Fototoestel, help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Fototoestel, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 00:08

Hoi!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen bij het kiezen van een fototoestel.
Ben al enkele winkels langs geweest, maar nog geen keuze kunnen maken.
Ik ga 6 weken maar Zambia, waar ik vrijwilligerswerk ga doen, maar uiteraard ook excursies ga maken. Voornamelijk voor deze zomer, maar natuurlijk ook voor daarna zoek ik een goed fototoestel. Helaas heb ik er weinig verstand van. Enkele vragen.
- wat is nou beter/handiger een kleine compactcamera of één met zo'n grotere handmatige lens. Zit er in het maken/weergeven van foto's een groot verschil (klein is qua gebruiksgemak misschien handiger)
- hoe handig/belangrijk is WiFi.
- welke en wat zouden jullie adviseren?
- wil wel met omhoog komende flits.
- budget, ongeveer 300 euro.

Spiegelreflex werkt waarschijnlijk slecht door stoffige omgeving daar en is voor mij denk ik te moeilijk

Bedankt alvast! Groetjes Marije

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 00:11

Gezien het zonnige weer (lijkt mij), kom je met een kleine digitaal van canon of Nikon wel ver. Kijk op marktplaats, een €100 en je bent klaar, hebt leuke foto's voor op facebook. :)
Wat heb je aan die wifi en dergelijke.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 00:16

Een spiegelreflex zul je voor 300 euro (nieuw) niet vinden, maar een goed digitale moet je daar zeker voor kunnen kopen! Mijn digitale was maar 100 en maakt ook prima foto's :) Mijn andere digitale heeft ook een flits die omhoog komt, maar is wel van mindere kwaliteit helaas (Olympus). WiFi hangt ervan af of je foto's op facebook en dergelijke wil kunnen zetten. Als dit niet nodig is heb je er vrij weinig aan denk ik. Weet verder ook niks over hoe ver Zambia ontwikkelt is maar zou me kunnen voorstellen dat je daar niks aan wifi hebt, maar na je reis misschien wel (en in Zambia misschien ook wel, geen idee :+ ) Heb even op bol.com gekeken. Vind het nogal onoverzichtelijk zoeken tegenwoordig, maar deze staat op de derde plek bij de best verkochte camera's, en heeft een omhoogkomende lens, en valt ruim binnen je budget: http://www.bol.com/nl/p/fujifilm-finepi ... 012095135/

Je kunt ook nog even kijken bij de best verkochte camera's: http://www.bol.com/nl/l/elektronica/-/N ... erkocht_41

Heb met geen van alle ervaring, maar hoop in ieder geval je vraag over wifi beantwoordt te hebben :+

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 00:18

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 13:56

Bedankt voor de tips tot nu toe.
Aangezien ik het toestel ook na Afrika wil gebruiken leek wifi me wel handig. En in mijn lodge is waarschijnlijk ook wifi aanwezig. Maar misschien is het wel onzin hoor

die topics zag ik inderdaad. Helaas behoorlijk verouderd en niet zo actief meer.

Anoniem

Re: Fototoestel, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 18:57