Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.
Gini schreef:Dat heet service.
Wat zou je liever hebben:
- Heb je de iPod Nano?
- Nee, die hebben we niet meer.
Waarop die niets doet en je gewoon blijft aankijken en jij dan maar ongemakkelijk de winkel uit schuift.
Daphne__ schreef:Heeeel herkenbaar.
Hadden net een nieuw paard en gingen dus wat spulletjes halen. Maar de peesbeschermers die wij wouden, ware er niet meer.... Heeft de verkope in die winkel net zo lang lopen drammen en pushen tot we toch peesbeschermers kochten, in een vreselijke kleur, die uiteindelijk ook niet bleken te passen.
Ze ging echt ver... Mijn zus zei; Maar ik vind roze niet mooi, dus ik wil deze niet. Zegt de verkoper; Ja, ik vind bonte paarden ook niet mooi! En even voor de duidelijkheid... Ons paard is bont en dat wist de verkoper ook

_Micha_ schreef:Daphne__ schreef:Heeeel herkenbaar.
Hadden net een nieuw paard en gingen dus wat spulletjes halen. Maar de peesbeschermers die wij wouden, ware er niet meer.... Heeft de verkope in die winkel net zo lang lopen drammen en pushen tot we toch peesbeschermers kochten, in een vreselijke kleur, die uiteindelijk ook niet bleken te passen.
Ze ging echt ver... Mijn zus zei; Maar ik vind roze niet mooi, dus ik wil deze niet. Zegt de verkoper; Ja, ik vind bonte paarden ook niet mooi! En even voor de duidelijkheid... Ons paard is bont en dat wist de verkoper ook
Want die verkoper had de deur van de winkel op slot gedaan en wou 'm pas weer open doen als jullie peesbeschermers hadden gekocht?
Vjestagirl: Dat is toch precies wat de TS in de OP beschrijft maar is jouw versie net wat netter.
Vjestagirl schreef:Gini schreef:Dat heet service.
Wat zou je liever hebben:
- Heb je de iPod Nano?
- Nee, die hebben we niet meer.
Waarop die niets doet en je gewoon blijft aankijken en jij dan maar ongemakkelijk de winkel uit schuift.
"helaas mevrouw, de Nano is uitverkocht. Als u wilt kan ik u nog wel vertellen over een aantal andere modellen die we hebben, maar die vallen wel in een hogere prijsklasse. Ik kan ook voor u opzoeken wanneer de Nano weer binnen komt, of of deze nog op voorraad is in een van onze andere vestigingen*"
*indien van toepassing

Tjah, sorry... we zoeken een tijdelijke oplossing en het liefst zo goedkoop mogelijk... Nouja... het ging al mis toen ze aankwam met de Xbox met Disney spelletjes ipv die "stand alone" xbox...
Gini schreef:Vjestagirl schreef:"helaas mevrouw, de Nano is uitverkocht. Als u wilt kan ik u nog wel vertellen over een aantal andere modellen die we hebben, maar die vallen wel in een hogere prijsklasse. Ik kan ook voor u opzoeken wanneer de Nano weer binnen komt, of of deze nog op voorraad is in een van onze andere vestigingen*"
*indien van toepassing
Dat is eigenlijk exact hetzelfde alleen op een indirecte manier gesteld. Maar ook hier begin je over andere modellen. Dat hoort gewoon echt bij de service: probeer een klant altijd tevreden en met volle handen naar buiten te laten gaan. Zo lang de verkoper vriendelijk blijft, maakt het toch niet uit of die dat dan op een directe of indirecte manier brengt. Als je echt geen alternatief wilt, zeg je gewoon vriendelijk dank je wel en je wandelt de winkel uit.
Soms kan communiceren heel gemakkelijk zijn.