interesses 10 jarigen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miekemuis_

interesses 10 jarigen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 23:27

Hey Bokkers!

Voor mijn eindexamens van de richting 'lager onderwijs' ben ik nog op zoek naar wat info.
Het gaat om kinderen van het 3de leerjaar basisschool, +- 10 jarigen.
(Hobby's, sport, tv-programma's, muziekgroepen, rages,..) kortom, alles waar ze mee bezig zijn buiten de school.

Wie o wie kan mij helpen? Hoe meer hoe beter!

Alvast bedankt!

xStephanie

Re: interesses 10 jarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:28

Mijn zusje is 10 en gaat na de zomer naar groep 7, ik weet niet wat je daar mee kan? Ze is overigens autistisch :)

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 23:29

Ja tuurlijk alles van rond die leeftijd is goed. Ik ben opzoek naar wat hun bezig houdt na de schooluren. Bedankt vast!

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:34

Na school komt ze meestal naar buiten en het eerste wat ze vraagt is MAMAAAA mag die meisje bij mij spelen? :P Als ze thuis komt gaat ze meestal eerst wat drinken en daarna even op de trampoline. Ze speelt ook graag met de kat en loopt best even een rondje met de hond. Met dit lekkere weer gaan we vaak even naar het strandje hier verderop en dan speelt ze volop met de strandbal of gaat ze even zwemmen. Verder zit ze ook graag even op de computer op simhotel te spelen, een soort habbo. Ook zit ze graag even op facebook om met haar vriendinnetjes te praten!
Na het eten spelen we soms een spelletje kwartet of uno :D Voordat ze gaat slapen mag ze nog een kwartiertje lezen en dat was het wel zo'n beetje :P

Ook is ze wel is in voor een potje voetbal of badminton als het lekker weer is :j

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 23:35

Héél erg bedankt. Dat is nou nét wat ik moet weten!

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:35

Graag gedaan! :D

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:36

Zoon is 11, zit in groep 6 (rekenen wel op 7). Zit op montessori onderwijs. Zijn interesses? Reddingsbrigade:hij zwemt maandag en donderdag in zwembad en traint op zondag op/rond een meer: hardlopen, zwemmen, roeien. En verder alles wat bij redden komt kijken: ehbo, portofoons etc.
Zit verder op toneel, tekenen en rijdt stapritjes op mijn paard. Gaat mijn paard deze zomer ook voor de wagen zetten.

Verder speelt hij graag op de iPad, zit nu op een korte cursus website maken en is supergek op Lego.

Kijk gerust in mijn profiel voor meer info.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:39

Oja... Als zoon met zus van 8 thuis komt (zij zit in groep 5 trouwens) heeft hij zelden een speelafspraak. Hij wil liever even op zichzelf zijn en iPadden. Dochter speelt wel vaak met vriendinnetje. Vaak is het even iets eten en drinken en even bijpraten over school,vaak vraagt hij ook naar wat ik heb gedaan. Dan spelen op hun kamer of op de iPad. We eten vaak vroeg ibvm sporten etc.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:48

mijn zusje is 11 en die houdt zich bezig met zangles, tennisles, paardrijden. Verder luisterd ze erg veel muziek. Houdt zich graag bezig met make up al mag ze dat niet dragen van mijn ouders wegens haar leeftijd dus thuis speelt ze er gewoon graag mee. Daarnaast kijkt ze graag naar programma's zoals Icarly, House (dokter serie), H2O (ook een serie), simpsons, futurama, south park (deze programma's vooral door onze 18 jarige broer).
Natuurlijk zingt ze erg veel, haar interesse en als oefening voor zangles. Ze speelt graag de Sims 3 op de laptop en verder tekent ze graag.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 10:36

Bedankt allemaal!
Meer is nog steeds welkom

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:39

Ik geef les aan tienjarigen (groep 6). De jongens voetballen erg veel, qua sport en ook buitenspelen.
De meiden hockeyen veel, zitten op tennis enzovoorts. Ze houden geloof ik van one direction.
Verder zijn ze vaak met voetbalplaatjes in de weer.
Ze hebben allemaal een DS / Ipod / Ipad waarmee ze veel spelen.
Verder zitten ze, gelovig of niet, op de club van de kerk omdat daar alle buurtkinderen komen.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 14:54

Nog mensen die me kunnen helpen?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:58

Mijn broertje is 9,5
Als hij thuiskomt met een vriendje gaat hij meestal met de auto's spelen, sinds kort heeft hij stratego ontdekt. Hij houdt van lezen, Harry Potter bv. Hij vindt voetbal stom en zit op hiphop en (vrijwillig) op pianoles. Hij mag 1 uur per dag achter de pc/ipad/nintendo.
Is dat genoeg? :)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:36

Mijn zoon van 9 speelt na schooltijd erg graag buiten (voetballen, verstoppertje, legertje e.d.) Maar hij speelt ook graag op de PC of de Wii. Ook speelt hij nog graag met autootjes, playmobiel of lego.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 16:50

Mijn dochter van 10 is helemaal in to One Direction, een jongensband...
Op het moment wacht ze op antwoord van een jongetje in de klas waar ze verkering aan heeft gevraagd.
Verder speelt ze regelmatig met leeftijdsgenoten buiten.
Ze tekent heel graag en speelt spelletjes op haar 3DS.
Ze lijkt het liefst Nickelodeon op tv en in het weekend 's avonds een animatiefilm. (vaak samen met ons in 3D)
Op de pc doet ze Roblox en onder toezicht op Hyves.
Ze zit op karate, zingt in een koor en doet samen met ons aan boogschieten.
En ze heeft een kleine poownie waar ze voor zorgt en rijdt op mijn paard.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 18:56

Mijn stiefzusje is 10 en vind eigenlijk alles leuk.
Ze heeft op allerlei sporten gezeten en zit nu op voetbal.
Erg wisselend dus, want ze heeft ook op paardrijden, dansen en nog meer gezeten.
Ze voetbalt graag buiten maar zit ook graag achter de computer, haar 3ds of haar iPod. Praat veel met mensen uit haar klas via de computer en iPod.
Ze heeft met klasgenootjes ergens een hut waar ze ook wel eens heen gaat.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 13:42

Bij mij op werk zijn ze nu helemaal gek van een of ander speelgoedpistool, ben de naam even kwijt.