Uitwisseling New York

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

felintje

Uitwisseling New York

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 20:12

Hallo iedereen.
Binnenkort vind de loting in onze school plaats met een uitwisselingsproject naar Brooklyn-New York voor 10 dagen.
De inschrijvingen moeten nu gebeuren. Er zitten Ongeveer 15O leerlingen in mijn jaar, en van de leerlingen die zich hebben ingeschreven worden er 2O uitgeloot om mee te gaan op uitwisseling. Aan de ene kant wil ik me heel graag inschrijven, want dat zou een echte ervaring zijn. Aan de andere kant ben ik bang dat het niet goed komt. Ik ben redelijk spontaan en goed in Engels, maar zo ver van huis in een gastgezin die je niet kent, dat kan zwaar vallen. Ook ben ik bang dat het misschien niet zou klikken met de mensen daar. Ik heb niet zo veel zelfvertrouwen dus aan de ene kant zou het wel een goede zaak zijn om die een beetje op te krikken. In de lente zullen ze dan naar Belgie komen. Mijn ouders staan er open voor en zouden wel iemand te gast willen voor een weekje. Er valt dan wel het een en het ander te regelen maar dat zou wel moeten lukken. De reis is natuurlijk niet gratis en voor 10 dagen NY met musea etc inbegrepen kost de reis een kleine 900 euro. Dat is natuurlijk een smak geld. Ook daar twijfel ik over. Is dat wel fair tegenover mijn ouders. Zij zouden niet anders willen dan dat ik die kans zou hebben, maar toch... Ik ben ook bang dat ik heel teleurgesteld zou zijn moest ik niet geloot worden natuurlijk. Ik ben al in Amerika geweest (Californie) dus ik weet ongeveer al een beetje hoe het er aan toe gaat.. Wat zouden jullie doen ?

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:15

Ik zou gewoon de gok wagen! Ik doe zelf ook mee aan een uitwisselingsproject terwijl ik niet zo zelfverzekerd enz. als de andere deelnemers ben. Ik ben al 1 keer weggeweest en het was een super ervaring! Het komt echt wel goed tijdens die week, waarschijnlijk zal het alleen de eerste dag een beetje ongemakkelijk zijn maar het wordt echt snel heel gezellig en leuk. :D En komop, wie krijgt nou de kans om met school naar AMERIKA te gaan? Ik ga naar Finland en vind dat al heel wat!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:16

Ik vind 900 wel erg veel geld voor zo'n reisje.. maar mochten jou ouders dit te besteden hebben zou ik de kans nemen.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:18

DOEN!
Het is zo geweldig :D .
Ook al ken je je gastgezin niet, ddat maakt echt niets uit! Ik heb een jaar bij anderen gewoond (omgsh, ga alweer bijna terug :( ), die ik nog nooit van te voren had gezien. Alleen wat facebook contact met paps en oudste zus. Totaal geen problemen, ik heb de beste gastfamilie ever (volgens mij dan ;P ).
En ook ik was niet heel zelfverzekerd, maar je leert er zó veel van.

_Laura_ , wanneer ga je naar Finland???

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:18

Saams, kijk alleen al naar de kosten van een vliegticket, imo valt de prijs dan wel mee.

TS, ik zou het gewoon doen! Ik ben in april naar Italië geweest (ze was in november bij mij geweest) en ja, het is heel anders, maar ik vond het fantastisch! :D

LoveBodin

Re: Uitwisseling New York

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:19

Inderdaad, vliegtickets zijn behoorlijk duur :).
900euro retour + rest van de reis vind ik niet erg veel.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:19

900 euro voor NY is goedkoop. Zo'n kans ga je waarschijnlijk nooit meer krijgen, dus pak deze met beide handen aan!

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:20

Ik zou als ik jou was, als je ouders bereid zijn om het geld te betalen, zeker de kan nemen! Ik ben zelf al vaak in gastgezinnen geweest, is aan het begin altijd een beetje spannend, maar valt daarna vaak ook erg mee! Als je daar meer over wilt weten, PB maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:27

LZP -> STW

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:28

Als je ouders achter je staan doen!!! Je ziet nu allemaal olifanten op de weg die er nog niet eens zitten. Eerst maar eens kijken of je ingeloot wordt en zo ja gewoon over je heen laten komen en genieten :D

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 20:37

Ik zit nog met een probleem, ben net met m'n moeder aan het praten. Voor mijn oma haar verjaardag hebben we met het gezin een trip geboekt voor 3 dagen in Parijs, dat waren we glad vergeten... Natuurlijk valt dat weekendje net in de periode dat de uitwisseling zou doorgaan. Pfff het hotel is al geboekt, en mijn ouders zijn bereid me toch te laten meegaan. Nu heb ik toch gemengde gevoelens.. Ik begon er al echt zin in te krijgen.. Ahja, meedoen met de loting en als ik niet geloot word zie ik Parijs en anders NY, kvoel me wel een beetje dubbel nu..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 23:03

Saaams schreef:
Ik vind 900 wel erg veel geld voor zo'n reisje.. maar mochten jou ouders dit te besteden hebben zou ik de kans nemen.

€900 incl. alles (vlucht, hotel, musea) is erg goedkoop voor 10 dagen NYC. Een retourvlucht alleen al kost makkelijk €600 en hotels zijn ook niet goedkoop.

Ik zeg: meedoen! Niet geschoten is altijd mis. Anders ga je achteraf sowieso spijt krijgen en je afvragen "wat als?". Het is een unieke kans en inderdaad, aan zo'n goedkope prijs NYC bezoeken ga je nooit meer kunnen doen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 12:12

Ik zou zeggen GAAN! Wel heel jammer dat je t tripje Parijs mist, maar ik denk dat dit heel erg goed is voor je ontwikkeling. Super mooie kans om 10 dagen naar een super leuke stad te gaan! Gastgezinnen zijn juist heel leerzaam vind ik, heb een jaar in de VS gewoond bij gastgezinnen (3 verschillende) en vond dat een erg mooie ervaring!

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 18:07

Mijn ouders zijn me ook aan het "pushen" om het te doen. Ik denk dat ik me toch zal inschrijven :)
Hopelijk word ik geloot..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:48

Joh, je weet nog niet eens of je wordt ingeloot. Eerst gewoon proberen en als je ouders achter je staan alleen maar super! Zo'n ervaring krijg je nooit weer dus daarom zullen ze je vast ook een beetje pushen ;) en als de middelen er zijn alleen maar top. Leuk hoor dat je, je gaat inschrijven!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:09

900 euro voor NY is echt niet duur! Op de studie waar ik na de zomer begin gaan ze in oktober naar Japan met 20 leerlingen, het land waar ik al 6 jaar heen wil en helaas kan ik me dus ook niet meer ervoor inschrijven maar damn, als ik de kans zou hebben zou ik er echt met m'n hele gewicht inspringen (met m'n 54 kilo .. :') ) en gaaaaaan. Zulke gave kansen zijn dat en de ervaringen die je eraan over houd .. echt top! Daarbij word alles (rondleiding) enzo al geregeld, nu scheelt het dat NY Engelstalig is natuurlijk :D Maar voor andere landen is het soms erg fijn een tolk erbij te hebben. Maar vooral; GAAN :D

En over Parijs: Parijs is toch wel even een stukje toegangbaarder en goedkoper dan NY. Once in a lifetime chance! :)

felintje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 13:27

Okéé allemaal duimen dat ik geloot word hé !