Onzekerheid.. It's killing me!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ShannonJuul

Onzekerheid.. It's killing me!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 22:09

Hallo allemaal,

Ik ben vast niet de enige die er last van heeft, onzekerheid... Alleen is het bij mij wel in een extreme vorm. Ik heb 3 jaar lang een vriend gehad. We zijn maar een paar keer uit eten geweest, waarom? Ik durfde niet. Net zoals andere dates met hem.. Het kwam er nooit echt van omdat ik dat niet durfde. Vraag me niet waarom want ik weet het antwoord echt niet. Nu is het met die vriend uit en heb ik vorige week een ontzettend leuke jongen ontmoet waar het heel leuk mee klikt. Hij ziet mij ook wel zitten want we hebben veel contact via what's app en hij vraagt me steeds om gezellig een drankje te gaan doen. Hartstikke leuk, alleen durf ik dus niet. Ik bedenk steeds smoesjes om er onderuit te komen. Echt super vervelend want ik vind deze jongen heel leuk. Iemand die een tip heeft? Ik snap er echt helemaal niks van en baal dat ik steeds niet durf af te spreken...

_Liiene

Re: Onzekerheid.. It's killing me!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:17

Waarom durf je niet op date te gaan? Waarover ben je zo onzeker?
Alle eerste dates zijn spannend, maar hou in je achterhoofd dat hij hoogst waarschijnlijk ook best een beetje zenuwachtig zal zijn :)
Gewoon lekker jezelf blijven en dan komt het vast wel goed!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:26

Waar ben je zo bang voor?
Gaan, alle begin is eng maar probeer je daar overheen te zetten.
Je bent zo leuk dat hij je mee uitvraagt, waar zou je dan onzeker over moeten zijn?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:30

Alle eerste dates zijn natuuurlijk spannend. Snap je verhaal wel een beetje, maar waarschijnlijk valt het 100% mee. Ga er voor :D!

En over je onzekerheid, weet je waarom je onzeker bent? of waarover?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:32

Btw, even in je profiel gekeken. Nou je hoeft nergens onzeker over te zijn hoor :D

Knackebrod

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:33

Vervelend die onzekerheid! Maar wat heb je te verliezen!? Spreek af, en mocht je op dat tijdens de date nog steeds ongemakkelijk voelen, ben je zo weer thuis toch ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:35

Waar ben je bang voor;
Het met een "man" afspreken
Of
Het openbare ruimte/etentje gebeuren? (En waarom?)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:46

Ik herken het helemaal! Sta bijna nooit op de foto, simpelweg omdat ik echt geen foto van mezelf hoef te zien. Ik maak mezelf op in het donker, want aan spiegels heb ik een hekel.

En ja, zat smoesjes om dates op afstand te houden.. :j

Soms gaat het een dag goed, maar vaak ook niet..

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:29

Lessie schreef:
Ik herken het helemaal! Sta bijna nooit op de foto, simpelweg omdat ik echt geen foto van mezelf hoef te zien. Ik maak mezelf op in het donker, want aan spiegels heb ik een hekel.

Ik dacht dat ik de enige was :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:32

Iemand anders het bericht namens jou laten sturen op jouw WA met daarin een datum zodat je er niet onderuit kan?

Vervelend zeg! Zou zonde zijn als je deze kans laat lopen door je eigen angst :(:)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:36

Geen smoesjes meer gewoon gaan. Als het niet leuk is ga je gewoon weer naar huis.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:37

Beste tip? Niet wachten totdat je het durft..... want dan gaat het gewoon niet gebeuren. De enige manier om hier uit te komen, is om te gaan dóen ( ondanks je angst...)... Om dan na een paar keer tot je eigen verbazing te merken dat je het bent gaan durven..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 23:46

Hij vraagt je niet voor niets, dus zeg gewoon ja, als het niet leuk is kun je weer naar huis gaan en als het wel leuk is, is de volgende keer de drempel hopelijk ietsje minder hoog. :j

Ik was eerst ook bang om af te spreken, soms zelfs nog steeds een beetje, maar gewoon gaan is echt de beste oplossing. Tegenwoordig durf ik zelfs alleen naar binnen te gaan en alvast iets te bestellen, als de ander er nog niet is. :D
(We gaan wel altijd naar dezelfde tent, maar dat doet er niet toe. :'))

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:07

Oh ik had dit ook heel erg, tot ik bij een jongen zei als hij mij ziet zitten ga ik er ook voor. Heb mezelf heel wat keren gedwongen om gewoon te gaan en nu zijn we al meer dan een jaar samen :)) Hup gewoon gaan dus, zet je er een paar keer overheen, hoe moeilijk het ook is, maar je zult zien dat het reuze meevalt! :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:14

Eerst eens bedenken waar je bang voor bent. Afwijzing? Stiltes? Dat hij te intiem wordt? Wat andere mensen denken? Of je 't eten/drinken wel weg krijgt?

En dat dan bewust gaan tegenspreken. Dus als je bang bent voor stiltes, tegen jezelf zeggen "Dat zal vast meevallen, er is altijd wel iets om over te kletsen, en stiltes zijn ook helemaal niet zo erg." Of als je bang bent dat hij je afwijst "Als dat zo is, dan is dat zo en dat zie ik dan wel weer, maar hij wil wel iets met mij drinken en ik moet het gewoon een kans geven."

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:30

Gewoon gaan. Dat helpt bij mij altijd :')
zo ging ik een keer een halfuur te vroeg op date omdat ik het thuis niet meer hield :')

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:33

Jannickee schreef:
Lessie schreef:

Ik dacht dat ik de enige was :')

Same here, dus ik ben ook niet alleen hierin, ergens wel fijn :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:38

Zou ik mogen vragen hoe je 3 jaar lang een vriend gehad hebt met deze onzekerheid en of er met die vriend dingen waren die je wel durfde/als je met hem weg was, dus als je er bent he, heb je dan geen plezier?

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:40

Echt een tip heb ik helaas niet voor je. Wel doet je verhaal me een beetje denken aan een deel uit een songtekst, waar een vriendin van mij, die ook kampt met onzekerheid, veel aan heeft gehad:

breek een been, pak een steen, overwin je angsten,
toon karakter en vergroot je kansen.
gebrek aan zelfkennis is een hel,
maar helaas onderschatten wij onszelf.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:42

Wat ik nou niet snap aan je verhaal is dat je 3 jaar een vriend hebt gehad en dat jullie bijna niet uitgingen omdat jij niet durfde. Wát durfde je dan niet? Dat wat je toen niet durfde is nu ook je "probleem". Toen was je met iemand die je vertrouwde (neem ik aan) dus gaan daten met een onbekende is blijkbaar niet de issue. Wel het ergens zijn? Waar het druk is? Waar je je ongemakkelijk voelt? Nog iets anders? Benoem dat voor jezelf en als je daarachter bent geef jezelf een flinke schop. Het is toch jammer als je een leukerd laat schieten vanwege angsten die je nauwelijks kunt benoemen en waar hoogstwaarschijnlijk best wat aan te doen is. Al doende leert men.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 14:51

Smoesjes verzinnen moet je zeker niet meer doen. Zeg hem gewoon eerlijk dat je het een beetje eng vindt, maar dat je hem echt leuk vindt :)
Ik was ook altijd heel nerveus voor een date. En ik ben van mezelf al wat verlegen, dus ik heb mijn vriend voordat we voor het eerst op date gingen gewoon gezegd dat ik wat verlegen ben en het altijd een beetje eng vindt.. Dan kunnen ze er rekening mee houden, en valt het niet gelijk tegen omdat je niet helemaal jezelf bent. Echt, dat werkt heel goed :)

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 18:31

Ayasha en Maflinger ik vertrouwde hem wel gewoon maar ik ging bijvoorbeeld niet met hem winkelen of met hem uit eten. Bios en zo is dan weer geen probleem en thuis waar ik me op mijn gemak voelde kon ik ook gewoon mezelf zijn. Ik kwam minder bij hem thuis dan andersom. Het probleem is dat ik gewoon echt niet weet waarom ik dit niet ''kon''.

Ik heb mezelf even streng toegesproken. Als hij me weer vraagt om een drankje te doen dan ga ik gewoon heen. Al schijt ik 7 kleuren, ik mag gewoon geen nee zeggen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:25

You go girl!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:04

Yeah! Je kunt het! *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 07:57

Als je dat "drankje doen" niet ziet zitten, dan ga je toch gewoon iets anders met hem doen dat je wel leuk vindt? Stel zelf eens wat voor aan hem :)

Maar geen smoesjes meer verzinnen inderdaad, daar knapt hij op af en dan is het al voorbij voordat het begonnen is :P