ik hoop dat jullie mij tips of advies kunnen geven over school.
ik zit in het 3de middelbaar techniek wetenschappen in België. Deze richting vind ik niet zo leuk en wiskunde en fysica lukken me totaal niet. Ik vind de klasgroep ook helemaal niet zo aangenaam (er hangt altijd zo’n negatieve sfeer zoals dat als je eens een 9 op een test bent wordt je uitgemaakt als de strever van de klas.) de klas zal volgend schooljaar bijna hetzelfde zijn.
wat zouden jullie mij aanraden om te doen?
nog 1 jaar volhouden en deze richting voortzetten en in het 5de iets met chemie en minder wiskunde te gaan doen?ik twijfel dat ik dat aankan. (chemie vind ik een zeer leuk vak)
Of een andere richting gaan doen die ik leuker vind (als ik iets leuk vind gaan mijn punten omhoog en ben ik een vrolijker mens ). Maar ik wil ook wel iets doen dat nog algemeen genoeg is zodat ik later nog veel mogelijkheden heb om te doen. Een andere richting zal denk ik ook snel een beetje onder mijn niveau zijn want de richting die ik nu doe kan ik wel aan als ik er hard genoeg voor wil leren. Ik heb geen idee wat ik later wilt doen.
ik heb wel een richting gevonden: Plant-, dier- en milieutechnieken - optie Dierenzorg. Ik vind dieren leuk maar ik zie er later geen toekomst in omdat er blijkbaar niet veel werk in is te vinden. Met deze richting kun je blijkbaar ook chemie verder studeren. Maar de vakken lijken me wel interessant.
ik weet het echt niet meer
kan iemand me tips geven?
je verdiend een ijsje als je dit helemaal hebt gelezen :p