Heb ze al weleens zien staan op de markt, van die koelers die je laptop koelen, soort standaards met een ventilator of 2 die je lappie aan de onderkant lekker koelen. Heeft iemand daar ervaring mee? Is het een goede koop? Of juist hartstikke nutteloos? Heb er van de week al naar zitten te kijken maar denk steeds dat mijn lappie te groot is voor zo'n ding...
Aan de andere kant denk ik wel dat zo'n ding asap nodig is, want als ik games speel begint hij steeds te blazen....
Ik maak gebruik van deze: Ik merk dat mijn laptop er minder warm door wordt en ik kan hem mede hierdoor ook gewoon nog bv op de bank of op bed gebruiken. Helaas wordt mijn laptop momenteel zelfs met cooling pad nog 70+ graden en ga ik hem vandaag laten uitblazen.
Donkerblauw
Geplaatst: 31-05-13 09:45
Ik gebruik ook een coolingpad onder m'n laptop. Heb 'm zeker nodig bij het gamen, want dan wordt m'n laptop heel warm en begint erg hard te blazen. Daarnaast gebruik ik 'm ook graag op hele warme dagen (lekker koel ).
Die van mij is van Microsoft en komt bij de Dixons vandaan.
Als hij het vroeger niet deed is het zinvoller om het koelsysteem van je laptop te laten reinigen. Zitten vaak hele stofmatjes in, echt ongelofelijk xD
Ik heb er ook alleen last van tijdens het gamen en heb vorig jaar toevallig zo'n koelding gekocht bij de Aldi. Kostte een tientje geloof ik en hij doet het prima. Een keer laten reinigen kan idd ook wel helpen.
Ik heb eens eentje van mijn vriend gekregen van Belkin. Mijn laptop raakt om de x tijd compleet verstopt, het koelelement zelf, en moet dan open gemaakt worden om het defecte koelelement te vervangen. Je voelt dan ook duidelijk dat hij bijna niets meer naar buiten blaast. Omdat ik dit probleem om het half jaar heb (en nee, ik zit er niet achterlijk veel mee op m'n bed oid, is gewoon een slecht verluchtingssysteem..) heeft mijn vriend mij die externe koeler toen gegeven. Mijn koelelement is op dit moment al een tijdje op het punt dat hij echt dringend vervangen moet worden. Langdurig op de tafel staan en meer draaien dan Word maakt dat hij oververhit en uitvalt. Toch kan ik dit met zo'n koeler erg lang rekken. Zonder dat ding had ik al veel meer oververhittingsproblemen gehad en kon ik zwaardere programma's en applicaties gewoon niet meer draaien op dit moment.
Wat voor laptop is dat dan? Defect koelelement is namelijk eigenlijk altijd onzin, schoonmaken (en koelpasta vervangen!!!!!) is altijd genoeg geweest bij de 1000+ laptops die ik gerepareerd heb..
Dell Inspiron iets. De nieuwere niet meer vaste reeksen.
Heb de laptop zelf open gezien, er is aan dat koelelement niks te zien eigenlijk aan de buitenkant. Reparateur heeft nog (vluchtig) gekeken of hij 'de verstopping' of het probleem kon zien/vinden, maar nee. Maakt me trouwens ook niet uit dat er een nieuwe in gaat. Heb toch garantie dus zij dragen al die kosten, en dat ventje komt aan huis voor een uurtje. Prima hoor x)