Bloemisten op Bokt? Rozenblaadjes drogen in kerstbal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Bloemisten op Bokt? Rozenblaadjes drogen in kerstbal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 22:46

Aangezien ik niet echt een trouwboeket had wat geschikt was om te drogen, maar ik wel graag iets wil bewaren als aandenken aan onze prachtige dag, wilde ik de rozen uit mijn boeket drogen. Die hangen dus nu ondersteboven te drogen. Maar nu kwam ik op het trouwforum dit tegen:

Afbeelding
[/quote]

En dat vind ik wel een heel erg leuk idee! Alleen geen flauw idee hoe ik dat aan moet pakken, de blaadjes lijken wel gedroogd maar hoe krijg je ze dan in die kerstbal zonder dat ze scheuren? En hoe droog je ze zodat ze hun kleur behouden? Naar mijn idee worden die altijd bruin..

Plaatje komt van Pinterest, maar degene die hem heeft gepost wist ook niet hoe ze het aan moest pakken of waar ie vandaan kwam. Ik kan er op internet ook niks over vinden, misschien heeft hier iemand een idee?

Blanket

Re: Bloemisten op Bokt? Rozenblaadjes drogen in kerstbal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:54

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 22:59

Blanket schreef:

Thanks, die had ik inmiddels ook gevonden (had de tekst in het plaatje in eerste instantie over het hoofd gezien }:0 ). Maar zij heeft gevriesdroogde rozenblaadjes gebruikt en dat blijkt nogal ingewikkeld en behoorlijk duur te zijn. Dus ben benieuwd of er hier nog mensen zijn met een alternatief of een goed idee? Vraag me af of het met echt gedroogde blaadjes, zo bruin, wel wat wordt nl...

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 06:53

Inspuiten met haarlak ik weet niet of hij al droog is? Ben namelijk bang dat hij dan wel bruin gaat worden
De haarlak zorgt ervoor dat hij zijn kleur behoud.
Maar ik durf niet met zekerheid te zeggen hoelang hij mooi blijft

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 08:42

Het dit toevallig vrijdag nog met biologie besproken. :j
Je moet de blaadjes drogen tussen papier. Zo trekt het vocht er uit en behoud de kleur ook.
Gaan ze niet schimmelen of rotten.
Hoe je ze in de bal moet doen.. Geen idee?

Edit: Je moet ze echt wel even 2 weken drogen in het papier, minimaal. :)
Tussen een telefoonboek... Moet ook wat gewicht op zitten anders werkt het niet.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 09:47

Oke dus met gewoon drogen behouden ze hun kleur ook? Ga ik dat even proberen. En zal de rest inderdaad nog even inspuiten met haarlak, ze zijn nog redelijk wit, eentje is wel al een beetje bruin geworden maar heb er 8 dus kan nog wat uitproberen ;) Bedankt iig!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 09:50

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:46

Ja bal open blaadjes erin bal dicht lintje erom en klaar dat vullen is niet zo moeilijk :)