Ik weet dat het een moeilijke vraag is maar wie weet kan iemand mij helpen. Ik ben opzoek naar een online pdf bestand met wat basis Nederlands, dat bestaat wel maar dan is het vanuit het Engels naar het Nederlands maar ik ben opzoek naar van Frans naar Nederlandse lessen. Weet iemand of dit bestaat en waar ik dat kan vinden?
Misschien is het een idee om meer in Belgie te zoeken? Ik weet dat ze in de Fnac en in de Club verschillende boeken Frans-Nederlands hebben
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-13 10:45
Thanks!
Arrabel
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-13 12:30
Nog een vraagje... Ik ben dus bezig om iemand Nederlands te leren. Ik ben nu zelf ook wat in elkaar aan het zetten met plaatjes en dan zet ik daar onder hoe het heet. Maar je hebt dus: het paard, de kip, het schaap, de ezel. De ene keer is het dus Het en de andere keer is het De... Hoe leg je dat iemand uit??
Zelf weer een beetje bezig met het oppikken van Frans en Spaans en wat mij daarbij behoorlijk helpt zijn flashcards. Daarvoor zijn tig smartphone en computerprogramma's te vinden en je kan ze ook erg makkelijk zelf maken. Kort rondje Google zou redelijk wat resultaten moeten geven, zeker voor de lagere niveau's.
De/het e.d. is, voor zover ik weet, iets dat je eigenlijk alleen leert door het te oefenen. Zit niet heel veel logica in waarom het 'de deur' is maar 'het raam'. Zelfde in het Frans (le/la), het is mij nooit duidelijk geworden waarom sommige woorden vrouwelijk zijn en andere mannelijk.
Echt tips heb ik niet voor je ts. In het land gewoon doen leer je snel een taal van. Als ze nog in Frankrijk zit gewoon elke dag 10/20 woordjes en 1 werkwoord erbij pakken met het lidwoord ervoor. Dan leert ze het vanzelf. Hoewel lidwoorden in het begin geen must zijn vind ik. Als mensen je maar kunnen begrijpen.
Assimil heeft hele goede methoden om Nederlands te leren. Mijn man heeft daar een boekje van, op dit moment heeft hij geen tijd om te leren maar hij ging echt snel.