeder. Gewoon klote.
Vooral met die vrolijke poedersuiker reclames op tv, op FB, op Insta.

Ja die reclames zijn verschrikkelijk. Ik heb deze week ook bijna geen tv, fb en insta bekeken :n
Nog een half uurtje en dan is deze dag eindelijk voorbij.

Mijn 3e moederdag zonder mijn moeder en het valt elke keer weer zwaar...

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:22

Helaas kan ik ook meepraten over wat jullie doormaken.

4 maanden geleden is mijn vader overleden. Hij was al een half jaar aan het kwakkelen met zijn gezondheid waarin niet duidelijk werd wat er precies aan de hand was. Hij had wel een ziekte maar die was niet levensbedreigend en goed te doen onder medicatie.
Het leek erop in eerste instantie op dat die ontregeld was.
Vanaf oktober begon het kwakkelen, 3x opgenomen in het ziekenhuis maar dan knapte hij weer op.
2 weken voor zijn overlijden heb ik hem opgehaald uit het ziekenhuis en was hij enorm opgeknapt. Toch in de week erna ging het weer minder goed en eind januari waren er onderzoeken gepland.
Tot die ene nacht dat mijn moeder belde.. om kwart over 2, mijn vader reageerde niet meer.
Ik woon dichtbij en ben er heen gevlogen.
Ik ben gelijk gestart met reanimatie, later overgenomen door de hulpdiensten maar het heeft niet meer mogen helpen.

Bizar, zo plotseling is hij er niet meer, dat heeft niemand zien aankomen.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:27

Wat heftig Jaffel! heel veel sterkte :(:)

Mews

Berichten: 5500
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 11:51

Oei, heftig Jaffel, vooral zo plotseling lijkt me heel naar. Dat je dan geen afscheid hebt kunnen nemen. Sterkte. :(:)

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:22

Wat verschrikkelijk Jaffel, veel sterkte :(:)

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:59

Dankjulliewel!

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 14:30

Zie net dat er alweer een tijdje niet meer gereageerd is, hierbij maar alsnog sterkte met het verlies van je vader, Jaffel.
Lijkt me heel erg dat je geen afscheid hebt kunnen nemen, dat het zo ineens over is...

Er werd eerst gezegd dat mijn vader misschien nog wel een paar maanden of zelfs jaren kon leven met zijn ziekte,maar helaas; ineens krijg je te horen dat de medicijnen niet meer aanslaan, en dat je afscheid moet nemen.Heb nog heel veel kunnen praten met hem, over dingen waar ik nog nooit met mijn vader over gepraat heb, maar wel met mijn moeder,waar ik een goeie band mee heb, en we zeiden eigenlijk ook nooit van ik hou van jou ofzo, en knuffelden ook nooit echt met elkaar, maar op het laatst begon ik daar wel mee, het voelde zo goed...pff best moeilijk om 't zo hier neer te zetten...

Nu zijn er de laatste tijd weer dingen gebeurd, leuke dingen,maar ook minder mooie dingen, en dan denk ik van ,hoe zou mijn vader erover gedacht hebben....

ik vind het nog steeds moeilijk dat mijn moeder nu alleen is...voel me soms schuldig als we een keer een weekend niet naar haar toegaan bijvoorbeeld, maar ze zegt dan jullie moeten gewoon doorgaan met leuke dingen doen,tja...dat doen we ook wel,maar dat zit me niet altijd lekker...

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 16:15

Durante! ja dat gevoel ken ik wel! nu is het wel zo dat mijn beide zusjes (weer) thuis wonen. 1tje heeft een poosje op kamers gewoont, en zeker toen vond ik het lastig dat mijn moeder dan soms een weekend helemaal alleen was. Dan wou ik ondanks dat ik dan ook niet kon, het het liefst afzeggen en naar huis gaan zodat mama niet alleen was. wou ze ook niet

Avis

Berichten: 1217
Geregistreerd: 11-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 00:39

Ik loop nu al zo erg tegen vaderdag aan te hikken :( Sinds het eerst eigenlijk in die bijna vijf jaar dat ik er rondom vaderdag zo mee bezig ben.

Nele80
Berichten: 574
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: België - Oost-Vlaanderen

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:00

Ik zie deze topic nu pas en zal hier even mijn verhaal posten.
Mijn vader is in 1997 gestorven aan acuut hartfalen op reis. Ik was toen 17jaar en mijn broer 8jaar.
Mijn moeder is een ruime tijd alleen gebleven. Rond 2005 heeft zij dan iemand anders leren kennen. Helaas is deze man enkele jaar geleden ook gestorven. Zijn overleden was, net zoals bij mijn vader, onverwacht. Hij is gewoon in zijn slaap gestorven.
Ik mis mijn vader nog elke dag. Ik ben er zeker van dat mijn leven beter zou zijn moest hij er nog zijn.
Veel sterkte voor de mensen die onlangs een ouder hebben moeten afgeven, ook voor de mensen die net zoals ik nog veel verdriet hebben.

Caresse07

Berichten: 9419
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 10:27

Hier alweer een tijd geleden (2009 en 2010) mijn ouders een jaar na elkaar verloren.
Mijn moeder was al 6 jaar ziek en heeft de strijd uiteindelijk niet gewonnen. Mijn vader werd
ineens ziek en bij de huisarts dachten ze aan een griep, maar omdat ik het niet vertrouwde heb ik hem
dezelfde avond nog mee naar de huisartsenpost genomen. Daar dachten ze aan het Norovirus. Uiteindelijk na 2 weken huisarts af en aan, had hij een afspraak bij de cardioloog (hij was hartpatient en had een pacemaker), zag de cardioloog gelijk dat het foute boel was. Hij had een bacterie bij de draadjes van de pacemaker die naar zijn hart gingen. Hij heeft nog een open hartoperatie gehad, tanden getrokken en noem maar op om de bacterie uit zijn lijf te krijgen, maar niks heeft mogen helpen en na ruim 3 maanden in het ziekenhuis te hebben gelegen is hij overleden een jaar na de dag dat mijn moeder gecremeerd was.

Ik ben al wat ouder dan veel van jullie, maar ik kan zeggen, het gemis blijft.
Even langs bij je ouders of gewoon even lekker shoppen met mijn moeder, wat zou ik er veel voor over hebben om dat gewoon nog te kunnen doen.

Er zijn bij mijn vader diverse fouten gemaakt door de huisarts, hier heeft hij ook een officiele waarschuwing voor gekregen. Je krijg je vader er niet mee terug, maar misschien helpt het volgende patienten wel en let deze huisarts voortaan wat beter op bij het lezen van de diverse uitslagen.

Heel veel sterkte voor iedereen die ook 1 of beide ouders verloren hebben.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18680
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 12:04

ProudJustify wat een heftig verhaal zeg! ik kan me ondanks dat je ouder was, heel goed voorstellen dat je ze ontzettend mist. Knuffel voor jou :*

Caresse07

Berichten: 9419
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 14:44

Ja dat was zeker een hele heftige periode.

Ik denk dat leeftijd niet zoveel uitmaakt, het verdriet is er niet minder om denk ik, maar als je vrij jong je ouders verliest lijkt het me wel moeilijker omdat je ze vaak gewoon nog veel meer nodig hebt dan wanneer je al wat ouder bent.

Maar welke leeftijd ook, het blijft een gemis.

Edit: thnx voor de virtuele knuffel, doet me goed :)

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 08:41

Voor mij is het in september 3 jaar geleden dat ik mijn vader onverwachts verloor aan een acute hartstilstand.. de pijn word niet minder, wat mensen ook zeggen.. Heb er dagelijks nog veel moeite mee en helemaal met die dagen zoals vaderdag, zijn verjaardag etc :(

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:21

proudjustify

ik ben mnvader in 2001 verloren hersenbloeding, paar mnd ervoor heeftie een hartinfarct gehad ook hier zijjn veel fouten gemaakt, mn oma vaders moeder is edn dag na hem overleden hartstilstand we denken door verdriet. ben dat jaar mn andere oma en opa ook verloren en 2 ooms.. de jaren erna veel kennissen en vorig jaar mn beste vriendin ze is even oud geworden als mn vader zo raar

Caresse07

Berichten: 9419
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:07

SecretLIN schreef:
proudjustify

ik ben mnvader in 2001 verloren hersenbloeding, paar mnd ervoor heeftie een hartinfarct gehad ook hier zijjn veel fouten gemaakt, mn oma vaders moeder is edn dag na hem overleden hartstilstand we denken door verdriet. ben dat jaar mn andere oma en opa ook verloren en 2 ooms.. de jaren erna veel kennissen en vorig jaar mn beste vriendin ze is even oud geworden als mn vader zo raar


Jee wat heftig allemaal ook zeg -O- Voor jou ook een knuffel :(:)

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:40

Ja zondag weer vaderdag... ik gaf mijn vader elk jaar een doosje aftereight chocolade, was hij gek op, is maar een kleinigheidje ,maar hij was me toch altijd heel dankbaar, en dat mis ik nu wel hoor...
Vandaag is mijn moeder jarig, en nu vind ik het zo erg he,op zulke dagen, dat ze dan alleen is...Gelukkig komt er vanmiddag visite en vanavond gaan mijn vriend en ik samen heen, met zulke dagen mis je die andere persoon dan wel ;(

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:42

SecretLIN schreef:
proudjustify

ik ben mnvader in 2001 verloren hersenbloeding, paar mnd ervoor heeftie een hartinfarct gehad ook hier zijjn veel fouten gemaakt, mn oma vaders moeder is edn dag na hem overleden hartstilstand we denken door verdriet. ben dat jaar mn andere oma en opa ook verloren en 2 ooms.. de jaren erna veel kennissen en vorig jaar mn beste vriendin ze is even oud geworden als mn vader zo raar


Jeetje, jij bent ook veel personen achterelkaar verloren zeg.. ook van mij alsnog veel sterkte en een knuffel

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:47

sharoontje schreef:
Voor mij is het in september 3 jaar geleden dat ik mijn vader onverwachts verloor aan een acute hartstilstand.. de pijn word niet minder, wat mensen ook zeggen.. Heb er dagelijks nog veel moeite mee en helemaal met die dagen zoals vaderdag, zijn verjaardag etc :(


De pijn word echt niet minder idd...het is soms net of je een persoon meer en meer gaat missen heb ik het gevoel...in het begin leef je in een roes, maar op een gegeven moment; je maakt nieuwe gebeurtenissen mee; mooie en minder mooie momenten enz. en daarbij moet je 1 persoon missen, degene zal het nooit meemaken althans zo voelt dat bij mij...

EllisL

Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 14:54

Heel veel sterkte Durante!

Ik ga zo'n ongelofelijke poedersuiker tegemoet...
Donderdag is het alweer 2 jaar geleden, dat ik mijn moeder verloor...

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:54

vandaag weer zon moeilijke dag

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:34

Sterkte voor iedereen die het vandaag zwaar heeft.

Ik loop vandaag toevallig tegen dit topic aan. Bijna 2 maanden geleden is mijn vader overleden en ik heb het nog totaal niet verwerkt. Ik wil graag hier met jullie meepraten. Heb vandaag alle reacties gelezen die dit jaar zijn geplaatst. Dat emotioneert me enorm.

Ik wil jullie later graag bij praten, alles op zijn tijd en in stapjes.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:36

Inderdaad.. Blijft moeilijk zulke dagen. Ook de aanloop ernaar toe. Maarja aan de andere kant zulke dagen moeten er gewoon zijn, het is goed, en het is mijn probleem. Ik ga ook echt niet zielig doen en, zoals sommigen doen, op fb allemaal zielige berichtjes/foto's plaatsen maar af en toe is het wel even slikken.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:52

saskiafire idd ik ook niet hoor al erger ik me wel aan sommige schijnheilige berichten..

mirriezz sterkte

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:17

Sterkte allemaal, lieve nabestaanden... in mijn omgeving hoor ik dat het verdriet en de pijn slijt, maar van jullie begrijp ik anders.

De impact dringt pas door als je het zelf meemaakt en die gedachte maakt me soms angstig, dat ik dit al die jaren nog zal meedragen. Soms op de meest onverwachte momenten, zoals toen ik tijdens een endurancewedstrijd zag hoeveel moeders er mee waren als groom. Moeilijke momenten!