Duikers? hier melden :)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Duik jij?

1. Nee.
26 (24%)
2. Nee maar wil wel graag keertje doen.
31 (28%)
3. Ja.
47 (43%)
4. Ja ooit intro'tje gedaan maar niks aan
4 (3%)

Totaal aantal stemmen: 108

LauLoveTosca

Duikers? hier melden :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 22:01

heehee.

Duiken jullie ook graag? Nou meld je aan en klets gezellig mee dit is mijn duikpaspoortje en wat tripjes.

Duikt sinds nieuwjaarsvakantie 2012
Open water
Advanced
Nitrox
jaja ga zaterdag weekend naar zandvoort om Rescue diver te halen :)

ben nu 3x naar egypte geweest om te duiken
-Sharm El Sheick (erg mooi wel koud) januari 2012
-El gouna (erg mooi met dolfijnen gezwommen en gedoken geweldig wouden 1 week duiken 1,5 week zwembadhangen werd 2 weken duiken zo mooi was het en te warm aan land en op water lekkere wind erbij) zomervakantie 2013
-Hurghada (mooi koraal, 1x met dolfijnen gesnorkeld) meivakantie 2013

en we gaan deze zomer naar
-Marsa Allam (schijnen veel zeekoeien te zitten en dolfijnen en haaien)

ik duik verder bij Happy Bubbles duikclub in westervoort (gelderland) daar is om de week perslucht leuke trainingen
mijn vader is instructeur en geeft ook lessen en introducties.
(zijn site voor de nieuwschierige: http://www.diverepublic.nl/ )
Mijn vader is dus- instructeur
mijn moeder is- rescue diver gaat binnekort masterdiver doen
mijn broer is - rescue diver en gaat volgend jaar als hij 18 is ook masterdiver doen

xxxx mijn duikleventje haha kom er gezellig bij en klets mee

1234

Re: Duikers? hier melden :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 23:45

Ik ga vanaf 13 juni de Open Water Diver cursus doen, hihi
Dan heb ik ook mijn duik brevet. Heb 2 weken terug ook al een duik gemaakt (Discover Scuba Diving).
K doe dit trouwens op Curacao. :D

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 23:47

Yep, Open water en Advanced. Gedoken op Bonaire en de Domenicaanse Republiek. Bonaire veruit favoriet.

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 23:50

Ik duik ook, Open Water. Ben twee jaar geleden met mijn ouders en broertje twee weken gaan duiken in Egypte, was echt geweldig :)

Afbeelding

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 05:20

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:54

Open water :j :)

Heb hem in frankrijk gehaald :)
Ik vind het geweldig en vind het dan ook hee erg jammer dat ik hier niet echt kan duiken. Misschien toch eens opzoek gaan of ze het hier ergens doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:58

Elizabeth, volgens mij is het duiken in Canada vooral in BC.

Ik heb mijn OW gehaald in Gozo. :)

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 20:59

wat leuk allemaal :) fijn dat er ook wat duikers hier op bokt zijn :) maar ik ga dus dit weekend of volgend weekend voor eerst in nederland duiken en dan direct voor opleiding brrrr :brr:

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:01

Hier doen ze het zo te zien ook bij grand manan :) En er is een meer wat speciaal voor duikers is. Dichtste bij is toch alweer 2.5 uur hier vandaan. Achja misschien een keer als ik genoeg geld heb :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:04

Ik vond het vooral zo duur in Canada, waar ik nog geen 300 euro kwijt was voor mijn OW zou dat in Canada $600 moeten kosten. En dan moet je de theorie via internet doen, ik had echt 1 op 1 theorie les.

Lijkt me wel heel gaaf in Canada!

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 21:08

haha ja leuk bij ons hebben we zwembad en we hebben Busloo en wat meer plekken in de buurt waar we kunnen duiken maarja nog nooit echt gezien behalve van de kant haha.

Gewoon hopen dat je toch ooit naar Canada kan en daar het onderwaterleven bewonderen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:15

Even naar mijn woonplaats kijken :D Al klopt die nu niet. :') Maar ik zit er vaak zat :))

Ik ben nog nooit in Nederland wezen duiken. :n

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 21:16

haha ik ook niet maar binnekort verandering spannend haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:22

Ik heb m'n PADI ook vorig jaar (alweer, jeetje wat gaat dat snel :+ ) gehaald in Cairns (australië ) op een live-aboard tour in the great barrier reef <3 <3 <3 Supervet!
Heb me altijd voorgenomen om het in Nederland te blijven doen, maar is er helaas niet van gekomen.
Echt een van de tofste dingen die ik gedaan heb :j !

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:59

Mij lijkt het helemaal niet zo leuk om in Nederland te duiken xD Weet niet waarom :P
maar ik zou daar nooit een duikcursus gedaan hebben :P K pak nu in Curacao de kans daarvoor, nu ik hier toch voor stage zit :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 00:03

Machtig mooi om te zien maar ik moet er niet aan denken..
Het is je wel met de paplepel ingegoten zie ik. :D

Dit weekend was er een docu op tv over het duiken in onbekende onderwater grotten waar géén leven is maar wel ooit geweest is.
Dus echt geen, zuurstofloze zone waar zelfs bacterien niet overleven, echt bizar.
Het waren ook grote ronde openingen, waar geen dier levend uit kon komen als ze er in vielen.
Daar vonden ze dus een schildpadschild en de schedel van een krokodil.
Met het vermoeden dat de krokodil de schildpad gezien heeft, en er zelf ook niet uitgekomen is.
En wel verrek, de bijtsporen stonden in het schild.
Wel doodeng het duiken daar en niet zonder risico.

Deze:
http://www.youtube.com/watch?v=kTMPmGvaU2M

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 00:37

Das echt super eng :oo zou sowieso al nooit in een grot durven duiken denk ik.

Valt me wel op trouwens dat de prijzen zooo gigantisch verschillen van alle duikcursussen bij verschillende duikscholen en verschillende landen! Zelf heb ik gelukkig stagiaire korting :) Dat scheelt een hele hoop! (Voor open water dive cursus €180,- incl. alles) Als ik die prijzen van sommige duikscholen zie hier, dan denk k echt van Woow, das wel echt heel duur :oo Terwijl het dezelfde cursussen zijn.
Ben wel echt benieuwd naar die cursus, lijkt me echt super leuk. Maar ook wel spannend :P Heb met de Discover Scuba Diving maar rond de 5/6 meter gedoken.
Vind het super relaxt om gewoon rustig rond te kunnen zwemmen onderwater :D Veel relaxter dan snorkelen.

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 17:03

haha ieeh bah dat filmpje! haha
Oh live-aboard zouden ik en ouders en broer zo graag willen doen maar we zitten hier met luxeproblemen haha

januari: -in egypte duiken
-Skiën in frankrijk
-Safari in afrika
maar als we gaan skiën gaan we volgend jaar naar egypte of australië live-aboard doen maar safari is ontzettend gaaf en duiken kan wel maar hebben we dit jaar dan al 3x gedaan en skiën al 3 jaar niet gedaan en is ook leuk ff weekje lekker berg af rousen hahaha

maar live-aboard staat zeker op mijn lijstje To do!!

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:05

Krijgen jullie het niet benauwd omdat jullie door je mond moeten ademen? Ik krijg het al benauwd als ik het boven water probeer :+

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 17:19

dat dacht ik eerst dus ook maar nee merk het niet.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:22

Ik meld me hier GRAAG

Hopelijk kennen jullie het nog:
Manta Diving in Baarlo.

Deze was namelijk van mijn vader tot +/- 2004?
maar daarna veel gedoe gehad met de verhuurders.

Heb nooit dingen behaald, maar doe het nog steeds met plezier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:29

1234 schreef:

Valt me wel op trouwens dat de prijzen zooo gigantisch verschillen van alle duikcursussen bij verschillende duikscholen en verschillende landen! Zelf heb ik gelukkig stagiaire korting :) Dat scheelt een hele hoop! (Voor open water dive cursus €180,- incl. alles) Als ik die prijzen van sommige duikscholen zie hier, dan denk k echt van Woow, das wel echt heel duur :oo Terwijl het dezelfde cursussen zijn.
Ben wel echt benieuwd naar die cursus, lijkt me echt super leuk. Maar ook wel spannend :P Heb met de Discover Scuba Diving maar rond de 5/6 meter gedoken.
Vind het super relaxt om gewoon rustig rond te kunnen zwemmen onderwater :D Veel relaxter dan snorkelen.

Waauw, ik heb rond de 900 dollar voor mijn PADI betaald geloof :+ Klein verschilletje

Achja. Nadeel van Australië en er zat wel een live-aboard trip van 3 dagen bij en 10 open water duiken ofzo... Vonmd het het wel waard :D !

En dieper gaan, daar ben je je op een gegeven moment niet eens bewust meer van. Kijk je op je metertje, zit je ineens 20 meter diep :+

Door je mond ademen wen je ook wel snel aan, vind ik... Hoewel ik het wel eng vond om je regulator uit te moeten doen enzo := :=

Chabke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:39

Ik duik sinds juni 2011 momenteel net rescue afgerond
Dit weekend weekendje Zeeland met Duikteam
En zomervakantie naar Kroatië en als lukt oktober naar egypte
Als k iemand kan regelen voor alle ons paard en mini paardjes
Mijn vriend is instructeur en gaat eind van jaar waarschijnlijk technisch duiken en begin dan met zijn
Guwy fundamental (of hoe je het ook schrijft Haha daar heb ik geen verstand van!)
Iemand ervaring met duiken in Kroatië?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:43

Menino schreef:
1234 schreef:

Waauw, ik heb rond de 900 dollar voor mijn PADI betaald geloof :+ Klein verschilletje

Achja. Nadeel van Australië en er zat wel een live-aboard trip van 3 dagen bij en 10 open water duiken ofzo... Vonmd het het wel waard :D !

En dieper gaan, daar ben je je op een gegeven moment niet eens bewust meer van. Kijk je op je metertje, zit je ineens 20 meter diep :+

Door je mond ademen wen je ook wel snel aan, vind ik... Hoewel ik het wel eng vond om je regulator uit te moeten doen enzo := :=

Hahah das een klein verschilletje ja xD Maarja bij mij zit erbij : 5 theorie lessen ,5 zwembadsessies en 4 Open water duiken , de theorieboeken, alle duikuitrusting en de certificatie :P De cursus duurt 3 a 4 dagen. (afhankelijk van de groepgrootte, maar tot nu toe ben ik nog in mn eentje xD toen ik boekte iig wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:59

De zwembadsessies had ik gewoon in open water, imo veel leuker :)