Stomme DUO..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Stomme DUO..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 21:02

Ik moet echt mijn frustratie heel even kwijt, want wat nu?

Ik heb vorige week via mijn duo mijn nieuwe school enzo doorgegeven en een wijziging dat ik vanaf 1 September Stufi volledige beurs + lening wil ontvangen.. Probleem 1; duo heeft klikklak een andere school ingevoerd als mijn school, terwijl ik duidelijk had aangegeven om welke school het gaat. Goed, fijn, wijziging gemaakt net en hopen dat het de volgende keer wel in orde is, anders krijgen ze daar ook nog een leuk telefoontje van. Ik weet 100% zeker dat ik het juiste heb ingevuld.

Daarna zag ik dus dat ik post heb, en daar stond het volgende in;

Je hebt vanaf september 2013 geen recht op studiefinanciering, omdat je niet (meer) (voltijd) studeert.

Ik ben nu dus lichtelijk in paniek omdat ik niet weet waarom dit is.. ondanks dat ze mijn school verkeerd hebben gelijst :') ga ik dus wel een voltijdse MBO opleiding volgen de komende 3 jaar.. Is dit een foutje wat zo recht gezet kan worden? Ik ga maandag in elk geval bellen maar hoopte eigenlijk dat iemand me hier wegwijs kon helpen.. :\

HindaFree

Re: Stomme DUO..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:04

heb ook al paard keer dit soort problemen gehad met de site. even bellen (wel alles bij de hand houden) en als t goed is moet het dan goed gaan

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:04

Gewoon even heen bellen. Dan kunnen ze je het beste helpen ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:10

Waarschijnlijk sta je volgens hun nu ingeschreven bij een school waarbij je deeltijd doet, als ze je wijziging nu juist doorvoeren staat daar bij dat het voltijd is, dan zal je dus wel weer bericht krijgen.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 21:16

Air schreef:
Waarschijnlijk sta je volgens hun nu ingeschreven bij een school waarbij je deeltijd doet, als ze je wijziging nu juist doorvoeren staat daar bij dat het voltijd is, dan zal je dus wel weer bericht krijgen.

Probleem is dat mijn school niet in hun lijst met scholen staat. Ik weet niet of dat ook een deel van het probleem met de stufi kan zijn?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:21

Ik kreeg dat bericht ook terwijl ik het gewoon bleef krijgen.
Ik zou gewoon even bellen, voor mij wilde ze ook best even nakijken.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:26

Je weet wel zeker dat je recht op stufi bij die school? Het is een "gewone" opleiding?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 21:36

Air schreef:
Je weet wel zeker dat je recht op stufi bij die school? Het is een "gewone" opleiding?

Ja! Het is een MHBO opleiding (kwam ik achteraf pas achter, maar dat doet er niet echt toe denk ik)

Dit staat op de site (MBO Utrecht)

Studiefinanciering
Word je 18 jaar en ga jij fulltime op het mbo leren? Dan kun je studiefinanciering aanvragen!

Prestatiebeurs

Wij krijgen veel vragen over de prestatiebeurs. Wanneer krijg je die nu wél of niet? Als jij een opleiding op niveau 1 of 2 doet, dan is de studiefinanciering een gift. Na je opleiding betaal je alleen een lening terug.

Bij een opleiding op niveau 3 of 4 zijn de regels anders. Jij krijgt studiefinanciering in de vorm van een prestatiebeurs. Dit is een lening tót je je diploma hebt gehaald. Daarna wordt de prestatiebeurs omgezet in een gift. Als je je diploma niet haalt, moet je alles (behalve de eerste twaalf maanden aanvullende beurs) terug betalen. De studenten-OV-Chipkaart valt onder de prestatiebeurs. Deze kosten moet je ook terug betalen als je je opleiding niet haalt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 08:41

Even naar de school bellen.
Ik had dit elk jaar, had de school te laat doorgegeven aan duo wie er studeerde bij die school...

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:38

Ik had ook problemen dit jaar, moest eind 2012 een formuliertje invullen met bevestiging van mijn school omdat ik in het buitenland studeer, dit netjes opgestuurd, toen vanaf januari tot april geen stufi gehad met de mededeling dat ik alles van 2012 nog terug moest betalen omdat ik niet echt studeerde. Gebeld, nogmaals formuliertje ingevuld, duurde nog 3 maanden voor het rechtgezet was 8)7 Ondertussen was ik door al mijn spaargeld heen, maar net op tijd toch bericht dat alles weer klopt en ik kreeg in een keer het gehele bedrag van de afgelopen maanden. Als je gewoon recht hebt op stufi hoef je je dus geen zorgen te maken, zodra ze de juiste gegevens weer hebben wordt alles gecorrigeerd. Het is wel een flinke zooi daar dus het kan goed zijn er nog een keer of 3 achteraan te bellen :=