Google Chrome en reclame..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Google Chrome en reclame..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:44

Hoi!

Ik start net mijn laptop op en ik zie overal reclame, wanneer ik was wil selecteren komt er reclame en aan de zijkanten bij Youtube, op plaatsen waar het normaal niet is, er is niet heel veel reclame maar toch is het irritant, AVG is nu bezig mijn laptop te scannen want stel dat ik een virus heb.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

Believe

LovingTweety

Re: Google Chrome en reclame..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:46

Ik heb het ook regelmatig, verschillende virusscans overheen gegaan maar niets te vinden.

Vaak ook dat woorden onderstreept staan en als je daarop staat met je muis er een reclamebalk komt.
Ook bij google chrome overigens.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:47

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:47

Even goed kijken wat er in de lijst met extensions van Chrome staat. Waarschijnlijk is er iets meegekomen met andere software die je recent hebt geinstalleerd.

@Simoonzel; Adblock gaat het probleem niet oplossen (en veroorzaakt problemen voor eigenaren van websites -O-).

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:48

even Adblock plus downloaden, dan heb je daar geen reclame meer op, maar ook bij youtube geen reclame meer bij de filmpjes, wonderprogramma!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:52

BartVB schreef:
(en veroorzaakt problemen voor eigenaren van websites -O-).

Ja dat begrijp ik. Helaas zetten genoeg sites hele irritante automatisch afspelende reclames met geluid in. En youtube is gewoon onhandelbaar. :\

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:58

True, overigens zou je die op Bokt.nl niet tegen moeten komen. Maar feit blijft dat je gratis gebruik kan maken van die websites, daar staat natuurlijk wel wat tegenover (namelijk advertenties).

Ook eens wat Youtube betreft, zou willen dat ze daar een banner-vrij abonnement in zouden voeren. Of ja, de banners vind ik niet eens zo erg, vooral de reclame videos zijn irritant. 20 seconde reclame voor een filmpje van 30 seconde...

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:05

@BartVB zie mijn post, ik heb ze niet meer!

moet ik er wel bijvertellen dat ik op Linux draai, en geen Windows zoals waarschijnlijk de meeste bokkers, misschien zit er dan nog verschil in

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:18

BartVB schreef:
True, overigens zou je die op Bokt.nl niet tegen moeten komen. Maar feit blijft dat je gratis gebruik kan maken van die websites, daar staat natuurlijk wel wat tegenover (namelijk advertenties).

Ook eens wat Youtube betreft, zou willen dat ze daar een banner-vrij abonnement in zouden voeren. Of ja, de banners vind ik niet eens zo erg, vooral de reclame videos zijn irritant. 20 seconde reclame voor een filmpje van 30 seconde...

Ja precies. Vaak duurt zo'n reclame langer dan het filmpje. Maar ik zal eens onderzoeken of ik een aantal uitzonderingen in kan stellen om de sites die ik het gun wél advertenties te laten tonen ;)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:30

@Simoonzel; Graag :)

@Karen; Believe geeft aan dat er reclame verschijnt op plaatsen waar deze normaal niet staat. Over het algemeen wordt dit veroorzaakt door malware en dat wordt (voor zover ik weet) niet geblokkeerd door adblock.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:19

Alles dat onder het bokt.nl domein valt is nu een uitzondering op mijn adblock *\o/*

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:21

Simoonzel, hoe heb je dat voor elkaar gekregen :D ?

Adblock heeft inderdaad mijn leven verbetert :+: haha. Youtube is reclame vrij, online series kijken geeft geen 20.000 nieuwe tabbladen van 18+ sites; Geweldig!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 19:50

Ligt er wel aan welke adblock je gebruikt! In ieder geval, ik kon gewoon op het icoontje in mijn browser klikken en had toen de optie "blokkeer niets op pagina's op dit domein". :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 10:24

Ik heb de Adblock geinstalleert van Simoonzel, en het is weg! Heel erg bedankt!