Vragen bedenken bij 'The perks of being a wallflower'.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Vragen bedenken bij 'The perks of being a wallflower'.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 16:27

Mijn 3VMBO klas niveau 3 wilt graag deze film zien. En ik wil er een opdracht aan koppelen. Ik heb dit al gedaan voor 'De Tweeling' maar ik vind het lastig om dit ook te doen voor deze film, een thema als de 2e Wereldoorlog is veel makkelijker te behandelen :')

Heeft iemand een suggestie welke kant ik op kan gaan?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:31

Misschien iets met de tijdsgeest van de 90ies? Iets over het misbruik van zijn tante dat aan het einde aan het licht komt? Of over films met 1st person narrators?

In mijn versie van het boek staan achteraan enkele pagina's met discussievragen voor in de klas, als je wil kan ik die wel even opzoeken :)

Urbanus

Re: Vragen bedenken bij 'The perks of being a wallflower'.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 16:46

Ja heel graag! Ik ga de film nog eens herzien, nu door de ogen van een vijftienjarige hopelijk... :')

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 18:55

Er staat op internet (even googlen op titel + ESL) een uitgebreid lesprogramma voor die film.
Ik ben zelf ook met hetzelfde bezig! ik combineer lezen (kopien van de brieven uit het boek) met het kijken van de film.

Wat predicting, wat close reading, en wat interviews bedenken en uitschrijven. Gebruk zelf de opdrachten van internet niet echt omdat ik het niveau te hoog vond daarvan)