vriend die 11 jaar ouder is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mariekekroon

vriend die 11 jaar ouder is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 20:54

ik en mijn vriend schelen 11 jaar...... maar t klikt super goed en we zijn helemaal gelukkig, ik ben 16 en hij is 27 is dit raar of een heel groot leeftijdsverschil?

Storm

Re: vriend die 11 jaar ouder is

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:55

Als je het uit zou maken, zou je dan gelukkiger zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:56

ik ben 21 en mijn vriend 34.. als je maar gelukkig bent ;)

Goof

Ik vraag me af wat een 27 jarige man met een 16 jarig kind moet....

Silenna

Heel simpel: Ja. Dit is veel. Vooral omdat jij nog jong bent. :)

Maar ik kan maar één ding vragen; Ben je gelukkig, nu op dít moment? Met deze man?
Als het antwoord 'ja' is, moet je jezelf altijd in je achterhoofd houden dat je moet leven in het moment en blijf altijd je hart volgen, wat anderen er ook van zullen zeggen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:57

Leeftijd is maar een getal :)

Mijn vriend en ik schelen 20 jaar en zijn dol gelukkig

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 20:57

Goof schreef:

ik ben geen kind meer, hij ziet er uit als 18 ofzo..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 20:59

tsja 16 en 27 vind ik toch wel weer een groot leeftijdsverschil... Omdat jij in een hele andere levensfase zit... ;)

Goof

mariekekroon schreef:
Goof schreef:

ik ben geen kind meer, hij ziet er uit als 18 ofzo..

Je bent 16, je bent een kind hoe hard je ook roept van niet.

uitgebokt

Je bent nog steeds minderjarig.... :j

wilweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:00

Leeftijd zegt niet alles, toen ik 17 was heb ik ook 'wat'gehad met een goede vriend van 28. Ik was voor mijn leeftijd al redelijk zelfstandig. Zeg maar behoorlijk. Ik woonde op mijn 21 samen in een koophuis, kennissen van mij zijn met 21 echt nog broekkies en kunnen niks zonder mama.
Je kunt 16 jairgen en 16 jarigen niet over 1 kam scheren vind ik. Het hangt helemaal af van je verwachtingen, volwassenheid van beiden en als het goed voelt, prima toch?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:01

Officieel ben je natuurlijk (oké, 'kind' wil ik niet zeggen) jong, dus blijf je vooral ook lekker zo voelen meid, nu het nog kan. :D

Ik had op mijn 16e een vriend van 23. Zes en een half jaar leeftijdsverschil.
Is dat veel? Ja. Was ik gelukkig? Ja.
Wat maakt het dan nog uit? Leeftijd is niet sterk genoeg om liefde in de weg te staan, laat staan de mening van anderen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:01

Ik vind het persoonlijk wel te veel schelen. Maar mijn mening zou jou biet zo heel erg veel moeten schelen. Ben jij gelukkig metdeze man? Je bent 16, en nog niet 100% volwassen (ik heb er ook altijd een hekel aan als mensen kind zeggen :o ) en dat is hij wel, mannen van 27 willen toch vaak 'meer' dan meiden van 16.. Daarom lijkt het mij geen verstandig plan.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:02

Wat is eigenlijk het doel van dit topic? Wil je van ons horen dat het verschil in leeftijd wel meevalt? Persoonlijk vind ik het verschil in leeftijd te groot. Maar, als jij maar gelukkig bent toch? :)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:06

ZeSteigert schreef:
Ik vind het persoonlijk wel te veel schelen. Maar mijn mening zou jou biet zo heel erg veel moeten schelen. Ben jij gelukkig metdeze man? Je bent 16, en nog niet 100% volwassen (ik heb er ook altijd een hekel aan als mensen kind zeggen :o ) en dat is hij wel, mannen van 27 willen toch vaak 'meer' dan meiden van 16.. Daarom lijkt het mij geen verstandig plan.

Dit hoeft natuurlijk helemaal niet, dat ligt er maar net aan hoe volwassen beide personen zijn. :)

Onderschat ook niet wat je van een ouder persoon allemaal kan leren binnen een relatie, maar ook daarbuiten. Ik heb vriendjes gehad van 17/18, en dat waren stuk voor stuk kinderachtige relaties met kinderachtige ruzies wat op een kinderachtige manier is uitgegaan.
Met mijn laatste ex (23) heb ik binnen een relatie pas goed leren communiceren en ik heb zo godvergeten veel van hem geleerd. Door hem kan ik nu van verschillende kanten dingen bekijken en dingen in een ander perspectief plaatsen. Ja, het ging uit, nee, niet door het leeftijdsverschil. Ik ben hem nog elke dag dankbaar voor de mooie tijd die we samen hadden. :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:08

Liesje1611 schreef:
ZeSteigert schreef:

Dit hoeft natuurlijk helemaal niet, dat ligt er maar net aan hoe volwassen beide personen zijn. :)

Onderschat ook niet wat je van een ouder persoon allemaal kan leren binnen een relatie, maar ook daarbuiten. Ik heb vriendjes gehad van 17/18, en dat waren stuk voor stuk kinderachtige relaties met kinderachtige ruzies wat op een kinderachtige manier is uitgegaan.
Met mijn laatste ex (23) heb ik binnen een relatie pas goed leren communiceren en ik heb zo godvergeten veel van hem geleerd. Door hem kan ik nu van verschillende kanten dingen bekijken en dingen in een ander perspectief plaatsen. Ja, het ging uit, nee, niet door het leeftijdsverschil. Ik ben hem nog elke dag dankbaar voor de mooie tijd die we samen hadden. :)

Amen

Nordsvensk

Leeftijd is in een relatie niet (meestal) belangrijk, zolang je maar gelukkig bent.

Maar omdat je jong bent is 11 jaar wel heel veel. Je vriend zit gewoon in een hele andere levensfase. Als je 30 ben en hebt dan een vriend van 11 jaar ouder, wat mij part 15 jaar ouder.. Dan vind ik dat het wel weer kan, dat zit je weer in dezelfde levensfase..

CastaMickey

Liesje1611 schreef:
ZeSteigert schreef:

Ik heb nog nooit gehoord dat dit niet zo was. Ik moet dan ook zeggen dat ik ook niet super veel gehoord heb enzo. Ik wil ook zeker niet zeggen dat dit altijd zo is, en dat dit bij TS' vriend ook zo is, maar over dingen die ik heb gehoord is het altijd zo gegaan. Heb ik misschien niet elemaal duidelijk verwoord.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:12

Ik ben heel eerlijk. Ja ik vind het veel ste veel voor de fase waar jij nu in zit. Was jij zelf een paar jaar ouder geweest en dan zoveel jaar er tussen was het een ander verhaal geweest.
Ik snap nooit zo goed wat die kerels met zulke jonge meiden moet?
Mijn vriend heeft maat ook ongeveer 27 jaar en had een vriendin van 16. Ik heb toen meteen al tegen hem gezegd dat het stuk gaat lopen, omdat ze beide in een ander fase zaten.
Zij was nog jong, wou feesten, ziet dingen heel anders en heeft andere plannen. Hij begon al over kinderen, trouwen en serieuze relaties. Andere fases, andere behoeftes. Het kan gewoon niet werken in mijn ogen, vroeg of laat gaat het toch wel stuk.
Bij hun is het ook uit gegaan, zei had behoefte om met haar vriendinnen dingen te gaan ondernemen die hij niet snapte en kinderachtig vond. Wat op haar leeftijd wel weer heel normaal was.

Ik hoop dat je mijn punt beetje inziet. Hoe serieus je ook voor je leeftijd bent, jij hebt compleet andere behoeftes dan een ouder iemand.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:12

@zesteigert
Mag ik je er dan op wijzen dan wanneer meiden hun 'eerste keer' beleven, ze gemiddeld 16 jaar zijn? *D
Uiteraard met uitschieters naar boven en beneden.

En, over het algemeen genomen, zijn de meiden van 16 vaak rijper en eerder aan seks toe als zij ook een (serieuze/volwassen) relatie hebben. :)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:16

Tussen mijn oom en tante zit een leeftijdsverschil van 12 of 13 jaar!
Al moet ik eerlijk toegeven dat mijn oom zich echt niet naar zijn leeftijd gedraagt! (hij is dus ouder :P )
Als jullie qua niveau of hoe je het wil noemen goed bij elkaar passen, waarom niet?
Jou eigen geluk telt :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:18

Ik vind het trouwens wel een verschil hoe oud je bent als je elkaar ontmoet.

Vind (overdreven dit) 11 en 22 echt anders dan 81 en 70 :)
Hoe ouder je bent, hoe beter het gaat imo. Als je zo jong bent, zit er nog een heel verschil tussen jullie. Ook in je hersenen nog :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:20

Ik vind het leeftijdsverschil te groot, omdat TS nog zo jong is. Wat wil een 27-jarige man met een 16-jarige tiener??? Beide zitten (hoe hard TS het ook ontkent, misschien juist wel een bewijs van te jong zijn) in een héél andere levensfase. Hier moet ik echt een beetje van over mijn nek...
Als datzelfde verschil er later tussen zit, als beide partijen volwassen zijn, dan vind ik het een ander verhaal. Het gaat me dus niet om die 11 jaar, het gaat me om de levensfasen. Nu gaat het om een bijna 30 jarige man met een tiener... bah.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:20

Liesje1611 schreef:
@zesteigert
Mag ik je er dan op wijzen dan wanneer meiden hun 'eerste keer' beleven, ze gemiddeld 16 jaar zijn? *D
Uiteraard met uitschieters naar boven en beneden.

En, over het algemeen genomen, zijn de meiden van 16 vaak rijper en eerder aan seks toe als zij ook een (serieuze/volwassen) relatie hebben. :)

Ik gok zo maar dat ze het niet alleen over seks had ;)
Een relatie met samenwonen, kinderen, trouwen denk aan nog veel meer dingen dan dat.
Seks is een redelijkklein deel van een relatie.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:21

Mijn vriend en ik schelen 14 jaar, ik ben 25 en hij is 39.

Nou klikt dit zo goed omdat ik een zoontje heb uit een eerdere relatie, en ik vanaf mijn 17de al op mezelf woon.
Ik ben geen 25 jarige die elke week gaat stappen en wild gaat doen, mijn leeftijdsgenoten hebben dit nog wel.
Ik voel me prima bij mijn vriend omdat hij doordat hij wat ouder is levenservaring heeft en dat beter in mijn leven past!

16 en 27 vind ik idd anders, jij op school hij werkt woont waarschijnlijk op zichzelf..
Denk niet dat het mijn keus was geweest op die leeftijd.