Me zusje neemt per 1 juni een kapsalon over. Natuurlijk super trots op haar. Omdat alles heel snel gegaan is heb ik nooit eraan gedahct wat leuk is om haar te geven en succes te wensen. Ik denk dat ze wel wat planten en bloemen krijgt (dat gebeurd vaak volgens mij?)
Heeft iemand een origineel idee wat je iemand kan geven die voor zichzelf begint?
Dat is een soort advertentie, maar zo geschreven dat het eigenlijk op een nieuwsbericht in de krant lijkt. Het staat vaak ook onder het gewone nieuws en niet weggestopt tussen de andere advertenties.
Dan moet ze dit denk ik zelf schrijven met een foto van het team erbij? En dat ik de kosten betaal daarvan? Of wordt het iets dat ik haar feliciteer en dat ze zo reclame krijgt?
capopjekop
Geplaatst: 31-05-13 11:53
Ik kan je wel een voorbeeld sturen van een advertorial die ik laatst gemaakt heb. Ik zou er een nieuwsbericht van maken dat er een nieuwe eigenaar in zit en wat er voor de klant verandert. Welke diensten biedt ze aan en wat onderscheid haar. Heeft ze toevallig een leuke actie omdat ze het net overgenomen heeft? En dan idd een leuke foto van het team of je zus aan het werk in de zaak. Je zou kunnen informeren wat het kost bij wat lokale kranten bij je in de buurt. Vaak hebben zij ook een redacteur die langs kan komen om een foto te maken en het interview te doen. Je betaalt dan meer maar dan maken ze het hele stuk zelf.
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-13 11:54
Een voorbeeld is goed. Dankjewel! Ik zal het dan doorsturen naar me zusje. Ik weet niet of ze hieraan gedacht heeft. Of dat ze hiermee wilt wachten omdat ze eerst nog paar maanden door draait met de naam die de kapsalon nu nog heeft. Ik ben echt niet thuis in dit soort dingen
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-13 11:58
Saskiaatje schreef:
Misschien iets dat ze nodig heeft, maar nog niet in het bezit heeft? Een specifieke schaar ofzo?
Scharen zijn best wel duur en iedereen heeft zijn/haar eigen voorkeur. En ik ben zelf niet thuis in het kappersvak. Meeste heeft zel wel denk ik omdat ze al jaren in het vak zit.
Iets leuks voor de winkel zelf? Laat ze de kapsalon zo of gaat ze het veranderen?
Linnie050
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-13 21:47
Ze laat eerst de kapsalon even zo maar over aantal maanden of einde van het jaar dan wordt de naam veranderd en de kleuren enz. Dus dat duurt nog even. Ze heeft er jaren als werknemer gewerkt en nu kon ze alles overnemen.