Nou ja zeg.....wat een idioot gedoe(collectanten)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Nou ja zeg.....wat een idioot gedoe(collectanten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 20:20

Wat ik nou toch had..

Hier in het dorp zijn alle collectanten altijd netjes en vriendelijk.

Nou zat ik op de bank en zag in mijn ooghoek een hond door de straat rennen. Lekker met zijn veel te dikke modderlijf bij iedereen door de tuin heen.

En ja hoor, komt ook mijn tuin in, en gaat vol overgave mijn mooie fruitboompjes onder zeiken.

Aangezien ik de hond niet kende ben ik direct naar buiten gegaan met een lijn.
We hebben nog wel eens weglopers hier in de straat lopen(in het dorp lopen vrijwel alle honden aan de lijn), en zag al weer voor mij hoe ik de avond ging door brengen om hond en baas te herenigen.

Buiten aangekomen staat hij bij het hek naar de achtertuin, met aan de andere kant mijn eigen honden die er NIET van houden als er vreemde honden bij het hek staan.

Zie ik 2 vrouwen lopen. Moeder en dochter(was niet te missen). Dochter met ongekamd haar in een verwassen trainingspak op teenslippers(geen kijk gelijk).
Dus roep naar hun met de vraag of die hond van hun is. Ja roepen ze.
Dus ik : Wil je dan als de sodemieter die hond bij je roepen. Hij pist mijn hele tuin onder en daar ben ik niet van gediend(mogen mijn honden ook niet, achtertuin is van hun)en hij staat nu bij mijn honden waar zij weer niet van gediend zijn.

Komt die dochter er aangehobbeld met moeder erachter aan.
In plaats van de hond aanlijnen en meenemen vraagt ze: nou we er toch zijn, wil je zeker ook wel even geld geven voor ...
Nou nee, en haal die hond weg want hij staat mijn buxussen onder te pissen(stonden erbij en keken erna).

Hoe bedenk je het om je hond mee te nemen als je met de collectebus gaat lopen? En dan ook nog los en een hond die net in een blubbersloot heeft gelegen.

Vind dit absoluut geen reclame voor de stichting.

Nou zit ik heel erg te twijfelen of ik dit ga melden.
Toevallig weet ik wie de coördinatie doet hier in het dorp, mijn vader heeft jaren voor dezelfde stichting gelopen.

Wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 05-06-13 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Re: Nou ja zeg.....wat een idioot gedoe(collectanten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:23

Lastig, aan de ene kant vind ik dat ze toch het visitekaartje van de stichting zijn en zich ook zeker zo moeten presenteren, kleding maakt me dan niet eens zoveel uit maar wel dat je last hebt van die hond.

Aan de andere kant vind ik het toch altijd weer fijn dat mensen wíllen lopen, het is vrijwilligerswerk.

Voelden ze zich niet beschaamd toch je verzocht die hond weg te halen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:24

Ik denk dat ze blij zijn dat ze iemand kunnen vinden die wil lopen met een bus, ze kijken dan niet naar rang of stand.

Celiien

Re: Nou ja zeg.....wat een idioot gedoe(collectanten)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:26

god had ook niet bij mi moeten wezen zeg.. heb sowieso een bloedhekel aan collectanten (en over het algemeen zien ze nooit de sticker naast de deur dat ze moeten opdonderen), maar dit helemaal.. en dan nog het lef hebben om het te vragen ook :n
Ik zou het zeker melden!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 20:29

lieveli schreef:
Lastig, aan de ene kant vind ik dat ze toch het visitekaartje van de stichting zijn en zich ook zeker zo moeten presenteren, kleding maakt me dan niet eens zoveel uit maar wel dat je last hebt van die hond.

Aan de andere kant vind ik het toch altijd weer fijn dat mensen wíllen lopen, het is vrijwilligerswerk.

Nee absoluut niet. Anders hadden ze de hond wel weggehaald i.p.v. nog de kans geven mijn buxussen onder te plassen.

Uiteraard is het altijd fijn als je mensen kan vinden, maar je kan je toch wel een beetje netjes kleden.
Loop zelf ook altijd graag in comfi kleding, maar als ik collecte loop kleed ik mij wel netjes en kam mijn haren.

Moet volgende week zelf lopen. En maak mij er nou al druk over dat ik niet hoop dat het te warm is. Want in korte broek en shirtje lopen kan echt niet in mijn ogen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:32

Waarom geen korte broek en shirt het gaat toch om de bus niet om jou?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:35

Kitty1985 schreef:
lieveli schreef:

Nee absoluut niet. Anders hadden ze de hond wel weggehaald i.p.v. nog de kans geven mijn buxussen onder te plassen.

Uiteraard is het altijd fijn als je mensen kan vinden, maar je kan je toch wel een beetje netjes kleden.
Loop zelf ook altijd graag in comfi kleding, maar als ik collecte loop kleed ik mij wel netjes en kam mijn haren.

Moet volgende week zelf lopen. En maak mij er nou al druk over dat ik niet hoop dat het te warm is. Want in korte broek en shirtje lopen kan echt niet in mijn ogen.

Wat kleding betreft, ik zou het lastig vinden om mensen daar op af te rekenen. Ook niet zo belangrijk. Ik vind wel dat je kunt inseinen dat je last van de hond had, dat is gewoon niet oké.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:36

Wat is er mis met een korte broek en shirtje? En wat jij niet vind kunnen zien hun blijkbaar heel anders. Eerlijk gezegd vind k je reactie wat overdreven! Wees blij dat er collectanten zijn, tenminste nog mensen die wat willen doen voor de samenleving. Snap wel dat het niet leuk is als je buxussen naar de knopen gaan maar je reactie had in mijn ogen ook wat netter gemogen. Als je zo tekeer was gegaan tegen mij dan had je ook een grote mond terug kunnen krijgen!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:38

Ik vind het idioot dat er gekeken wordt naar hoe iemand er uitziet, wat denk je wel niet? Daar kan ik echt kwaad om worden, je voelt je overduidelijk beter dan die mensen en zal ik je wat zeggen? Dat ben je NIET! Wat maakt het nou uit of iemand ongekamde haren heeft, of in een trainingspak loopt, of op slippers? Ik ben benieuwd hoe jij er uit ziet, waarschijnlijk niet veel beter in mijn ogen. Hoe durf je.

Maar wat die hond betreft: dat is overlast, dat kan gewoon niet, die reactie snap ik wel en daar zou ik nog veel feller geweest zijn. Dát zou ik wel melden, dat ze die hond volgende keer even thuis laten, voordat ie nog meer tuinen verwoest en onderzeikt. Daar zou ik ook niet van gediend zijn.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 05-06-13 20:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:38

Moet je voor dezelfde coördinator lopen? Dan zou ik bijv. het bedrag contant afgeven en terloops zeggen dat je echt niet van plan was om het geld te geven aan mensen die zich zo opstellen. Dan is het aan de coördinator of hij/zij er iets mee doet. Het ligt dan in ieder geval bij degene die er eventueel iets aan kán doen. Als jij je mond dicht houdt, kunnen betrokkenen er ook niets van leren; zij denken dat ze goed bezig zijn tot ze een spiegel voorgehouden wordt.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:39

Vind je wel een beetje zeuren hoor :o
Die hond hadden ze indd gewoon aangelijnd moeten houden, bij zich. Die hoort niet door jou tuin te lopen en alles onder te pissen....
Verder moeten we tegenwoordig ook alleen maar blij zijn met mensen die willen collecteren, niet iedereen heeft (en maakt) daar tijd voor vrij.
Mijn kleren zouden het ook niet zijn, maargoed iedereen is ook weer anders. Zou me daar niet te druk over maken....

ik zit ook met een meisje op een cursus, oude kleren, te korte kleren etc. Ziet er ook niet echt leuk uit. Maar toen ze vertelde dat haar wens was dat er geen armoede meer was snapte ik al een stuk meer hoe het komt dat ze er zo uit ziet.... Dit staat wel los van dit verhaal maar bedoel er mee dat iedereen anders is en soms ook niet echt veel keus heeft. Met zulke mensen hoeft echt niks mis te zijn...
Laatst bijgewerkt door xMarloes op 05-06-13 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:40

Ook snap ik je verhaal niet helemaal. In eerste instantie zeg je dat ie door je tuin heen rent en tegen je fruitboompjes plast, daarna lees ik dat ie bij het achterhek van de tuin staat terwijl jouw honden in de tuin staan??
Laatst bijgewerkt door LiesxAnne op 05-06-13 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:41

Persoonlijk vind ik het nogal overdreven :') Waarschijnlijk zijn het gewoon, net als ik, mensen die niet zoveel waarde hechten een fruitboompjes en buxussen.. Ik had ook zeker alsnog wat geld gedoneerd, ondanks de teenslipper/joggingpak combi. Wat probeer je precies te bereiken met een melding? Straks heeft de stichting nog een collectant minder :( Als je uiteindelijk naar de coördinator gaat kan je misschien alsnog een donatie doen :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:43

Laura_Zodine schreef:
Persoonlijk vind ik het nogal overdreven :') Waarschijnlijk zijn het gewoon, net als ik, mensen die niet zoveel waarde hechten een fruitboompjes en buxussen..

Jij mag dan geen waarde hechten aan andermans eigendom (en dan nog wel boompjes, waar men moeite voor doet en tijd in steekt om goed te laten groeien), maar als jij mijn spullen verneukt moet je eens kijken wat er gebeurt! Dat met die hond, dat kan gewoon echt niet. Aan de lijn (maar ik moet sowieso ook geen honden in mijn voortuin, ook niet aan de lijn bij iemand) of thuis laten.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 20:44

LiesxAnne schreef:
Wat is er mis met een korte broek en shirtje? En wat jij niet vind kunnen zien hun blijkbaar heel anders. Eerlijk gezegd vind k je reactie wat overdreven! Wees blij dat er collectanten zijn, tenminste nog mensen die wat willen doen voor de samenleving. Snap wel dat het niet leuk is als je buxussen naar de knopen gaan maar je reactie had in mijn ogen ook wat netter gemogen. Als je zo tekeer was gegaan tegen mij dan had je ook een grote mond terug kunnen krijgen!

Ik ben er niet van gediend dat honden in mijn tuin lopen en de boel onderzeiken.
Wij hebben laag stam appelbomen voor het huis staan die worden niet erg gelukkig voor hondenpies.

Mijn honden mogen ook niet in de voortuin plassen, en ook niet in andermans tuinen of tegen heggen aan. Gras en weilanden genoeg hier.

Hoho, zij liepen niet in korte broek hoor.

Als het warm is loop ik in een korte broek, maar wil daar niet in langs de deuren maar als het warm is enz.

Nou loop ik zelf voor een zeer grote vrijwilligersorganisatie, en voel ik mij echt het visite kaartje. En dan loop ik er netjes bij :)

Was ook niet van plan om over hun kleding te gaan klagen hoor. Maar over de hond.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:45

Lijkt mij sowieso niet handig om met een hond het dorp in te gaan om te collecteren. Stel je hond springt opeens op iemand voor de deur, zouden die mensen niet erg blij van worden, denk ik. Zeker niet als hij in de sloot heeft liggen rollen.

Vhagar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:46

GamblersCup schreef:
Laura_Zodine schreef:
Persoonlijk vind ik het nogal overdreven :') Waarschijnlijk zijn het gewoon, net als ik, mensen die niet zoveel waarde hechten een fruitboompjes en buxussen..

Jij mag dan geen waarde hechten aan andermans eigendom (en dan nog wel boompjes, waar men moeite voor doet en tijd in steekt om goed te laten groeien), maar als jij mijn spullen verneukt moet je eens kijken wat er gebeurt! Dat met die hond, dat kan gewoon echt niet. Aan de lijn (maar ik moet sowieso ook geen honden in mijn voortuin, ook niet aan de lijn bij iemand) of thuis laten.

Die boompjes zijn niet verneukt, ze ruiken alleen minder lekker

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 20:47

LiesxAnne schreef:
Ook snap ik je verhaal niet helemaal. In eerste instantie zeg je dat ie door je tuin heen rent en tegen je fruitboompjes plast, daarna lees ik dat ie bij het achterhek van de tuin staat terwijl jouw honden in de tuin staan??

Wij wonen in een 2 onder 1 kap. Voor, zij en achtertuin. Bij de ingang naar de achtertuin zit een hek, zodat de woeffies niet aan de wandel gaan.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 20:48

Laura_Zodine schreef:
GamblersCup schreef:

Het zijn laagstambomen, takken waar de appels aan groeien hangen bijna op de grond.....mijn behoefte om van die appels nu nog een appeltaart te bakken is wel aardig verdwenen

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:50

Ik zou zo'n hond sowieso gelijk de brug over jagen (trap geven, niet zielig), de kippen hebben ook een leven.

Verder staat onze tuin bekend als de mooiste tuin in de omgeving (aldus de buurtbewoners en toeristen).
Moeten mijn ouders er toch niet aan denken dat dat beest ineens door al die zorgvuldig verzorgde plantjes gaat banjeren, de groentetuin overhoop graaft, en de fruitbomen onder zeikt. :P

En dan ook nog 2 van die asociale collectanten :')

Normaal geven wij altijd aan collectanten, maar die zijn dan ook altijd beleefd en netjes gekleed. Bij een situatie als deze zou ik die mensen goed duidelijk maken dat ze zo een bijzonder slechte indruk achterlaten. :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:51

Laura_Zodine schreef:

Wat een bullshit, er zijn massa's planten en bomen die niet tegen zeik kunnen. Maar buiten dat, ik vind jou echt asociaal dat jij dat goed vindt.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 20:51

Apochewinta schreef:
Moet je voor dezelfde coördinator lopen? Dan zou ik bijv. het bedrag contant afgeven en terloops zeggen dat je echt niet van plan was om het geld te geven aan mensen die zich zo opstellen. Dan is het aan de coördinator of hij/zij er iets mee doet. Het ligt dan in ieder geval bij degene die er eventueel iets aan kán doen. Als jij je mond dicht houdt, kunnen betrokkenen er ook niets van leren; zij denken dat ze goed bezig zijn tot ze een spiegel voorgehouden wordt.

Nee, ik loop niet voor een stichting maar voor een noodhulp organisatie.

Maar mijn vader weet wel waar ze woont.

Geld geven kon sowieso niet. Wij hebben hier een potje voor collectanten, maar die had mijn vader net leeggehaald voor de dorpsvereniging.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:52

Kitty1985 schreef:
LiesxAnne schreef:

Ik ben er niet van gediend dat honden in mijn tuin lopen en de boel onderzeiken.
Wij hebben laag stam appelbomen voor het huis staan die worden niet erg gelukkig voor hondenpies.

Mijn honden mogen ook niet in de voortuin plassen, en ook niet in andermans tuinen of tegen heggen aan. Gras en weilanden genoeg hier.

Hoho, zij liepen niet in korte broek hoor.

Als het warm is loop ik in een korte broek, maar wil daar niet in langs de deuren maar als het warm is enz.

Nou loop ik zelf voor een zeer grote vrijwilligersorganisatie, en voel ik mij echt het visite kaartje. En dan loop ik er netjes bij :)

Was ook niet van plan om over hun kleding te gaan klagen hoor. Maar over de hond.

Duidelijk van de situatie van de tuin. Is idd niet leuk maar je reactie had in mijn ogen anders gekunt. Als je op een normale manier tegen hun had gezegd dat je niet blij was met de los lopende hond en het plassen tegen jouw boompjes dan was de boodschap wel duidelijk geweest.
Daarnaast zeg je dat je hoopt dat het niet warm is als jij moet want een korte broek en shirtje vind je echt niet kunnen.
Wat is daar mis mee dan? Het komt namelijk op mij over alsof mensen die in een korte broek en shirt lopen minder zijn dan dat jij bent.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 20:56

LiesxAnne schreef:
Duidelijk van de situatie van de tuin. Is idd niet leuk maar je reactie had in mijn ogen anders gekunt. Als je op een normale manier tegen hun had gezegd dat je niet blij was met de los lopende hond en het plassen tegen jouw boompjes dan was de boodschap wel duidelijk geweest.
Daarnaast zeg je dat je hoopt dat het niet warm is als jij moet want een korte broek en shirtje vind je echt niet kunnen.
Wat is daar mis mee dan? Het komt namelijk op mij over alsof mensen die in een korte broek en shirt lopen minder zijn dan dat jij bent.

Iedereen moet lopen in waar hij zich goed in voelt.

Maar ik vind een korte broek niet zo netjes, en zal er dan ook niet in collecteren.

Ik heb echt niet tegen ze geschreeuwd hoor(ja om hoorbaar te zijn), maar toen ze naast huis stonden niet meer. Maar wel aardig pissig.
Ze kunnen toch zelf ook wel snappen dat mensen er niet bepaald blij van worden als er een modderhond door hun tuin rent..
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 05-06-13 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:56

lucaa2 schreef:
Ik zou zo'n hond sowieso gelijk de brug over jagen (trap geven, niet zielig), de kippen hebben ook een leven.

Verder staat onze tuin bekend als de mooiste tuin in de omgeving (aldus de buurtbewoners en toeristen).
Moeten mijn ouders er toch niet aan denken dat dat beest ineens door al die zorgvuldig verzorgde plantjes gaat banjeren, de groentetuin overhoop graaft, en de fruitbomen onder zeikt. :P

En dan ook nog 2 van die asociale collectanten :')

Normaal geven wij altijd aan collectanten, maar die zijn dan ook altijd beleefd en netjes gekleed. Bij een situatie als deze zou ik die mensen goed duidelijk maken dat ze zo een bijzonder slechte indruk achterlaten. :=

We hebben het hier over het plassen tegen een boom en buxus. Niet over het omgraven van plantjes etc. Zijn deze collectanten nu asocial omdat ze in een trainingspak lopen en de hond los hadden? Moet niet gekker worden om dan als asocaail bestempeld te worden.
Daarnaast staat er nergens dat ze niet beleefd waren. Fijn om te lezen dat er nog genoeg mensen zijn die andere afkeuren op hun kleding
:n