EquiBall: onderzoekje voor opleiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zouden jullie de EquiBall kopen voor jullie paard of pony?

Ja
1 (12%)
Nee
7 (87%)

Totaal aantal stemmen: 8

Janneke93

EquiBall: onderzoekje voor opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 20:05

Voor onze opdracht van school hebben we een product bedacht: de EquiBall. We willen graag weten of hier een markt voor zou zijn?

Een kleine uitleg over de EquiBall:
Het is een grote rubberen speelbal voor paarden, waar de eigenaar hooi stoppen die via de kleine gaatjes in de bal naar buiten pielen als het ware. Hij kan bijvoorbeeld gebruikt worden in de paddock, weide of (inloop)stal. De bal is zo gemaakt dat het paard er niet in vast kan komen te zitten met hoeven of ijzers, dus het is helemaal veilig voor de dieren.
Het is niet bedoeld om hiermee de paarden van de dagelijkse hoeveelheid hooi te voorzien, het is meer om het paard bezig te houden en ervoor te zorgen dat het langzaam het hooi kan opeten, wat maagzweren ed. kan tegengaan.
De bal zal in 2 verschillende maten komen (paard en pony).

Dit is het idee van de Equiball!
De vraag is: als dit te koop zou zijn, zouden jullie hem dan kopen voor jullie paard of pony?

Uitleg, feedback en/of suggesties zijn altijd welkom!

tamary

Re: EquiBall: onderzoekje voor opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:12

Lastige voor mij met dit soort slowfeeders (want dat is het als ik het goed begrijp) is het gaan vervuilen van de paddock met hooi + zandopname bij het er uit eten. Voor in een box zou ik het overwegen, maar dan ook weer afhankelijk van de bodembedekking. Wat is trouwens de maat van de bal en hoe vul je die?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:14

De grootte van de bal lijkt me inderdaad wel het vermelden waard. Is de bal ook geschikt om mee te spelen wanneer hij vol of leeg is? En is het eerder een zachte of een harde bal?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:20

Hoe zie je dit precies voor je?

Als de bal gaat rollen dan schuift het hooi toch weer naar onder waardoor het paard eindeloos moeite moet doen voor iets dat hij niet te pakken krijgt? Of is dat alleen het gevalt bij het laatste beetje?

Ook in paddock lijkt het me niet handig ivm zandopname.

Wel een leuk idee! Maar misschien beter om laag bij de grond op te hangen?

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 13:11

De bal zou de afmeting van een grote speelbal hebben, namelijk 76 cm en 102 cm, een kleine van 20 cm ook mogelijk

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:17

Ik zie eerlijk gezegd niet veel voordeel t.o.v. een goed gevuld klein hooinet :o

Lijkt me ook een rommeltje geven als dit buiten gebruikt wordt als "voetbal"
Bovendien bestaan dit soortAfbeelding hooiballen al, zijn ook nooit een succes geworden volgens mij ...

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 13:36

Klopt, maar die hooiballen kunnen niet op de grond vanwegen het gevaar dat paarden erin vast komen te zitten.

En dit is geen manier van hooi voeren, het is er om het paard bezig te houden zodat ze zich niet vervelen en stalondeugden ontwikkelen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 09:36

Dus eerder zoals van die ballen met gaatjes waar je paardensnoepjes in kunt steken die er uit rollen als je het balletje rolt?