Canon reageert plots niet meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Aslanovitch

Canon reageert plots niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 06:25

Hoi iedereen
even een vraagje want mijn zeeer geliefde canon eos 400D reageert plots niet meer!

Ik zat met een 55-250 IS sportlens mijn paard te fotograferen, en af en toe laat je hem even los om mijn nek hangen om mijn paard te aaien, (hierbij sta ik stil) bij het terug omhoog nemen wil ik foto's maken en hij is "uit" maar stond wel nog op de ON knop.
Uiteraard doe ik hem aan en uit : niets
ik haal de batterij eruit en steek hem terug in: niets

Ik laad hem op (misschien dat hij heel plat is want ik had hem al even niet meer gebruikt): niets

wat kan dit "plots" zijn?

Een collega zei dat je hem moest resetten?

Kan dat wel

SSDesign

Re: Canon reageert plots niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 06:31

Lens er al eens opnieuw opgeschroeft?

Sowieso niet heel handig om je camera aan je nek te laten bungelen, maar op zich zouden ze dat wel moeten kunnen hebben.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 06:38

Hoe lang heb je je camera al?
Als het nog heel kort is kan het ook een fabrieksfoutje zijn. Zou ook even informeren bij de winkel waar je 'm gekocht hebt

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:08

Misschien is de batterij kapot? Ga eens langs de winkel, zij kunnen je vast helpen. Kun je ook een andere batterij proberen.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:03

FK -> HTT

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 13:11

Ik heb hem van 2008, er heeft nooit iets aan gescheeld, ik heb geprobeerd de lens eraf en erop te doen, de batterij is niet kapot, hij laad gewoon en anders bleef dat rood.

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:15

Kan je wel scherpstellen en dergelijke? Foto's maken gaat ook gewoon nog? Misschien staat je display gewoon uit. Als je nl. een keer drukt op "Disp" dan zie je ook niks tot je weer op Disp drukt.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:17

Shetter schreef:
Ik heb hem van 2008, er heeft nooit iets aan gescheeld, ik heb geprobeerd de lens eraf en erop te doen, de batterij is niet kapot, hij laad gewoon en anders bleef dat rood.

Hoeveel foto's heb je ermee gemaakt :)?

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:20

Wat raar zeg.. ik volg even, ben benieuwd wat het is..

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:22

Shetter schreef:

Zou alsnog aan de accu kunnen liggen. Heb hier ook een stel fijne batterijen die elke keer menen 100% opgeladen te zijn, maar als ik ze dan vervolgens in mijn flitser doe, hebben die 4 batterijen samen niet eens genoeg stroom om mijn flitser te laten werken. Accu's en en batterijen slijten en zeker omdat die van jou al 5 jaar oud is (en dus je accu ook ga ik vanuit). Op den duur is een batterij of accu gewoon "op" :)

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 16:30

ik denk toch een paar duizend foto's mee gemaakt.
Hij is nu binnen, de man waar ik hem kocht destijds wist ook niet wat er mee scheelde, hij had een paar dingen getest maar vond het niet, hij is nu opgestuurd om te kijken wat er scheeld=.

Merci voor de antwoorden
mag een slotje op

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 16:53

Houd er rekening mee dat hij ook gewoon echt 'op' kan zijn. Body's hebben niet het eeuwige leven. Helemaal als je er veel foto's al mee hebt gemaakt.

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 06:20

Ik hoop gewoon echt van niet, want ik heb hem als een porseleine ding behandeld, en ik heb hem even niet gebruikt sinds de verhuis maar hij doet het prima, want de foto's van mijn laatste topic over Woezel zijn de foto's die ik gemaakt heb juist seconden voor hij "uitviel".
Een nieuwe kost rap 550 euro (Canon eos 600D) maar sorry dat heb ik niet.

De man die hem onderzocht zei dat hij corosie zag binnen bij de batterij koppeling... de batterij zelf was nog héél goed volgens de metingen met het stroomapparaat.

Hij zegt dat ik misschien een fout heb gemaakt door hem op de slaapkamer te houden, omdat het daar vochtig zou zijn -O-

Mijn raam staat altijd op "klap" en hij wordt zeer regelmatig verlucht, de camera zit altijd in zijn tas + in de kast, dat lijkt me dan toch erg straf?
Wat doen de personen die ergens in antartica enzo gaan fotograferen? met gure ijswind en dergelijke...