Scooter kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine_Duco

Scooter kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 21:33

Ik wil graag een scooter. Ik wil ermee naar stal gaan, naar mijn werk en naar vrienden. Als het goed is haal ik binnenkort mijn autorijbewijs dus dan mag ik ook scooter rijden. :)

Nu vroeg ik me af waar ik allemaal aan moet denken bij de aanschaf van de scooter. Op hoeveel geld moet ik ongeveer rekenen?

Ik zat zelf te kijken naar een Piaggio Zip 4-takt. Deze kost €1500, ik weet niet of ik dan nog allerlei kosten moet betalen voor kenteken en overschrijven op mijn naam enzo. Misschien komt het dan wel op €1750. Dan heb ik natuurlijk een helm en een slot nodig. Een helm kost €120, een slot €50 denk ik, dus dan zit ik al bijna op €2000. Of reken ik nu te veel?

Benzine is in principe niet zo duur, een vriendin van mij heeft een Zip en die betaalt €8 per tank en daar doet ze ongeveer 100-120 km mee.

Maar hoeveel moet ik rekenen voor de verzekering per maand? En ben ik nog iets vergeten?

Saskiaatje

Re: Scooter kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:39

Ik betaalde nog geen tientje per maand voor mijn verzekering. Benzine was inderdaad een lachertje. Vijf euro per tank en daar reed ik 2 weken mee. Mijn helm was honderd euro, mijn slot was zestig euro. Overschrijven kost ook iets minder dan een tientje en in principe zitten de kosten voor het kenteken e.d. inbegrepen in de verkoopprijs.

De meeste scooters boven de duizend euro zijn prima. :)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 21:43

Mag ik vragen bij wie je verzekerd was? :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:46

Ik ben verzekerd voor 18,- per maand,bij de anwb. wel all in. Maar de verzekering ligt er ook ana bij scooter ;)

Vind de Zipjes persoonlijk niet fijn rijden, geef mij maar een grotere scooter zegmaar! Heb de Sym Fiddle 2, en hij rijdt echt super !

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:48

Sabine_Duco schreef:
Mag ik vragen bij wie je verzekerd was? :)

Ehhhhh.. Univé volgens mij! Was 6 euro p/m.

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 21:59

Okee, dat valt allebei heel erg mee haha 6 en 18 euro.

Ik heb een beetje rond gekeken en tot nu toe vind ik Zip wel leuk. Natuurlijk heb ik wel meer mooie gezien maar dat is dan meteen zo duur. :p En ik zag op internet ook een paar goedkopere voor rond de 800 maar die site vertrouw ik dan niet helemaal eigenlijk. Want het kan nooit 1000 schelen.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:11

Verzekering kan je op de site van bijvoorbeeld ANWB berekenen wat je per maand kwijt bent, dit is afhankelijk van wat je allemaal verzekerd wilt hebben natuurlijk.

Helmen heb je al vanaf 60 euro als je goed zoekt, een slot kost denk ik ook vanaf 60 euro, en benzine kost vrij weinig. Ik betaal voor een volle tank in me zip gemiddeld een tientje

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 22:26

Een tweede hands zip voor 800 euro kan best hoor. :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:35

Neem GEEN zip! Ik zou piaggio overslaan en een minder gewild merk nemen, ik heb 2 zipjes gehad, beide binnen een jaar gejat ondanks dat ze netjes op slot stonden.
De piaggio fly is een maatje groter en rijdt net wat fijner. Derby heeft precies hetzelfde model, er ligt dezelfde moter in, er zitten dezelfde kappen op, maar er staat geen piaggio op, die is nog niet gejat :Y)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 11:34

Tweedehands kan indd ook, maar dan ben ik bang dat er toch iets mis is waardoor ik binnen een paar maanden het geld dat ik daarmee bespaar alweer kwijt ben aan reparaties. :p

Hmm ja dat is wel iets om over na te denken, of ik moet hem all risk verzekeren maar dan ben je wel duur uit per maand volgens mij voor je verzekering.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:40

Jog R of als je met helm wilt Jog RR

Afbeelding

Ik weet niet of je groot bent?
Het zijn echt top scooters _/-\o_ Ik heb de mijne nu bijna 5-6 jaar en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, het zijn zulke top scooters en super sterk!
Hier rijd hele dorp erop.. Ik ga er mee naar mijn werk, paarden, vrienden, rij flinke afstanden en hij loopt niet meer standaard 25 (65km) door gewoon een andere pijp eronder :)
*ik heb die spiegels er niet op :P *

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:42

Sabine_Duco schreef:
Tweedehands kan indd ook, maar dan ben ik bang dat er toch iets mis is waardoor ik binnen een paar maanden het geld dat ik daarmee bespaar alweer kwijt ben aan reparaties. :p

Hmm ja dat is wel iets om over na te denken, of ik moet hem all risk verzekeren maar dan ben je wel duur uit per maand volgens mij voor je verzekering.

Als je het geld hebt koop er dan één nieuw!!
Ik heb een occasion zip gekocht voor 850, en de kosten die ik aan reparaties had was nog meer dan ik voor de zip heb betaald :(

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:44

Kymco Agility ook heel fijn om te rijden. dacht uit mijn hoofd dat hij nieuw 1400,- kostte.
Ik was verzekerd bij Polis Direct, weet niet meer wat ik daar betaalde.
Bezuinig in geen geval op een slot!!!

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:49

Ik betaal 25 euro per jaar voor mijn oude puch brommer. Bij Univé.... Maar we hebben meerdere verzekeringen bij univé, dus wellicht daarom zo goedkoop.

Een helm hoeft echt geen 120 euro te kosten. Voor een 60 euro kan je ook een prima helm kopen.

Op een slot zou ik ook niet bezuinigingen.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:51

Leuk dat je een scooter wil aanschaffen!
Ik zou zelf voor een 4 takt kijken. Deze zijn zuiniger en stinken minder. Ik heb zelf een vivacity 2 takt gehad waar ik zelfs speciale aardbeien olie in deed om die vieze geur weg te krijgen.

Mijn vriend heeft onlangs zijn peugeot tweet weg gedaan ( gekocht voor 750,- bij de brommerzaak. Scoot was 1 jaar oud met 20000 km op de teller). Was een erg fijne scooter met voldoende ruimte voor 2 volwassenen. Op dit moment hebben we een Sym synfonie sr staat. Ietjes ruimer en ook erg fijn. Beide zijn snorscooters.
( peugeot heeft veel onderdelen van sym in zijn scooters zitten)

Je zou ook nog kunnen kijken voor het nieuwe type vivacity. Mooie scooters met veel opbergruimte. Vooral in de 45 km versie zijn deze niet duur. Een slot kun je ook via internet kopen, let wel op of het een art slot is. Verzekeren is een kwestie van vergelijken.

Succes!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:54

Kitty_ schreef:
Leuk dat je een scooter wil aanschaffen!
Ik zou zelf voor een 4 takt kijken. Deze zijn zuiniger en stinken minder. Ik heb zelf een vivacity 2 takt gehad waar ik zelfs speciale aardbeien olie in deed om die vieze geur weg te krijgen.

Mijn vriend heeft onlangs zijn peugeot tweet weg gedaan ( gekocht voor 750,- bij de brommerzaak. Scoot was 1 jaar oud met 20000 km op de teller). Was een erg fijne scooter met voldoende ruimte voor 2 volwassenen. Op dit moment hebben we een Sym synfonie sr staat. Ietjes ruimer en ook erg fijn. Beide zijn snorscooters.
( peugeot heeft veel onderdelen van sym in zijn scooters zitten)

Je zou ook nog kunnen kijken voor het nieuwe type vivacity. Mooie scooters met veel opbergruimte. Vooral in de 45 km versie zijn deze niet duur. Een slot kun je ook via internet kopen, let wel op of het een art slot is. Verzekeren is een kwestie van vergelijken.

Succes!

1 jaar oud en 20.000 km op de teller.. wtf heeft die gedaan? Ik heb de mijne nu dik 5 jaar maar die zit net op de 14.000 km en geloof me ik gebruik hem echt OVERAL voor, zou niet zonder mijn scootertje kunnen..

Dit is de mijne!
Afbeelding

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:57

Dat vroegen wij ons ook af :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 11:59

Kitty_ schreef:
Dat vroegen wij ons ook af :D

Gemiddeld mens rijd met een auto nog niet eens 20.000 km op de teller :')
_O-

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:09

Sabine_Duco schreef:

Heb ik ook gedaan. Ik betaal bijna 30 euro per maand & dan ben ik overal voor verzekerd. Maar ondanks dat ik de zip een superfijn dingetje vond koop ik er NOOIT meer een. Het is zo ontzettend rot als 'ie gestolen wordt, ik heb liever een totaal onbekend merk met dezelfde kwaliteit.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:15

Ik heb 1650 euro betaald voor een splinternieuwe Sym Orbit II (matgrijs) met windscherm en 4*veiligheidsslot. Betaal nu 21 euro verzekering per maand, allin.
Is een 4takt, blauw kenteken en loopt 40 km/h.
Afbeelding en dan met windscherm :)

Echt zo fijn ding, ik lach iedereen uit met een auto die zich scheel betaald aan verzekering, verbruik, enzovoort. Het enige wat mij overkomt is dat ik soms een regenpak aan moet trekken, maar verder hoef ik echt geen eigen auto. Als ik echt een keer een auto nodig heb kan ik altijd 's avonds en in het weekend onze eigen auto pakken (lease, dus ook goedkoop haha) of wel lenen van iemand. Echt, ik raad het iedereen aan!!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 12:38

Ik vind zulke lelijke lompe grote dingen :') maarja dat is natuurlijk mijn mening :P

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:24

LZP -> HTT

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:26

Ik ben zelf ook 1.80, dus een klein brommertje ziet er dan helemaal niet uit ;) Mij maak je weer niet gelukkig met zo'n Chinees glimmend ding met tierelantijntjes haha

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:27

Als de verzekering een goedgekeurd slot eist ben je niet klaar voor 50,-

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 13:33

Ik heb een nieuwe Kymco VP50, stond idd ook voor de keuze om een nieuwe zip te kopen.

Mijn scooter was 1299 splinternieuw en dan nog rijklaar maken ect uiteindelijk 1500.
Verzekering is iedere maand € 50 en Tank per 100-120 km ook rond de 7 á 8 euro.

Op jou naam zetten kost 10 euro. Slot geen idee had ik al. Mijn helm kostte toen 25 euro, nu op zoek naar een nieuwe en rond de 80 mag je wel rekenen.

Al met al goedkoper dan een auto :+