Vakantiewerk op marktplaats aanbieden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Vakantiewerk op marktplaats aanbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 16:14

Hallo allemaal,

ik ben 18 jaar, heb weekendwerk in de horeca ( België ) en verdien dus wel wat.
Maar ja auto moet onderhouden, benzine moet betaald, en wat extra's zijn altijd leuk.
Vakantie naar het buitenland, shoppen,... dus ik ben op zoek naar vakantiewerk.

Dus ik dacht plaats een zoekertje op kapaza of marktplaats en zie wat er uit komt.
Maar is dit eigenlijk wel verstandig met de wereld van tegenwoordig? :')

Wat vinden jullie?

Kwanyin

Re: Vakantiewerk op marktplaats aanbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:21

Maar markplaats is toch voornamelijk Nederland?

Ik weet het zo niet. Je kan altijd proberen maar je weet nooit wat voor louche mensen of bedrijven er kunnen reageren. Gewoon via een interimkantoor ben je al heel wat veiliger. Als je als jobstudent in de zomermaanden wil werken ben je wel redelijk laat, de meesten beginnen in de paasvakantie al met hun zoektocht dus veel betere jobs zullen al zijn ingenomen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 16:27

Langs het interim kantoor gaat niet omdat ik al officieel ingeschreven ben als weekendjob in een restaurant.
Aangezien je maar 50 dagen mag werken per jaar officieel ingeschreven hier kan ik geen extra officieel werk meer bijnemen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:29

Misschien niet zo handig om op het internet te schrijven dat op zoek bent naar "onofficieel" werk ;) .

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:32

Ik denk dat het zeker het proberen waard is. Toen ik werk zocht heb ik ook op Marktplaats gekeken en ik kwam daar heuse vacatures tegen van bedrijven waar zeker niets mis mee is. Dan denk ik dat mensen er misschien wel kijken als ze iemand zoeken, en anders gaat het misschien wel via via rollen. Baat het niet, dan schaadt het niet :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:34

_mexx_lady_ schreef:
Langs het interim kantoor gaat niet omdat ik al officieel ingeschreven ben als weekendjob in een restaurant.
Aangezien je maar 50 dagen mag werken per jaar officieel ingeschreven hier kan ik geen extra officieel werk meer bijnemen.

Dit snap ik niet. Je mag maar 50 dagen per jaar werken van het uitzendbureau? En inschrijven bij andere uitzendbureaus?

Hier werkt het nog altijd het beste om gewoon langs allerlei bedrijven te gaan. Vooral supermarkten/winkels/kassen/horeca met terassen ed kunnen vaak wel wat vakantiewerkers gebruiken :j . Maar je bent inderdaad wel wat laat met zoeken. Maar wie niet waagt, wie niet wint.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 16:41

Ik heb al officieel werk als jobstudent. In Belgie geldt er een algemene regel voor studentenjobs dat je maar 50 dagen per jaar mag werken. Ander uitzendbureau maakt niet uit, deze regel is bij alle bureau's hetzelfde.
Ik kan wel een 2de officiele baan erbij nemen, maar dan weet de fiscus dat ik té veel verdien om nog ten laste te zijn bij mijn ouders, en ik dus een pak belasting moet gaan betalen.

Heb even gezocht en een paar advertenties gezien hier in mijn dorp die ik zo even ga mailen eens kijken wat daaruit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 17:41

LZP -> STW