Welke internet/tv provider?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Welke internet/tv provider?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 16:01

Ik heb mijn huidige alles in 1 pakket opgezegd, aangezien ik dit veelste duur vond.
Ik betaalde per maand in het laagste pakket iets van 52 euro hiervoor.
Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe provider, maar ik weet niet welke ik moet doen.

Ik wil nu alleen internet en tv, dus GEEN huistelefoon. En ik wil een stukje goedkoper.

Nu zag ik dat bij de Ziggo dit 38.95 kost. Maar de ervaringen zijn een beetje dubbel hiermee..

Hebben jullie adviezen over een goede/goedkope?

Choiix

Re: Welke internet/tv provider?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 16:12

Ziggo is prima, maar zit je ook in een Ziggo gebied?

Een alternatief kan zijn VDSL maar dat is afhankelijk van je afstand tot de centrale. Als je op DDS.nl gaat naar ADSL en dan rechts je postcode/huisnummer invoert wat is dan de geschatte snelheid op jouw adres?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 16:24

11mbit..

En ja ik zit in Ziggo gebied :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:27

Dan lekker Ziggo nemen. 11Mbit is al niet heel veel en voor Tv gaat er dan al 8 af, hou je nog maar 4 over. Niet prettig (al zijn er genoeg mensen in het buitengebied die er spreekwoordelijk een moord voor zouden doen om 11Mbit te kunnen halen ;) )

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 13:09

Bedankt voor je tip! ik heb idd gister een ziggo abbonement afgesloten :)
Nu hopen dat het bevalt.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 13:12

Ah jammer, ik wilde zeggen ga voor Telfort. Met Ziggo niets dan gemuts gehad en nu heel tevreden. Met Telfort zit je op het KPN netwerk en zelfs de spullen zijn hetzelfde als bij de KPN.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:39

Maaike in principe is Telfort prima, maar zoals gezegd de beschikbare bandbreedte is nogal karig waardoor internet langzaam zou worden als ze TV aan het kijken is :)

Overigens wat je zegt klopt niet helemaal. KPN levert over het KPN-CM (Concumer) netwerk. Telfort levert over KPN-WBA-E (Wholesale Broadband Access-Ethernet), is net even iets anders. Daarnaast levert Telfort tegenwoordig inderdaad hetzelfde modem als KPN, alleen bij Telfort ben je vrij om alles in te stellen zoals jij wilt, bij KPN zit dit allemaal achter slot en grendel. De TV kastjes zijn wel hetzelfde, behalve dat bij Telfort de menu's blauw zijn en bij KPN groen.

(maar als ik dus moest kiezen tussen KPN en Telfort koos ik 100% zeker voor Telfort, heb nu zelf ook internet van ze ;) )

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 08:56

Ik heb helemaal geen last van verlies in snelheid wanneer ik televisie kijk en internet. Het enige probleem waar ik dan tegenaan loop is dat het kastje stoort in het signaal, maar dat ligt aan de adapter van de computer :')

Ziggo heeft mij tot wanhoop gedreven. Ik had bellen, tv en internet maar geen signaal op een moment. Dus bellen werd wat lastig. Dus ik bellen met mijn mobiel om de storing door te geven. Dat kon niet volgens de helpdesk want ik moest de storing doorbellen met mijn ziggo telefoonnummer |o . Het heeft me 3 telefoontjes en 2 uur gekost om de melding door te kunnen geven....

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:26

Als alles werkt ben je overal tevreden. Als het ineens niet meer werkt ben je zachtjes gezegd screwed. Ik had toen ik nog Ziggo had een keer een storing en toen bleek dat ik met mijn mobiel niet naar 0900 nummers kon bellen. Nou, succes dan! ;)

Verlies in snelheid heb je altijd, alleen jouw verbinding is dan waarschijnlijk VDSL ipv ADSL en dan merk je er inderdaad nauwelijks iets van (alleen met volgas downloaden). In het geval van TS is dat nogal anders, dan ga je er echt hard op achteruit :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:29

Ziggo is verschrikkelijk. Ik ben dan ook ontzettend blij dat we er vanaf zijn. Toen ze nog @Home waren hadden we nooit problemen. Als er problemen zijn mag je ten eerste blij zijn dat er opgenomen wordt, ten tweede als je die persoon kunt verstaan. En ten derde als je dan ook nog geholpen wordt (dat laatste gebeurde eigenlijk nooit).
We zijn een paar jaar geleden overgestapt naar XS4all. Zit daar geen geschikt abonnement voor jou bij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:03

XS4All is KPN, dan moet je een sterke verbinding al hebben liggen via de telefoonlijn.

Ziggo scoort momenteel wel als de provider met de minste storingen / problemen. Ook de consumentenbond is erg tevreden. Beter dan bijvoorbeeld UPC en KPN.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:07

Alles wat geen Ziggo heet is eigenlijk geen alternatief omdat dat allemaal ADSL is en je met die 11Mbit zit. Enige alternatief is dan TV via Digitenne/Satelliet en internet via een willekeurige DSL provider.

Het nadeel van Ziggo is dat het een radiosignaal is wat gevoelig is voor storingen. Ik denk dat 80%, zo niet 90% van de problemen bij zowel Ziggo als UPC (administratief daargelaten) te maken heeft met slechte binnenhuisbekabeling en/of onjuist aansluiten van materiaal. Het is allemaal tegenwoordig bijzonder kritisch omdat er steeds meer uit de techniek geperst wordt :) Heb je dus zelf je zooi op orde is Ziggo echt prima. De enige reden dat ik nu geen Ziggo heb is omdat ik niet meer in een Ziggo kabelgebied woon.

Ben benieuwd hoe het aan het eind van 2013 is in de providermonitor. Hopelijk staan wij net als in 2012 weer bovenaan :D
Laatst bijgewerkt door Choiix op 07-06-13 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:09

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 15:26

Bedankt voor het meedenken allemaal, maar zoals jullie kunnen lezen ben ik overgestapt naae Ziggo :)
Vanaf 22 juni zit ik daar, dus we zullen zien :)

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:32

Alsjeblieft géén KPN! Tijd terug zaten wij op ziggo, alles prima. Maar mijn vader wilde overstappen naar KPN voor sneller internet en schijnbaar ook goedkoper.
Het aansluiten was kort gezegd een drama. 2,5 weken lang géén internet thuis, tv die het niet deed en de telefoon ook niet.
Ze zouden alles in 1 dag aanleggen en aansluiten, wat ook gebeurd wat helemaal niet werkte. De 1e telefoonrekening zal wel het hoogst zijn van het bellen naar de KPN. En dan staan er op hun busjes: 'Zoals U het wilt' nou zo ging het niet!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:41

Iedereen heeft slechte ervaringen en goede ervaringen. Nadeel van alle internetproviders is dat alles uitbesteed is en als iemand een foutje maakt (een onderaannemer bijvoorbeeld) iedereen naar elkaar verwijst. En je hebt één snoertje (de coax bij Ziggo/UPC en de telefoonkabel bij KPN). Gaat daar iets niet mee goed valt alles weg :)

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 15:46

Scum schreef:
Ziggo is verschrikkelijk. Ik ben dan ook ontzettend blij dat we er vanaf zijn. Toen ze nog @Home waren hadden we nooit problemen. Als er problemen zijn mag je ten eerste blij zijn dat er opgenomen wordt, ten tweede als je die persoon kunt verstaan. En ten derde als je dan ook nog geholpen wordt (dat laatste gebeurde eigenlijk nooit).
We zijn een paar jaar geleden overgestapt naar XS4all. Zit daar geen geschikt abonnement voor jou bij?

Zelfde ervaring hier, hd-ontvanger gekocht met korting en dan doodleuk het volledige bedrag afschrijven, post dat niet aankomt, enzovoort.. Bellen heeft geen zin, via hun Facebook klagen wel :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 16:10

TV hebben wij gelukkig ook niet meer via Ziggo. Schotel met Canal Digitaal. Veel meer zenders :)
De meeste grote bedrijven hebben tegenwoordig een team van mensen in dienst die facebook, twitter, etc afspeuren naar berichten die over het bedrijf gaan.