Computer blijft updates installeren...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5

Computer blijft updates installeren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 15:04

Natuurlijk is er om de zoveel tijd een update die door de computer geïnstalleerd moet worden. Maar de mijne blijft nu aan de gang gaan.
Voor een paar weken nu is het iedere keer dat als ik mijn laptop afsluit dat ding twee updates gaat installeren. Hierbij laat ik mijn laptop gewoon aan staan, zodat de updates goed geïnstalleerd kunnen worden. Dit lukt ook altijd, waardoor mijn laptop zichzelf dan verder afsluit en uit gaat. Ook heb ik al de updates proberen te installeren door dat zelf aan te geven als mijn laptop gewoon aan staat en niet gaat afsluiten. Toch blijven die twee updates iedere keer weer terug komen. Ik weet dat het iedere keer dezelfde zijn, doordat ik dat in de uitgevoerde lijst van updates heb gezien.

Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk... :=
Maar ik begin het ondertussen behoorlijk zat te worden! Ik heb verder via Google gezocht naar een oplossing, maar ik kom er niet helemaal uit op die computer fora.
Dus weet iemand de truc om er vanaf te komen?!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:12

Ik lees mee, heb namelijk exact hetzelfde probleem met mijn laptop! Word er gek van, maar nog niet zo erg dat ik zin heb om Windows en alle software opnieuw te gaan installeren :+

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:29

Dit probleem heb ik ook gehad.

Het volgende hebben wij gedaan:

Dit probleem heeft meestal te maken met een beschadigde of inconsistente installatie van .NET Framework. In .NET Framework versie 4 is een optie ingebouwd om de installatie te herstellen zonder dat deze volledig moet worden verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. In veel gevallen zal dit genoeg zijn om alle problemen op te lossen:
Ga naar de softwarelijst (in Windows XP of in Windows Vista en Windows 7).
Zoek in de lijst naar Microsoft .NET Framework 4 Client Profile.
Klik erop (Windows XP) of rechtsklik erop (Windows Vista en Windows 7) en kies Verwijderen/Wijzigen.
Kies Oorspronkelijke staat van .NET Framework 4 Client Profile herstellen en doorloop de wizard.
Herstart daarna de pc en kijk of het updateprobleem zich nog steeds voordoet.

Helaas heeft bovenstaande niet geholpen, en toen hebben we het volgende gedaan:
Mocht dit het probleem niet oplossen, dan dient men alle huidige installaties van .NET te verwijderen en opnieuw installeren. Het verwijderen gaat het beste via de.NET cleanup tool van Aaron Stebner. Verwijder daarmee alle versies van .NET en herstart de computer. Let op: op .NET gebaseerde programma's zullen nu niet meer werken en kunnen allerlei foutmeldingen geven. Dit is normaal, maar zal worden opgelost door .NET simpelweg opnieuw te installeren via Windows Update.
Zie voor een verdere uitleg ook KB976982

Let wel, het ging bij mij om de update .NET Framework 4.0

Daarna was het probleem volledig opgelost, succes !
Laatst bijgewerkt door sunshine op 11-06-13 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Re: Computer blijft updates installeren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 15:30

Ik heb dit probleem ook gehad. Kreeg toen van een Bokker deze tip:

Choiix schreef:
Dit is allemaal software. Computer terugzetten naar de fabrieksinstellingen (wel eerst even backup maken)

Handleiding: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu ... 67418#N478

Die zou je kunnen proberen. Ik heb het niet geprobeerd, omdat ik in de tussentijd al Windows van mijn laptop had afgehaald en opnieuw had geïnstalleerd.