Loonheffing

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Loonheffing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 17:19

Hallo,

Ik heb op dit moment 3 bijbaantjes (rond de 32 uur in de week in totaal).
Ik heb altijd twee baantjes gehad en bij 1 had ik dan de loonheffingskorting aanstaan, wat dus van mijn loon ging.
Dit had ik gedaan bij het bedrijf waar ik het minste loon had, zodat ik dus gewoon elke maand zeker wist wat ik verdiende ( bedrijf waar ik loonheffing op had had ik 0 uren contract en bij andere niet).

Nu heb ik dat baantje niet meer maar wel weer 2 andere. 1 baantje is maar 2,5 uur per week, de andere 9,5 tot 11 uur per week ( verschillend, maar meestal 9,5) en de andere van 20 tot 23 uur per week.
Op welke kan ik het beste mijn loonheffing zetten? Ik wou het zelf op de minste uren zetten, omdat ik daar toch niet veel per maand verdien, door de weinige uren die ik er maak, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dit nu zit.

Kirsha

Re: Loonheffing

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:23

De loonheffingskorting kun je maar 1x toepassen en dus zal je bij 2 banen loonheffing aan moeten hebben. Ik zou de loonheffingskorting toepassen bij de baan waar je 20 tot 23 uur werkt, dit is volgens mij het voordeligst.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:26

Loonheffingskorting is dat je minder loonheffing betaalt, dus altijd op het meest verdienende baantje laten toepassen. Op de andere twee banen betaal je dan de volle mep loonheffing, maar dat is dus minder.

Tenminste, ik neem aan dat je loonheffingskorting bedoeld? En niet loonheffing? Want dat moet je invullen in zo'n formulier ;)

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:30

Inderdaad op de baan waar je het meest verdient!

Heb ook altijd 3 banen gehad, maar bij mijn huidige baan (die ik toen ook al had) de loonheffingskorting gedaan. Totdat mijn baas andere baas dacht dat het ook bij hem moest, kreeg toch even een aanslag!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 17:52

Bedankt, ik begrijp nu hoe het zit ! :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:00

De loonheffingskorting moet je altijd toepassen bij de baan waarbij je het meeste verdiend, dan haal je er het meeste voordeel uit.
Als je ieder jaar aangifte inkomstenbelasting doet maakt het per saldo niet uit, omdat je het teveel betaalde terug krijgt en het te weinig betaalde moet terugbetalen.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:09

Op het baantje waar jij je loonheffingskorting op hebt staan hoef je geen geld in te leveren aan de belasting, dus je moet hem juist gebruiken bij het werk waar je de meeste uren mee maakt ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 23:10

Nordsvensk schreef:
Op het baantje waar jij je loonheffingskorting op hebt staan hoef je geen geld in te leveren aan de belasting, dus je moet hem juist gebruiken bij het werk waar je de meeste uren mee maakt ;)

Je krijgt korting op het percentage dat je moet afdragen van je loon, maar je betaalt nog wel belasting hoor :D (of eerder... Helaas -O- )

Ts: dit is ook wel handig :)
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ngskorting

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 11:14

Bedankt :D

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 11:27

vuurneon schreef:
Nordsvensk schreef:

Je krijgt korting op het percentage dat je moet afdragen van je loon, maar je betaalt nog wel belasting hoor :D (of eerder... Helaas -O- )

Ts: dit is ook wel handig :)
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ngskorting

Ik betaal geen belasting ;) Van mijn brutoloon gaat per maand 3 tot 6 cent vanaf. En dat is voor personeelzaken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:45

Nordsvensk schreef:
Ik betaal geen belasting ;) Van mijn brutoloon gaat per maand 3 tot 6 cent vanaf. En dat is voor personeelzaken.

Waarschijnlijk verdien je zo weinig (tot ong. € 5500 per jaar) dat er inderdaad praktisch geen inhoudingen zijn, maar er is niets van jouw bruto loon bestemd voor personeelszaken :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 22:46

Of je moet lid zijn van de PV :D

Overigens gaat er bij veruit de meesten (tenzij je geen pensionfonds hebt, gebrek aan cao etc etc) vanaf je 21e ook nog een hap uit je loon voor je pensioen.

De heffingskorting is overigens max 1723 euro voor de lagere inkomens (wat met bijbaantjes meestal het geval is).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:08

vuurneon schreef:
Of je moet lid zijn van de PV :D

Overigens gaat er bij veruit de meesten (tenzij je geen pensionfonds hebt, gebrek aan cao etc etc) vanaf je 21e ook nog een hap uit je loon voor je pensioen.

De heffingskorting is overigens max 1723 euro voor de lagere inkomens (wat met bijbaantjes meestal het geval is).

Zelfs de PV wordt bij ons niet beheerd door PZ. ;)

Nordsvensk stelt dat zij geen loonbelasting betaalt en dat er een paar centen van haar bruto loon afgaan, bestemd voor PZ. Daarom neem ik aan, dat Nordsvensk een klein bijbaantje heeft. :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 23:46

Was mijn idee ook :j

Hoe meer je verdient, des te blijer je de belastingdienst maakt.