Stekker van Macbook Pro past niet in reisstekker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Stekker van Macbook Pro past niet in reisstekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 01:55

Op dit moment zit ik in Curacao, waar ze andere stopcontacten/stekkers/voltages hebben.
Daarvoor heb ik een reisstekker gekocht, en daar passen alle opladers in, behalve mijn laptop oplader. 2 huisgenootjes hadden hetzelfde probleem, die hadden alleen wel een andere laptop.
Ik had nu echt het geluk dat er in de woningen waarin ik hier zit/zat, een paar nederlandse stopcontacten waren geplaatst. Als dit niet het geval was, had ik geen laptop kunnen gebruiken hier (ben hier 3 maanden O:) ). Voor zover is het dus geen probleem geweest, maar nu wil ik toch wel weten of er een oplossing voor is.
Zouden andere stekkers wel passen, hebben meerdere macbook gebruikers dat probleem (gehad) en tips daarvoor?
Want over 2 weken ga ik hier weg, dan gaan we nog 3 weken op vakantie. De kans dat er dan geen Nederlandse stopcontacten meer zijn, is redelijk groot.
Ik hoop dus dat er andere stekkers te koop zijn die wel passen. (Waar anderen ervaring mee hebben)
Ik heb trouwens deze reisstekker:
Afbeelding
De voltage is 110-130 volt hier en de stekkers bestaan uit 2 platte pinnetjes naast elkaar.
Afbeelding

xStephanie

Re: Stekker van Macbook Pro past niet in reisstekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 01:59

Wat zal ik zeggen, Apple he :+ Ik heb een iPhone en als mn lader kapot is kan k echt geen dummie halen.. Die bestaat gewoon niet omdat apple alles apart en anders moet hebben zodat je t wel bij hun MOET kopen :') Ik zou niet weten hoe je dit op kan lossen, maar hoop dat er een oplossing voor je komt. Zo lang zonder zitten is ook niks :(

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 02:07

Anders stuur je Apple even een berichtje? Zij kunnen je vast meer vertellen!

En dat over de iPhone oplader is niet waar.. Ik heb voor €15 bij de mediamarkt een nieuwe oplader gekocht van een 'eigen merk oid'

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 02:09

iPhone 5 lader ben ik nog nergens tegen gekomen.. Overigens heb ik nog garantie en ben ik nu aan mn 3e lader bezig vanwege productiefouten :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 02:40

ik weet niet of het alleen aan apple ligt. Aangezien een huisgenootje ook dat probleem had met haar laptop (geen apple).
weet eigenlijk niet of het bij haar nu opgelost is, ben verhuisd naar ander huis.
maar ik kan wel proberen apple mailtje te sturen voor de zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 02:44

Mijn laptop stekker paste daar ook niet in, het is een vervelende reis stekker.

Kijk even op de site van de Bijenkorf, daar hebben ze een goede die ik nu ook heb. Ben zelf te lui om op te zoeken. Daar past mijn oplader wel in, hij is wel wat duurder. Geloof rond de €30

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 02:46

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 06:39

Ik heb ooit losse opzetstukken gekocht die je op de pinnen klikt en dan heb je aan de andere kant dus de stekker van t plaatselijke gebruik. Mede omdat niet alle stekkers in de reisstekker paste. Deze variant past altijd.
Weet niet meer precies waar ik t heb gekocht, maar kan wel eens aan mn man vragen of hij t toevallig nog weet

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 06:47

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 09:06

xStephanie schreef:
Wat zal ik zeggen, Apple he :+ Ik heb een iPhone en als mn lader kapot is kan k echt geen dummie halen.. Die bestaat gewoon niet omdat apple alles apart en anders moet hebben zodat je t wel bij hun MOET kopen :') Ik zou niet weten hoe je dit op kan lossen, maar hoop dat er een oplossing voor je komt. Zo lang zonder zitten is ook niks :(

Moet je even beter zoeken. Op internet stikt het daarvan.

TS: kun je ter plaatse even kijken naar een reisstekker. Die verkopen ze daar ook wel!! Kun je meteen even je stekker van je laptop meenemen om in de winkel te checken of hij past.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 09:09

Hmm mijn macbook oplader paste wel gewoon in de transformer toen ik afgelopen april naar NY ben geweest. Had een transformer bij de anwb gehaald, hieraan een stopcontact doos gedaan en daar mijn oplader op aan gesloten :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:55

Misschien heeft het te maken met het wel of niet geaard zijn van het stopcontact.
Ik heb ooit deze onderstaande wereldstekker bij de ANWB gekocht (18 euro dacht ik) en hier passen voor zover ik weet alle stekkers in.
Afbeelding

De stekker die je nu hebt, heeft twee harde kunststof streepjes aan de zijkant:
Afbeelding
Bij de bovenstaande stekker zijn deze streepjes van metaal en kun je ze induwen. Op deze manier past de stekker wel :)

Hoe het zit met een transformator heb ik geen ervaring mee. Op Sint Maarten was de stroom ook 110V maar volgens de instructies bij al mijn apparaten konden deze een voltage aan van 110-240 (fohn, laptop, oplader telefoon, elektrische tandenborstel etc.) dus ik had geen transformator nodig :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 11:33

Ik had hetzelfde probleem maar het is simpel op te lossen: de reden dat de stekker er niet in past is vanwege die 2 plastic uitsteeksels in de reisstekker. Die kun je er gewoon uitknippen of snijden met een scherp mes of schaar. 5 minuten werk en dan passen ineens alle stekkers erin :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 12:50

Oh serieus? :o dat heeft dus geen invloed op de stekkers/werking ervan als ik die eruit snijd? :')
Zijn indd die streepjes die in de weg zitten :P

Ik had deze reisstekker trouwens ook bij ANWB gekocht, haha

Thnx voor de reacties! En anders ga ik maar met mijn laptop oplader op pad, op zoek naar een passende reisstekker :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 12:58

Klopt ja ik heb hem ook bij de ANWB gekocht, ik gebruik hem nu denk ik al minstens 4 jaar met die stukken eruit geknipt (waarvan ruim 3 jaar met een macbook, daarvoor met een andere laptop die hetzelfde probleem gaf) en hij werkt perfect :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-13 13:05

Mooi! Dan ga ik vanavond ff met een mesje aan de slag xD

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 12:25

Je moet een Amerikaanse duckhead hebben voor je MagSafe lader. Misschien dat je met die termen een heel eind komt :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 02:16

Ik heb geprobeerd om die dingetjes weg te snijden met scherp mesje, maar ik kom er amper doorheen :o is zo ontzettend sterk plastic! En de schaar redt het al helemaal niet.
Maar als dat niet lukt dan ga ik wel kijken of ik in 1 van de winkels wat kan krijgen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:50

Balen! Geen stoere vriend/huisgenoot die even z'n best wil doen? Ik geloof dat we hem er hier in laagjes hebben afgeschraapt maar het is al zo lang geleden dat ik het niet meer zeker weet.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 12:17

ik zit hier in een huis bij mensen maar die hebben het best druk en gaan morgen op vakantie, dan ben ik hier alleen xD maar misschien neem ik dat ding mee naar stage, kijken of daar iemand het kan doen haha
maar anders laat ik gewoon mijn ouders wel een verloopstekker meenemen.