Ervaringen gevraagd, studie in buitenland, paard NL

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Mel

Ervaringen gevraagd, studie in buitenland, paard NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-13 17:22

Hallo bokkers,

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik kon niet echt een andere plek vinden.

Ik ben opzoek naar ervaringen van mensen die een periode in het buitenland hebben gestudeerd, en hun paard in Nederland hebben gelaten.

Er is namelijk een kans dat ik volgend jaar voor 6 a 7 maanden naar het buitenland ga voor studie/werk. Echter is het zo dat ik mijn paard niet kan verkopen, en ik helaas ook niemand heb die de verzorging volledig over zou kunnen nemen.

Het liefst zou ik hem 24/7 op het land hebben. Maar dan wel met controle, en dat de hoefsmid wordt geregeld. En natuurlijk ook dat onregelmatigheden snel worden gesignaleerd.

Omdat ik vast niet de eerst ben die dit meemaakt, vroeg ik mij af hoe jullie dit hebben geregeld.

Groetjes, Melanie
Laatst bijgewerkt door _Mel op 09-06-13 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ervaringen gevraagd, studie in buitenland, paard NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:26

Als ik in het buitenland ben zorgen mijn ouders voor mijn paard..

Als je die optie niet hebt dan word het denk ik gewoon een volpension stal?

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:30

Probeer iemand te vinden die je 100% kunt vertrouwen en nog regelmatig contact kan hebben (via e-mail en dergelijke) die voor jouw paardje zorgt.
Ikzelf studeer in het buitenland (België :P) dus ik ben alleen in de weekenden bij mijn paarden. Toevallig zit ik nu voor 6 weken achter elkaar in België ivm examens. Ik heb goede afspraken gemaakt met degene die mijn paardje(s) ook door de weeks doet. Ik heb volledig vertrouwen in haar, ze geeft me af en toe updates en stuurt soms wel eens foto's. Ze longeert mijn paard nu om de dag.
Ik heb met haar afgesproken dat wat er ook gebeurt, ik alles wil weten. Ook 'moet' ze van mij gelijk de dierenarts bellen als ze het niet vertrouwd (onder het mom van liever 10x te veel dan 1x te weinig).
Daarnaast heb ik wat geld in mijn kastje gedaan, just in case.. Dat kan ze pakken als er iets vervangen/betaald moet worden :)

Mijn tip: goede afspraken maken, zorgen dat hij/zij weet hoe jij het wilt hebben en waar hij/zij op moet letten bij je paard. Je zou hem ook in de opfok kunnen doen. Maar nogmaals, goede afspraken maken is het belangrijkste! Weet wat hij/zij moet doen en wat jij nog kunt doen.. Dan ga je voor jezelf ook fijner weg :)
(voor meer vragen; mijn pb-box staat open)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:39

Als jouw paard een goede opvoeder is zou je een opfok kunnen bellen of zij een ouder paard zouden willen plaatsen voor die periode. Is vermoedelijk ook nog iets goedkoper dan bij een reguliere stal.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 17:47

TAO --> STW

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:04

Haay mel, misschien kunnen we wel wat regelen, stuur maar een berichtje als je wilt!

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:07

Er zijn denk ik veel plekken waar je je paard kan stallen de periode dat je weg kan. Veel pensionstallen of kleinere stallen hebben vaak wel plek voor zo'n paard denk ik. Veel plezier met je stage als je gaat in ieder geval!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:59

Ik ben ook een half schooljaar (5 maanden) niet echt bij mijn paard geweest, vanwege studie ergens anders (niet in buitenland, maar wel 200 km verderop). Maar mijn paard staat altijd al bij mijn ouders, dus die wordt sowieso wel verzorgd. Normaal gesproken woon ik daar maar 5 min vandaan en rijd/longeer ik hem dagelijks. In die 5 maanden dat ik weg was, heeft mijn paard gewoon vakantie gehad. Hij was wel moddervet geworden, maar dat is er inmiddels weer bijna afgetraind. Ik vind het altijd zo jammer dat mensen hun paard gaan verkopen omdat ze een half jaartje buitenlandstudie o.i.d. doen. Een tijdje rust kan een paard ook heel veel goeds doen! Vroeger dacht ik ook dat op vakantie gaan bijna onmogelijk was, ojee want dan staat mijn paard 2 week stil, dan is hij helemaal uit conditie en dan houd ik het niveau niet vast. Maar nu ben ik er wel achter gekomen dat dat een overdreven gedachte is en dat je een paard die een tijdje rust heeft gehad, zo weer oppakt. Ze verleren het echt niet en de conditie is snel weer op peil.

Maar het is niet helemaal een vergelijkbare situatie met jou. Hoe regel je het normaal gesproken, waar heb je je paard staan? Ben jij de enige die met jou paard 'in aanraking' komt?