tips school?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moOby

tips school?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 17:14

Beste bokt :)
ik hoop dat jullie mij tips of advies kunnen geven over school.
ik zit in het 3de middelbaar techniek wetenschappen in België. Deze richting vind ik niet zo leuk en wiskunde en fysica lukken me totaal niet. Ik vind de klasgroep ook helemaal niet zo aangenaam (er hangt altijd zo’n negatieve sfeer zoals dat als je eens een 9 op een test bent wordt je uitgemaakt als de strever van de klas.) de klas zal volgend schooljaar bijna hetzelfde zijn.
wat zouden jullie mij aanraden om te doen?
nog 1 jaar volhouden en deze richting voortzetten en in het 5de iets met chemie en minder wiskunde te gaan doen?ik twijfel dat ik dat aankan. (chemie vind ik een zeer leuk vak)
Of een andere richting gaan doen die ik leuker vind (als ik iets leuk vind gaan mijn punten omhoog en ben ik een vrolijker mens  ). Maar ik wil ook wel iets doen dat nog algemeen genoeg is zodat ik later nog veel mogelijkheden heb om te doen. Een andere richting zal denk ik ook snel een beetje onder mijn niveau zijn want de richting die ik nu doe kan ik wel aan als ik er hard genoeg voor wil leren. Ik heb geen idee wat ik later wilt doen.
ik heb wel een richting gevonden: Plant-, dier- en milieutechnieken - optie Dierenzorg. Ik vind dieren leuk maar ik zie er later geen toekomst in omdat er blijkbaar niet veel werk in is te vinden. Met deze richting kun je blijkbaar ook chemie verder studeren. Maar de vakken lijken me wel interessant.
ik weet het echt niet meer 
kan iemand me tips geven?
je verdiend een ijsje als je dit helemaal hebt gelezen :p

capopjekop

Re: tips school?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:49

Een jaartje is helemaal niet zoveel op een mensenjaar. Het vliegt om. Onder je niveau gaan werken zou ik niet doen, dat is zonde. Zelf heb ik me vroeger later leiden door vakken die ik wel of niet goed kon. Daardoor heb ik niet de richting gekozen die ik wilde doen en daar heb ik nu af en toe nog spijt van. Je hebt toch niet voor niks deze richting gekozen?

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:50

misschien kun je een beroepskeuze test doen.. en dan niet zo'n test wat je op de middelbare school krijgt..
maar ik bedoel een uitgebreide test, met iq test etc en dan ook een gesprek met een psycholoog over je sterke en minder sterke kanten....
als je even googled dan kom je daar waarschijnlijk wel uit....
en het ijsje heb ik al op :9

moOby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 20:04

ik heb deze richting vooral gedaan omdat het nog wel algemeen was en omdat ik niet wist wat ik anders moest doen ;)
een beroepskeuze test zal ik eens zoeken, goed idee :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:15

Mss kun je ook een gesprek aanvragen bij je decaan? Zij moeten je kunnen helpen met kiezen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:27

Dat over een drukke/vervelende klas herken ik zeker. Ik zit nu in het eerste jaar en het was direct mis. Er word heel veel gepest en niemand luistert. Door de les kruipen ze over de grond en word je in je kont geknepen. De docenten worden gek. Er zijn al 3 kinderen naar een andere school gegaan door deze klas. En een docent helemaal overspannen naar huis gegaan. Onze klas gaat aan het einde van het jaar uit elkaar. De teamleider heeft het zelfs zo druk met al dat gepest etc. Dat hij dit jaar naar een andere school gaat.
De enige tip die ik je kan geven is maak je niet klein en sta stevig in je schoenen. Doen ze vervelend? Ga naar je vrienden en ga er vooral niet op in.

moOby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-13 20:38

de klas is niet echt een pestgroep maar eerder zo een gesloten groepje dat iedereen uitlsuit en als je goede punten haalt ben je een strever ;)