Speed daten? De voor's en tegen's ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Speed daten? De voor's en tegen's ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 22:56

Speed daten..
Naar aanleiding van de meeting die ik eerder deze avond aangemaakt heb...
[BM] Speeddate-meeting: bokker countrybas80, Pieter25 en anderen?

Wat zijn de voordelen en nadelen van Speed daten?
Heb jij al ooit gespeeddate? Zoja, wat waren jouw bevindingen?

Zijn er op bokt ooit relaties voortgekomen uit een speeddate?

Wie heeft er zin in een speeddate? Kijk dan vooral in het boven genoemde topic... :)

EngeltjeS

Re: Speed daten? De voor's en tegen's ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 22:59

Levert speeddaten niet onwijs veel 'stres' op?

Als ik er aan denk, hoe het zal verlopen, dan is het niet meer dan een "verkoperspraatje" hahaha.
Zelf heb ik het nog nooit ervaren, nog nooit gedaan en het word hem ook niet denk ik.

Voor een date is het prettig om de ruimte te hebben in tijd :) mocht het klikken: dan kan je het laat maken.
mocht het niet klikken, dan ga je naar 1 drankje weer weg.

Maar goed: Dat is mijn mening er over :)
Ben benieuwd naar de andere reacties.

Zildjian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 07:05

Als het achter de rug is kan ik daar uitspraken over doen hhahaha

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 08:25

Speeddaten is op zich gewoon heel erg leuk hoor, je spreekt in heel korte tijd heel erg veel verschillende mensen. Soms praat je met iemand waar je echt niet mee vooruit komt, nou ja, dan is het ook maar een paar minuten en soms is het zo gezellig dat het jammer is dat het alweer voorbij is.
Het nadeel vind ik dat mensen naar mijn idee veel te "kieskeurig" zijn. Je spreekt elkaar slechts 3-5 minuten, in die tijd weet je nog helemaal niet of iemand echt leuk is of niet. De keuze lijkt natuurlijk enorm, je hebt zeg 20 mensen waar je mee praat, nou, als je daar dan de 5 leukste uitpikt dan is het helemaal prima toch? Maar als die 5 personen jou niet het leukste vinden heb je dus geen matches en hou je niets aan die avond over die toch wel gauw 35-40 euro kost. En dat is zonde.
Ik heb tijdens mijn speeddate dan ook heel bewust bij vrijwel iedereen een ja neer gezet, enkel niet bij de heren waar ik me echt aan irriteerde of waar geen gesprek mee op gang kwam oid.

Het nadeel van speeddaten vind ik wel dat de tijd echt maar heel kort is, toen ik ging speeddaten had je slechts 3 minuten de tijd, dat is echt zo voorbij. Dus veel verder dan "wat zijn je hobby's en wat is je werk" kom je niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 08:48

Mij lijkt speeddaten leuk, vooral omdat er geen verplichtingen zijn :) ik ben heel moeilijk en kieskeurig, dus ja...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:03

Ik denk dat je het gewoon voor de lol zou kunnen doen, maar niet met de insteek van een relatie erachter. Het komt allemaal zo geforceerd en wanhopig op mij over als ik eerlijk ben...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 12:47

En ik vind het dan weer jammer dat mensen dat geforceerd en wanhopig vinden. Tis natuurlijk leuker om als 20 jarige de liefde van je leven tegen te komen, maar als dat niet lukt en je zit uiteindelijk gesettled in een baan, gaat niet meer zo vaak de kroeg in en ook je sportschool maatjes ken je al eeuwen, waar ga je dan nog iemand leren kennen?
ik denk dat speeddaten juist een ontzettende dappere manier is om toch nieuwe mensen te leren kennen, juist omdat er een taboe op ligt en mensen het sneu, wanhopig en geforceerd vinden. Je mag niet op zoek naar een relatie gaan, het moet je allemaal maar zo aan komen waaien, nou geloof me, dat werkt dus niet... Ben ondertussen 32 en als ik aan kinderen wil wil ik dat eigenlijk graag wel voor mijn 35ste. Zal dan toch een keer actie moeten ondernemen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:07

Amable schreef:
En ik vind het dan weer jammer dat mensen dat geforceerd en wanhopig vinden. Tis natuurlijk leuker om als 20 jarige de liefde van je leven tegen te komen, maar als dat niet lukt en je zit uiteindelijk gesettled in een baan, gaat niet meer zo vaak de kroeg in en ook je sportschool maatjes ken je al eeuwen, waar ga je dan nog iemand leren kennen?
ik denk dat speeddaten juist een ontzettende dappere manier is om toch nieuwe mensen te leren kennen, juist omdat er een taboe op ligt en mensen het sneu, wanhopig en geforceerd vinden. Je mag niet op zoek naar een relatie gaan, het moet je allemaal maar zo aan komen waaien, nou geloof me, dat werkt dus niet... Ben ondertussen 32 en als ik aan kinderen wil wil ik dat eigenlijk graag wel voor mijn 35ste. Zal dan toch een keer actie moeten ondernemen...

Maar lukt internetdaten dan niet?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 13:11

lieveli schreef:
Amable schreef:

Maar lukt internetdaten dan niet?

Internet daten is toch net zo goed geforceerd. Met speed daten kan iemand zich tenminste niet verstoppen achter een proffesionele foto en een grappig "spontane" tekst waar in werkelijkheid weken over na is gedacht :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:20

Nee ik vind dat minder geforceerd maar misschien omdat ik zelf nogal casual was. Ik weet niet goed waarom ik dat vind, ik ga er eens even over nadenken.

Ik heb het denk ik! Ik had dat gevoel ook bij Boer Zoekt Vrouw, al die vrouwen die in datzelfde vijvertje vissen. Dat heb ik ook met speeddaten denk ik. Al die mensen bij elkaar, op zoek naar de ware liefde.

Zildjian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:30

Met speed dating heb je denk ik wel die eerste indruk die best belangrijk is volgens mij.

Ik heb afgelopen weken op dating sites rond gekeken. Maar ik krijg al de bibbers als ze aangeven in hun zoekprofiel opleiding hbo of mbo. Of professor hatseflats afgestudeerd.
Dat zou dus betekenen dat als je zo iemand tegen t lijf loopt je hebt n gevalletje liefde op t eerste gezicht. Je raakt in gesprek. Ze komt er achter dat ik putjesschepper op zee ben dat de liefde gelijk over is.
Dat zijn dingen die ik nooit zo snap. Maar dat zal wel aan mij liggen *D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:32

Dat is een interessante discussie die ik graag met je aanga maar niet in dit topic denk ik.

Zildjian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:34

Haha das goed. Vind gewoon dat t om je gevoel gaat niet om geld ofzo
Het maakt mij niet uit wat mijn toekomstige partner doet.. als ze maar lief en trouw is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:40

Nee het gaat ook niet om geld, helemaal niet. Voor geld zorg ik zelf, daar studeer ik voor. Maar het gaat vaak om diepgang en interesses, gemeenschappelijke hobby's. En natuurlijk zijn er putjesscheppers die helemaal lyrisch zijn van zware literaire werken en een museumpas hebben, maar die zijn meer uitzondering dan regel.

Zildjian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 14:46

Dat ben ik helemaal met je eens! Ik ben dan torenkraanmachinist. Een uitermate hoge functie. Nu zo n 40 meter.
Maar ik denk ook niet dat ik in een museum pas... :D
Maar dat soort dingen idd niet mijn ding haha

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 15:53

countrybas80 schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens! Ik ben dan torenkraanmachinist. Een uitermate hoge functie. Nu zo n 40 meter.

:') _O- .

Ik denk trouwens dat richting dan meer uitmaakt dan opleidingsniveau. Ik ken in mijn omgeving eigenlijk ook niemand die van zware literaire werken houd en een museum pas heeft. Ken wel veel hoogopgeleide mensen maar allemaal in meer beta richtingen...

Zildjian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:35

Is dat een verbastering van Beta len?

Zildjian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 18:37

lieveli schreef:
Nee het gaat ook niet om geld, helemaal niet. Voor geld zorg ik zelf, daar studeer ik voor. Maar het gaat vaak om diepgang en interesses, gemeenschappelijke hobby's. En natuurlijk zijn er putjesscheppers die helemaal lyrisch zijn van zware literaire werken en een museumpas hebben, maar die zijn meer uitzondering dan regel.

Ff tussendoor, het heeft niks met het topic te maken voor de rest, maar ik vraag me de hele middag al af wat dat mannetje op je avatar nou precies aan het doen is... Is ie Michael Jackson aan het imiteren of heb ie gewoon jeuk??

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:52

countrybas80 schreef:
Ze komt er achter dat ik putjesschepper op zee ben

:') _O- Mooiste beroepsomschrijving ooit! Ik zou die gewoon in je profiel zetten!

Zildjian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:53

Fred_Kroket schreef:
countrybas80 schreef:
Ze komt er achter dat ik putjesschepper op zee ben

:') _O- Mooiste beroepsomschrijving ooit! Ik zou die gewoon in je profiel zetten!

Nou daarvoor was ik stratenmaker op zee maar al te tegels pleurde naar de bodem, kon ik eerst weer n duik brevet halen om ze op te zoeken, maar idd ik kan het neerzetten.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 19:54

countrybas80 schreef:

Nou daarvoor was ik stratenmaker op zee maar al te tegels pleurde naar de bodem, kon ik eerst weer n duik brevet halen om ze op te zoeken, maar idd ik kan het neerzetten.[/quote]

+:)+ _O-

Zildjian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:32

Mijn mening over speeddaten....... dat het niet door gaat, dus zal er niet achter komen :):) :):) _O- _O- _O-