Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

xSlvna schreef:Zonder geld word je ook niet gelukkig (geldzorgen, schaamte, ken het al te goed), dus ik ga ook voor een opleiding met baanzekerheid, een nette loon en doorstroommogelijkheden (en dus nog meer geld, mijn beginloon is het dubbele van waar we nu op leven met 2 à 3 man, geen idee hoe ik dat als thuiswonende überhaupt zou moeten uitgeven).
Dan zijn er uiteraard bijkomende pluspunten aan de opleiding die mijn keuze bevestigen (techniek, rekenen, mannenbaan en een opleiding op een school met meiden die op één hand zijn te tellen, ben geen vriendinnen/vrouwenfreak, ugh), maar het geld speelt de grootste rol ja.
Wil graag een paard kunnen onderhouden, en dan heb ik het over perfect onderhouden, dure en goede stalling met genoeg lessen, genoeg fisio/massages, bekappingen, tandarts en osteopaat bezoekjes zonder ergens op te hoeven bezuinigen.
Als thuiswondende heb ik, als alles goed gaat, met 21 genoeg geld om een sportpaard met veel potentie te kopen (€10.000 / €15.000) en hiermee te op wedstrijden te verschijnen, op te vallen en misschien in de paardensport in te stromen.
Ja, 4 jaar opleiding en 1/2 jaren werk 'voor niks', maar zoals ik er nu voor sta heb ik geen geld om clinics etc. te volgen, dus geen geld om me goed te kunnen ontwikkelen en dus te kunnen uitblinken.
Nu is het 24/7 prioriteiten stellen, ieder dubbeltje 5 keer omkeren, moet er niet aan denken om zo nog jaren door te leven.
Citaat:Wat is dromen toch mooi.
Zo heb ik ook gedroomd..
Maar ben keihard in de realiteit terecht gekomen. Damm wat was dat een klap..
Geld heb je nodig om te kunnen leven....hoe kl.ten ook...
Van plakken wortels kan je helaas niets betalen....was het maar zo
Imitador schreef:Ik ben het helemaal met je eens. Geld is tijdelijk, vergankelijk, maakt niet gelukkig. Je moet doen waar je voldoening uit haalt, zonder compleet je verstand te verliezen. Spullen, kleding, een carrière, is allemaal niet zo belangrijk als ze je hier in de (voornamelijk) Westerse wereld willen laten geloven. Ik denk eerlijk gezegd dat je je leeftijdgenoten eerder vooruit bent als je daar nu al zo over denkt. Mits je wel voor ogen houdt dat geld heel makkelijk kan zijn en nodig is om te leven. Een (groot) tekort aan geld kan je onnodig veel zorgen geven.
GamblersCup schreef:Ik vind het idee van "al verdien je minimaal, al kun je maar net rond komen, als je maar gelukkig bent" behoorlijk naief, in de maatschappij van tegenwoordig. Ook die van Zweden. Geld is tegenwoordig gewoon nodig om te kunnen overleven. Als je later niet zonder eten op straat wilt komen te staan, zul je ook wat opzij moeten zetten. En daarvoor moet je verdienen.
Denk ook dat je twee verschillende dingen in 1 zin zet, die volkomen verschillend zijn van elkaar: geld verdienen en succesvol zijn. Dat moet je niet als één en hetzelfde neerzetten. En je moet de worcaholics niet vergeten, er zijn echt mensen die blij worden van werken
). Verdiende schepen met geld....wat vervolgens allemaal stond weg te rotten op de bank omdat hij geen tijd had voor andere dingen.
dikke lolKitty1985 schreef:GamblersCup schreef:Ik vind het idee van "al verdien je minimaal, al kun je maar net rond komen, als je maar gelukkig bent" behoorlijk naief, in de maatschappij van tegenwoordig. Ook die van Zweden. Geld is tegenwoordig gewoon nodig om te kunnen overleven. Als je later niet zonder eten op straat wilt komen te staan, zul je ook wat opzij moeten zetten. En daarvoor moet je verdienen.
Denk ook dat je twee verschillende dingen in 1 zin zet, die volkomen verschillend zijn van elkaar: geld verdienen en succesvol zijn. Dat moet je niet als één en hetzelfde neerzetten. En je moet de worcaholics niet vergeten, er zijn echt mensen die blij worden van werken
Mijn ex was er ook zo in....werkte 80 uur in de week op bedrijf en ging thuis ook nog door(zelfs in zijn slaap had hij het erover). Verdiende schepen met geld....wat vervolgens allemaal stond weg te rotten op de bank omdat hij geen tijd had voor andere dingen.
dikke lol
j
Maar hij was blij
Kitty1985 schreef:Ik had trouwens nog helemaal niet op TS gereageerd.
Wat denk ik het heeeeeele grote verschil is tussen jou en jouw klasgenoten is het feit dat jouw ouders een huis in Zweden hebben.
En dat jij je daar op en top gelukkig voelt en je rest van je leven daar wil slijten.
Maar ik durf te wedden dat jij vrijwel de enige bent met ouders die een huis in Zweden hebben.
De meeste 16 jarigen hebben dat ultieme geluk gevoel niet, geen huisje over de grens waar ze hun toekomst plannen kunnen maken.
Je hebt mazzel, heel veel mazzel.
Had ik dat gehad op mijn 16e, dan had ik het ook we geweten en zou ik ook geen verdere opleiding meer doen.
Och zie het zo voor mij wat ik zou doen met een huisje in Zweden (liever Lapland).
Maar ja, de meesten zijn niet gezegend met wat jij hebt.
Tel je zegeningen zou ik zeggen.
Kitty1985 schreef:Het gaat erom dat zij haar ultieme geluk al heeft, zij hoeft dus niet meer keihard te werken om haar geluk te zoeken.

Hou ook in gedachten dat enkel talent vaak niet voldoende is om zoiets op je eentje uit de grond te stampen.. Resistance schreef:Hoi bokkers.
Ik zit nu in 3VWO, en ik ga volgend jaar naar 4HAVO.
Mijn hele klas heeft het altijd over goed je school afronden, om later een goede baan te krijgen, om veel geld mee te verdienen. Natuurlijk is het belangrijk om je school goed af te ronden, maar waarom heeft iedereen het altijd weer over geld? Waarom heeft iedereen het altijd weer over succesvol zijn?
Als ik klaar ben met school, wil ik direct naar Zweden gaan. Wij hebben daar een huis, en mijn vader heeft daar dit jaar een Bed&Breakfast geopend. Dit loopt geweldig, precies zoals we hadden gehoopt. Het is leuk, landelijk en gewoon gezellig. Geen doorsnede hotelletje met een bedje en een kastje, het is gewoon geweldig.
Ik wil daar gewoon gaan wonen, ik voel me zo ongelofelijk veel beter als ik daar ben, en ik voel me bovenal gelukkig. Ik ga alles op alles zetten om daar mijn droom waar te maken: Ik wil iets met paarden beginnen. Ik weet nog niet wat, maar dat komt wel. Misschien verdien ik er later net genoeg mee om van te leven en de paarden te verzorgen, maar wat maakt dat uit? Ik ben dan gelukkig, en heb geen geld meer nodig om mijn dromen waar te maken, omdat ik dat dan al heb gedaan.
Ik vind het jammer dat mijn klasgenoten (en vele anderen van mijn leeftijd) geld zo belangrijk vinden. Voor mij is het enige wat telt, dat ik later gelukkig ben. Met of zonder geld.