Geld verdienen voor vereniging

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5

Geld verdienen voor vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 13:16

Ik zit bij een hele leuke en vooral gezellige muziekvereniging die voor volgend jaar een geweldig optreden gepland heeft staan! Dit speciale optreden is geregeld, omdat we volgend jaar 50 jaar bestaan. En om een lang verhaal kort te maken, gaat dit speciale optreden meer geld kosten dan dat het oplevert. Dit is het optreden dubbel en dwars waard, maar aangezien we nog een jaar hebben, gaan wij natuurlijk met z'n alle acties houden om geld in te zamelen. Op deze manier wordt het voor iedereen goedkoper en aantrekkelijker om mee te gaan!

Natuurlijk komen gelijk de wel bekende acties omhoog, zoals flessen inzamelen, auto's wassen, enz.
Nu ben ik niet zo thuis in het bedenken/organiseren/regelen/aanpakken van dit soort acties. Hoe pak je namelijk zoiets als flessen verzamelen aan? Doe je dat bij de supermarkt of ga je langs de huizen? Waarderen mensen dat? Ik heb geen flauw idee! :+
En natuurlijk zijn er nog tig andere acties om uit te voeren!

Wie heeft al eerder zoiets georganiseerd en heeft wat tips voor mij om dit te gaan doen? :D

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:17

Wij hebben met Pinksteren op Freshtival gewerkt, was erg geslaagd.

tweebelgen

Re: Geld verdienen voor vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:33

Spaghettiavond inrichten, natuurlijk moet je helpers genoeg hebben.
Oud papier inzamelen
Een fuif organiseren.
Sponsors vragen.
Tombola

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 14:35

Allemaal goede ideeën, maar wat ik mij dus afvroeg, is hoe je dan zoiets aanpakt.
Zoals het idee van oud papier inzamelen (of dus flessen waar statiegeld op staat). Ga je bij de mensen thuis langs of wacht je juist mensen bij de supermarkt op?

Het gaat mij dus eigenlijk meer om hoe je de mensen bereikt met zo'n actie! :)

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:38

Hier ook een muziekvereniging die geld voor zijn jubileumconcert nodig heeft (105 jarig bestaan). Wij gaan subsidies aanvragen, bedrijven een totaal sponsorpakket aanbieden (advertenties, toegangskaartjes incl hapje en drankje voor concert), een loterij en BBQ voor bekenden organiseren en we gaan ensembles verhuren. We hebben binnen de vereniging veel kleinere ensembles die makkelijk in de stad of bij een bedrijf op een feest voor geld kunnen spelen.

Je kan beiden proberen. Bij mensen langs de deur mag normaal alleen niet zomaar. Met de supermarkt zou je wat kunnen regelen, zodat jullie daar de statiegeld bonnetjes kunnen ontvangen. Wat leuk is om op zaterdag een paar mensen te laten spelen bij het inleverapparaat en dat mensen daarna hun statiegeld (en evt kleingeld) aan jullie kunnen doneren.
Laatst bijgewerkt door daffieduck83 op 30-05-13 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:38

Stuur een persbericht naar de lokale media. Veel mensen lezen dat en als ze dan zien dat er een aankondiging instaat van een actie dan houden ze er rekening mee en kunnen ze flessen sparen. Doe dit ook op social media en vraag mensen in je omgeving om flessen voor je achter te houden. Als alle leden dit doen moet je er heel wat kunnen ophalen.

Wat een andere club in de buurt deed was een veilig houden. Leden die iets konden doen konden een dienst aanbieden (dag komen schilderen, auto komen wassen enz). Mensen konden daar op bieden. Het vrouwenteam had bijvoorbeeld weer een kalender met foto's gemaakt en die werden verkocht. Verder kun je loten verkopen.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 14:40

Ohja, die veiling is een heel leuk idee!
En inderdaad is het slim om de social media en de lokale media hierbij te betrekken!

Bedankt allemaal!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:43

Ik heb er geen ervaring mee (behalve een rommelmarkt op stal organiseren), maar wel een tip: ga niet bij de supermarkt mensen aanspreken voor lege flessen. Dat vinden zo veel mensen vréselijk irritant! Ik ook, ik zou je straal voorbij lopen. Als je aan de deur komt met je verhaal over je doel, kun je rustig een paar flessen krijgen :) Als ik zoiets bij Facebook zou lezen, zou ik ze zelfs voor je apart houden of een (kleine) donatie doen.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:51

julie brengen een briefje rond, lang genoeg op voorhand, met daarop de datum van de inzameling.
De mensen kunnen dan 's morgens hun papier en flessen buitenzetten.
Let op, in sommige gemeenten mag het niet (papierinzameling) omdat de gemeentebesturen een contract hebben met een firma die het ophaalt. Flesseninzameling heb ik nog nooit gehoord, nu geef je mij een goede tip voor mijn vereniging.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:53

Als ik mijn lege flessen al naar de supermarkt gesjouwd heb lever ik ze ook wel zelf in :Y)
Ik denk dat je juist meer kans maakt als je langs de deuren gaat, want veel mensen vinden het ook maar gedoe, met die dingen naar de supermarkt ;)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 14:56

Een talenten jacht?
Een ieder die mee doet krijgt 2,50, en moet deze zien te vermeerderen.

zo heb ik vorig jaar heel wat eurootjes in de wacht gesleept.
door van dat geld cakebeslag en verdere benodigdheden te halen.en cake te gaan verkopen voor een prijs dat die mens er voor over had. van sommige kreeg ik 2,50 per cake en van anderen maar 0.50ct
Maar ik had heel wat meer opgehaald dan ik dacht.
En anderen doen weer wat anders met die 2,50 Maar ieder had wel heel veel geld binnen gebracht.

Het is naar mijn mening een leuk idee, Omdat iedereen kan doen wat bij hem of haar past, om geld te verdienen. zelf vind ik het bijvoorbeeld een verschrikking om langs deuren te gaan om donaties of lege flessen.
Dan vind ik dit leuker.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 14:59

Ja, ik ben ook niet zo'n held als het gaat om aanbellen bij vreemden. Maar die reis zou het mij dubbel en dwars waard zijn!!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:06

Vrijwilligersacties willen voor verenigingen ook wel eens geld opleveren. Parcourshulpen leveren voor een groot springconcours bijvoorbeeld. Lastige is dat deze organisaties vaak met terugkerende verenigingen werken en je er dus niet zomaar tussen komt, maar wie weet is er net een groot evenment bij jullie in de buurt waar ze een nieuwe vrijwilligersgroep voor zoeken. Gewoon de organisatie van een dergelijk evenement bellen en informeren.

De Albert Heijn bij ons in het dorp heeft bij de statiegeld automaat altijd een doos staan waar je de bonnetjes in kan gooien. Iedere maand is het een andere vereniging/stichting/organisatie die daar profijt van heeft.

Je kan ook eens onderzoek doen naar een "vrienden van" stichting of hoe zoiets in elkaar zit. Mensen die het evenment een warm hart toedragen kunnen daar donateur van worden waardoor je extra inkomsten hebt. Geen idee hoe het werkt, maar ik heb het een paar keer voorbij zien komen en je kan op internet vast wel informatie daarover vinden.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 17:29

Wij hebben met onze muziekvereniging een aantal acties die we jaarlijks hebben. O.a. de anjeractie (toevallig deze week) en pinkstermarktstalling.
Daarnaast hebben we afgelopen jaar bij de plaatselijke AH een actie gehad waarbij we spaarkaarten konden verdienen. Ook weer goed voor een paar honderd euro. Er was ook een actie waarbij we ism een bedrijf, bij mensen pepermunt, handzeep of snoep langs de deuren verkochten. Dan ging een gedeelte van het orkest muziek spelen en een gedeelte langs de deuren voor de verkoop.
Als je een groot orkest hebt, kan je kijken naar de mogelijkheid van een dweilorkest.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 18:02

Wij hebben inderdaad ook de Anjercollecte!
In ieder geval bedankt voor alle ideeën en tips! Ga ik zeker even aan werken! :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:16

Wij hebben wel eens een blaasmarathon gedaan, met bedrijven die ons sponsorden, en leden moesten zelf sponsors zoeken.
En we hebben wel eens een superverloting gedaan, met grote prijzen.
En we hebben een grote club van 100, uitgebreide oud-papierinkomsten (zeer veel inkomsten krijg je daaruit), bloemenactie, speculaasactie en anjercollecte en doen vrijwilligerswerk op evenementen, en doen marsoptredens en concertoptredens op uitnodiging.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 13:54

Een rommelmarkt inrichten, gegarandeerd succes . Standgeld vragen per lopende meter.