Ik wil graag iemand in Griekenland gaan helpen die iets goeds doet wat ik belangrijk vind. Ik wil geen stichting of goed doel oprichten (volgens mij een hoop heisa) maar ik wil gewoon hier in Nederland geld en goederen in gaan zamelen voor haar activiteiten.
Dat geld moet dan wel bij haar terecht komen uiteindelijk. Ik zoek nu naar manieren zodat zij dat geld belastingvrij kan gebruiken voor hetgeen ze doet. Paypal is aangedragen maar ik zie het voordeel van Paypal niet zo van een "normale" bankrekening.
Zijn er hier mensen die daar misschien iets meer verstand van hebben ?
Die persoon in Griekenland zal aan de lokale regels moeten voldoen om geen belasting te hoeven betalen over het geld wat ze voor haar liefdadigheidswerk krijgt. Anders is de vraag hoeveel ze mag ontvangen zonder dat ze daar als particulier belasting over moet betalen. Dat kan zij het beste zelf uitzoeken, aangezien de experts daarvoor dichterbij zitten.
Ook een optie is overschrijving via bv western union, maar die kosten wel geld.
Emma_s_girl
Geplaatst: 30-05-13 21:12
Dat klinkt voor mij alsof degene die het geld en/of de goederen ontvangt iets zou moeten of kunnen regelen. Als je bijv. iets doneert voor mensen die daar iets voor dieren doen dan is dat daar vaak al geregeld, zoals bij Animal Care Samos of Greek Cat Rescue. Ik begrijp echter dat in jouw geval niet zo is? Wel leuk dat je je ergens voor in wilt zetten. Ik zit er zelf ook over te denken.
Boras
Geplaatst: 30-05-13 21:16
Een bankrekening speciaal daarvoor openen en haar een bankpas ervan geven. Dan hoeft de geldopname niets te kosten.
Emma _s_girl; dat is wel de bedoeling en ja het gaat om katten Niet om hiernaartoe te halen maar om haar daar financieel te ondersteunen zodat er zoveel mogelijk gesteriliseerd kunnen worden en om evt operaties etc te bekostigen.
Ik werk al als vrijwilliger voor zo'n stichting maar ik wil graag iets voor haar zelf doen.
Maar het is een particulier die tegen de ellende daar vecht. Ik heb haar ook ontmoet en heb bewondering voor wat ze doet. Ik wil haar graag helpen. Ze werkt dus niet via een stichting en dat is ook niet de bedoeling eigenlijk......
maar jullie zeggen dus; zij moet kijken wat zij onbelast mag ontvangen ?
Dat denk ik inderdaad. Mag ik vragen waar degene woont? Hoe dan ook super dat ze iets voor de katten doet. Die liggen mij ook aan het hart.
tamary
Geplaatst: 30-05-13 21:27
Ja, als ze de regels overtreed schieten die katten er niks mee op. Is er iets mogelijk via de DA met het doorsturen van de rekeningen misschien? Wie dat betaald maakt de belasting niks uit en de DA wil enkel zeker weten dat er op tijd betaald wordt.
Western Union kost rond de 30 à 40 eu en dan kan ze het gewoon contant ophalen ... Weet verder niet om wat voor bedragen het gaat natuurlijk en hoeveel belasting het anders zou zijn